Gönderen Konu: Simplifying Polygons  (Okunma sayısı 12477 defa)

Simplifying Polygons

« : 25.05.2004 13:58:25 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Şu lightpen ve benzeri zımbırtılarla çizilen harflerin algılanması olayı vardır ya (özellikle PDA benzeri cihazlarda kullanılıyor), bu algoritma bence o iş için ideal. Şansa karşılaştım, sizlerle paylaşiim dedim.

http://www.cs.sunysb.edu/~algorith/files/s...-polygons.shtml

Simplifying Polygons

« Yanıtla #1 : 25.05.2004 14:20:36 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
gerçekten çok sağlam bir algo... eline sağlık; umarım birilerinin işine yarar. kim bir demoda ocr kullanırsa artık... :P ama yine de bilmek de iyi tabii böyle mantıkları.

Simplifying Polygons

« Yanıtla #2 : 25.05.2004 16:14:51 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bu algoritma demolarda kullanılır... Şöyle ki:

Birçoğunuz PC'deki modern 3d demo efektlerini bilir. En büyük özellikleri yamru yumru, parazitli şeyler olmasıdır :) Dönen bir küp bile olsa illa aradan ekstra polygonlar çıkar, yüzeyi abzürt biçimlere girer v.s. Bu algoritma parazit yaratma efektinin tersini bize sağlıyor. Yani orjinal koordinatları tutmaksızın bozulmuş koordinatları çok yakın bir şekilde orjinal pozisyonlarına çekme... Bence çoook büyük bir landscape alanında ya da yüksek polygonlu efektlerde hafızadan kazanmak için kullanılabilir.

Bence bu algoritmanın en efektif kullanılacağı alan 3DSMax benzeri programlara plugin ya da script olarak yazılabilecek çok güzel bir filtre. Cüneyt Özdaş henüz yapmadıysa bence biri bu filtreyi codelamaya kasabilir. Gerçi Max Script biliyorum. Belki de ben yaparım :)

Simplifying Polygons

« Yanıtla #3 : 25.05.2004 17:56:34 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
hazır max2den açılmışken... max'de .x olarak export eden bi script/plugin var mı yaw? her seferinde maxden alıp convert etmeye kasıyom.

ayrıca o alengirli 3d demolarda ışık/path/texture gibi olaylar .x'den nasıl alınır; yoksa alınmaz da kodla sıfırdan mı yapılır. path takibi nasıl olur direct3d'de; bu gibi konularda bilgiye ihtiyacım var.

Simplifying Polygons

« Yanıtla #4 : 26.05.2004 10:31:43 »
Hızlı düğmeleri aç

kris


  • Ziyaretçi
sözlükten mesaj atmistim ama aldigina dair bir yanit gelmedi yine atiyorum, belki isinize yarar.

dx exporter (freeware)

http://www.pandasoft.demon.co.uk/directxmax4.htm

Simplifying Polygons

« Yanıtla #5 : 26.05.2004 11:07:13 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bir de benim exporterım var ama arayüzü yok. Herşeyi scriptin içersinden ayarlıyorsun. Ona bir UI hazırliip release ediim bare...

Bu arada benim exporter XML output veriyordu, ancak istediğim formata da çevirebilirim elbette ki.

Spaztica: Madem DirectX kasıyorsun, PC'de kas birazda... XBox scenerı bozar. Hatta hatta bana kalırsa SCPU al, C=64'de software kas bu olayları ;)

P.S: Muabbet yine topicden saptı...