the scene > demoscene
7d4 Demo Party Duyuru
hades:
İkitelli çok uzak yaw. ehuehu. Yokmu çaresi. daha yakın bi yer olmazmı ?
Kadıköy rulezz.
Eğer bir aksilik olmazsa gelmeye çalışırım.
Birde mutlaka kayıt olmakmı gerekiyor ?
Daha doğrusu kayıt ne için gerekli. compolara katılım ve/veya oylama içinmi ?
Asıl sorum şimdi geliyor.
256 byte kategorisinde aklıma takılan bazı noktalar var.
1-Mutlaka RUN komutu ile çalışabilecek bir durumdamı olacak ?
2-Code uzunluğu 250 byte olsun ama bunu RUN ile çalışacak şekilde diyelimki 2004 SYS 2061 haline getirirsek extradan 12 byte kullanmamız gerekecek. Bu durumda 256 byte sınırı geçilecek. Bu durum hakkında kesin bir bilgi varmı. Yani genel olarak C64 scene'de 256 byte için belli bir kural varmı.
Kısaca..
komut satırı + code : max 256 byte
sadece code : max 256 byte
Hangisi ?
3-256 byte'tan fazla yer kaplayan ama 512 byte'tan az olan bir code hangi kategoriye girecek. 4K olursa çok küçük kalır :D
Kısaca 256b haricinde 512b kategorisi olabilirmi. Belli olmaz belki yazacağım bir code 256-512 arasında olabilir diye soruyorum.
hades/hi3s
Hydrogen:
Selam Hades. 256byte demolar executable olmali. Yani sys degil normal run komutu ile calismali.
512 kb ise, ilk iki senenin katilimlari da dusunuldugunde bizim scene icin luks. Biliyoruz ki sadece tek katilim olan kompolar bile oldukca SIK rastlanilan bir durum. Boyle olunca, biz kategorileri ayirmak yerine birlestiriyoruz.
Zaten stuff sayisi fazla olsaydi, C64,Amiga ve PC'nin de kendi aralarinda kompolari olumasi mantikli olurdu. Ancak varolan kompolari bolmek, yarisma heyecanini yok etmekten baska bir ise yaramayacaktir.
spaztica:
genel scene yarışmaları ve benzeri compo'lar göz önüne alınarak oluşturulduğu için bu bölümler, ekstra bölüm eklenmeyecek. 512 byte hiçbir yerde görmedim. Standartlar 256 byte, 4k ve 64k. 256 byte Run komutunu kapsamaz, yoksa html sayfalar için de explorer.exe pahe.htm olurdu ki, o da 12 byte yerdi. her yerde kodun kendisi 256 byte olarak geçer; 1 byte fazlası bile diskalifiye olur. zaten eğlenceli olan da o sınırda birşey yapmak...
yerin karşıd aolması bence de tatsız; ama böyle bir mekan sponsorunun yardımı da büyük bir avantaj tabii ki. hydrogen'in compoları bölmek heyecanı da bölecektir fikrine katılıyorum. var olanlar bile yeterince çok. 7dx'lerin öncekilerinde de her bölümde 1-2 entry oluyordu ve rekabet olamıyordu haliyle.
bence aslında bu seneden itibaren her bir 7dx partide main-concept belirlemek güzel olur... mesela 7d5, salt 4k compo'su olabilir. böylece 4k'da herkes (gfx ve müzik dahil) yarışabilir, eğlenceli de olabilir. tabii bir fikir sadece.
skate:
Commodore 64'de bu güne kadar yapılan compoların hemen hepsinde 256 Bytelar run edilebilir haldedir. sys $xxxx ile çalıştırılacak olan codelar release olabilir ancak 256 byte compoya katılamayacaktır. Ben de bu konuda sıkıntı çekiyorum aslında ancak ne yapalım, millet nasıl yapıyorsa biz de öyle yapıcaz, ya da yapamiip yapanlara saygı duyucaz :)
hades:
hımmmmm....
Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.
Bu durumda demek oluyorki ekleme yapacağım için yazdığım kodu optimize etmem gerekiyor.
(6510'da 16-32 bitlik komutlar olsa ne güzel olurdu yaw, hatta birazcık daha ileri gidip karmaşık formülleri, hesaplamaları 2-3 komutla halledebilseydik)
8 bit rulezz
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
[*] Önceki Sayfa
Tam sürüme git