the scene > demoscene
TBL Asm 06 Demosu
chenmy1:
:d
:s
:(
:)
coze:
yaw demo çok iyi çok güzelde, müzikleri amiga'da yapılmamış. PC'de yapılıp ADPCM olarak amiga'ya aktarılıp demoda kullanılmış. bu biraz olayın ruhunu bozmuyor mu yoksa genel olarak kullanılan bir teknik mi ? c-64 demolarında da cross-assembler kullanılsın mı kullanılmasın mı gibi bir tartışma var sanıyorum. ama bu ondan biraz daha farklı çünkü sonuçta cross assembler kullanılsa bile sonuçta kod c64'de çalışacak şekilde yazılıyor. Bu şekilde pc'de hazırlanıp format değiştirip başka bir ortama atılan ürünler sanki olayı bozuyor gibi. ne diyorsunuz üstadlarım ? (gerçi bana pek bir şey söylemek düşmez TBL gibi babalar için ama haddimi bilmeyip ağzımı açıverdim.)
kaynak amiga.org
vigo:
haklisin, fakat bu olayin tek mantigi Amiga yi yasatmak. yeni nesile bu efsanenin halen tas gibi ayakta oldugunu kanitlamak
nightlord:
tbl demosunu cok begendim. ozellikle dort ayakli robot, cekicli robot ve karga animasyonlarina bayildim.
lakin 68060 gibi sistemlerde demo yapmak benim algimi zorluyor. sonucta baska bu isi yapan yok. o platformda yapilmis baska demo yok ki karsilastirabileyim. 68060 mimarisini tanimam ve uzerinde kod yazmis olmam gerekir olayi tam anlamiyla teknik anlamda analiz edebilmek icin. bu 68060 isteyen TBL demolari serisi ile ilgili benim en buyuk sorunum bu. ikinci sorunum ise su demolari gercek makinede izleyememek. 68060 bulabilene ask olsun. divx ile de demo seyredilmez.
lakin muzigin (ve buyuk olasilikla 3d model ve animasyonlarin ve 2d grafiklerin de) pcde yapilmasi (reason, 3dsmax, photoshop) beni rahatsiz etmiyor. onemli olan o makinede calisan ve izleyenlerin dibini dusurecek seyler elde edebilmek. bunun icin c64te de abuk sabuk acik looplar kendi kendini degistiren kodlar vs kullaniyoruz. bunlari c64 uzerinde gelistirmek cogu zaman imkansiza yakin(2800 kere kendini tekrar eden 5 komutu elle girmek ister misiniz? her komutun argumaninin her 5li grupta degistigini dusunun). hatta bazen cross assemblerin kullanacagi kodu yazan c++ programlari bile yaziyoruz yeri gelince.
C64te gfx ve muzik icin kesinlikle gercek makine tercih edilmeli bence. lakin amiga ile pc teknolojileri daha yakin oldugu icin 68060 ile pc goruntusu arasinda cok fark olmayabilir bilmiyorum.
vigo:
Aslında TBL ile ilgili çok tartışma oluyor. Yakın arkadaşım Stingray/Scoopex (keza bir çok grubu da var) bana "TBL amigacımı ki? yaptıkları sadece amiga kullanarak video play etmek gibi bişi!!!" demişti... TBL'in kendi "Amiga Demo Framework" leri var pc de... Kendi develop ettikleri ide leri falan...
Ama burada sadece şunu unutmamak lazım. Bugün 15-16 yaşında olan bir scener, TBL sayesinde "AmigA" bilgisayarını duyuyor... Ayrıca, TBL "Combined Demo" yu kazandı Asm06'da. Yani donanım olarak kendinden çok yüksek makinelerle girdi kapışmaya. Emin olduğum şey, ben ve benim gibi bir çok amiga freak, paso vote etmiştir TBL'i amiga diye...
Kalms/Tbl'in eski hali...
Bu da 3-4 gün önceki hali... Asm06'da ödül alırken...
Yani bu birincilik birazda duygusal... bence de eğer demo "AmigA" demosu ise taktığın gibi minimal konfigürasyonda çalışmalı. Biz yıllarca A.G.A production yapmamıştık. A1200 yeni çıkmıştı ve kimsede fazla yoktu. şuan düşününce yanlış bulduğum bir şeyde:
Eğer bir demo, intro yapacaksan bu tüm amigalarda sorunsuz çalışmalı ...
Bir dönem bu matıkda gitti Amiga-Scene... Hata olduğu şuradan belli, keşke bizlerde pc'ciler gibi "Bu demo 68xxx de, Retina ekran kartıyla çalışır" gibi olaylara girseydik... Böylece hem sike basa AmigA için donanım üretilir, hemde herkes gidip almak zorunda olurdu.
Fairlight'ın 64k ların info ya baktım, manyak manyak konfigürasyon lazım. Altı üstü 64k bişi... Ne yazıkki hep video versiyonlarını izliyebiliyorum... Bu belkide "gelişim" açısından iyi birşey... Seni forse ediyor... Git al o hardware'i diye...
Mesela AmigA'da FAST-RAM yani ek-hafıza sonradan takılan bir şeydi. Default olarak CHIP-RAM olur. Diyelim A1200'ün var. Default 2mb chip-ram'li. O devirde bu inanılmaz birşey idi... Çünkü pc'de ekran kartı diye bir kavram yoktu. S3V adlı 1mb ekran kartı çıkınca pc'ciler sevinirken biz götümüzle gülerdik...
A1200'e turbo-kart üzerinden fast-ram taktık. Alet 8mb fast, 2mb chip oldu... Grafik ve ses işleri chip-ram üzerinden çalışır. Bir slide-show yapmıştım 1993'de... Tek disketlik ... ıçinde atıyorum 2-3mb fotoğraf var sıkıştırmalı... Resimleri parça parça sıkışmış olarak önce fast-ram'e açıyorum, de-crunch bitince şak diye chip-ram'e atıyorum.. Hem de-crunch hızlı oluyor hemde sanki tonlarca foto kullanmışsın gibi oluyor... Tabi bu prod'u seyretmek için makinende muhakkak fast-ram olması lazım... Eminim zamanında bi çok kişi bunu izleyememiştir özellikle A2000'ciler..
Keşke zamanında demolarda deseydi "En az 16bit ses kartı, harddisk ..." lazım diye :) belki AmigA bugün başka bi boyutda olurdu...
TBL ile ilgili son sözüm, adamlar tüm code'larını pc'de kendi imalatı olan frame work'de yapıyor. ısterse AmigA sadece bir "player" gibi dursa da en azından AMIGA kelimesi, ölümünden 10 yıl sonra bile bugün halen telaffuz ediliyor. O bakımdan çok takmıyorum 68060mış bilmemne filan diye...
:)
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
[*] Önceki Sayfa
Tam sürüme git