hay düşük çenem! ben ne anlarım anti-aliasingden.... oversampling anlatsam olmazmı
benim sana partyde anlattığım olay biraz edge finding gibi birşeydi aslında. sen yine bildiğin blur algoritmalarını kullanabilirsin ancak bunu tüm ekrana uygulaman gerekmiyor. ister vertical ister horizantal scan yapıyorsun. duruma göre birbirine
+x yakınlıktaki değerleri de match ettirebilirsin. her bir renk ya da ton değişimi gördüğün pixeli bir arrayde tutuyorsun. en son yalnızca bu pixellere blur ya da benzeri bir algoritma uyguluyorsun. standart (a+b+c+d) / 4 - 1 gayet ideal. hatta hatta -1'e gerek yok
Peki antialiasing blura çok mu benzer? Aksine hiç blurlu bir görüntü oluşturmaz, yalnızca kırıklıkları yok eder ve şekli netleştirir.
Gelelim yöntemlere. Supersampling var ki realtime için hiç ideal değildir ama çok kaliteli sonuç verir.
Stochastic Sampling var. Algoritmasını burada bulabilirsin:
http://www.cs.wpi.edu/~matt/courses/cs563/...ng/stochas.htmlAdaptive Sampling ise ray-trace mantığından geliyor. Bunu da deneyebilirsin.
http://www.cs.wpi.edu/~matt/courses/cs563/...g/adaptive.htmlBookmarklarımda yalnızca bu sayfa vardı. Demekki iyi anlatıyormuş
Bu arada anti-aliasing'i iyi kullanmak istiyorsan hafızada geniş bir alanda oluşturduğun efekti scale ederek (küçülterek) ekranda göster. O zaman sonuç iyi olur. Ancak hatırlatırım, çok hızlı olmayacaktır. Sen bence benim ilk anlattığım edge findingi kullan.