Gönderen Konu: TBL Asm 06 Demosu  (Okunma sayısı 4248 defa)

TBL Asm 06 Demosu

« Yanıtla #15 : 11.08.2006 09:55:35 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bence olayda yanlış olan taraf cross development kullanılmış olması değil, orjinal 68060 üzerinde demonun çalışmaması. Sonuçta biz her ne kadar c64 demolarını PC üzerinde kodluyor ve emulatorlerle test ediyorsak da, en azından gerçek hardwareda çalışmayan ya da buglı çalışan kodları düzeltip yayınlıyoruz.
 
Hatta hatta c64 scene'inin genel ahlak kriterleri o kadar garip yönlerde değişti ki son zamanlar, artık insanlar emulatorlerin sceneimize neler kattığını kavrayarak, onları da bağrına bastı ve gerçek hardwareda çalışan ancak emulatorde patlayan demo/tool v.s. productların hepsini emulatorde de test edip, mümkünse emulatorde de düzgün çalışması için uğraşıyorlar. Örnek Crossbow'un MUFLI Editor'ü. Adam Vice v1.19'da düzgün çalışmadığı için girişte gerçek donanım / emulator seçimi yaptırıyor. Olması gereken (belki gerekenden fazlası) budur. Ancak gerçek hardwareda çalışması da bence "şart". Aksi taktirde yalnızca PC'de emulator üzerinden çalışabilen bir demo = bir nevi PC demosu. Haksız mıyım?

TBL Asm 06 Demosu

« Yanıtla #16 : 11.08.2006 09:59:26 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
@skate:
orjinal 060 uzerinde calisan versiyonu rls edildi diye okudum ben bir yerlerde..

party'de 060 icin calisan versiyonunu cikmayisinin nedeni, party yerine gelirken yolda 060 kartlarinin bozulmasiymis..

TBL Asm 06 Demosu

« Yanıtla #17 : 11.08.2006 10:01:53 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bu arada Vigo'yla bir dakika arayla atmışız postları, Vigo'nun postunu okumadan gönderdim ben bu postu. Vigo'nun söylediklerine katılıyorum. Amiga'yı yaşatmak adına çok güzel işler yapıyor TBL. Ama bir de Amiga'da çalışsa... Bildiğim kadarıyla önceki demolarının hepsi orjinal donanımda çalışıyordu. Bir bu patladı sanırım.

TBL Asm 06 Demosu

« Yanıtla #18 : 11.08.2006 10:02:49 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi

Aslında TBL ile ilgili çok tartışma oluyor. Yakın arkadaşım Stingray/Scoopex (keza bir çok grubu da var) bana "TBL amigacımı ki? yaptıkları sadece amiga kullanarak video play etmek gibi bişi!!!" demişti... TBL'in kendi "Amiga Demo Framework" leri var pc de... Kendi develop ettikleri ide leri falan...

Ama burada sadece şunu unutmamak lazım. Bugün 15-16 yaşında olan bir scener, TBL sayesinde "AmigA" bilgisayarını duyuyor... Ayrıca, TBL "Combined Demo" yu kazandı Asm06'da. Yani  donanım olarak kendinden çok yüksek makinelerle girdi kapışmaya. Emin olduğum şey, ben ve benim gibi bir çok amiga freak, paso vote etmiştir TBL'i amiga diye...

Yani bu birincilik birazda duygusal... bence de eğer demo "AmigA" demosu ise taktığın gibi minimal konfigürasyonda çalışmalı. Biz yıllarca A.G.A production yapmamıştık. A1200 yeni çıkmıştı ve kimsede fazla yoktu. şuan düşününce yanlış bulduğum bir şeyde:

Eğer bir demo, intro yapacaksan bu tüm amigalarda sorunsuz çalışmalı ...

Bir dönem bu matıkda gitti Amiga-Scene... Hata olduğu şuradan belli, keşke bizlerde pc'ciler gibi "Bu demo 68xxx de, Retina ekran kartıyla çalışır" gibi olaylara girseydik... Böylece hem sike basa AmigA için donanım üretilir, hemde herkes gidip almak zorunda olurdu.

Fairlight'ın 64k ların info ya baktım, manyak manyak konfigürasyon lazım. Altı üstü 64k bişi... Ne yazıkki hep video versiyonlarını izliyebiliyorum... Bu belkide "gelişim" açısından iyi birşey... Seni forse ediyor... Git al o hardware'i diye...

Mesela AmigA'da FAST-RAM yani ek-hafıza sonradan takılan bir şeydi. Default olarak CHIP-RAM olur. Diyelim A1200'ün var. Default 2mb chip-ram'li. O devirde bu inanılmaz birşey idi... Çünkü pc'de ekran kartı diye bir kavram yoktu. S3V adlı 1mb ekran kartı çıkınca pc'ciler sevinirken biz götümüzle gülerdik...

A1200'e turbo-kart üzerinden fast-ram taktık. Alet 8mb fast, 2mb chip oldu... Grafik ve ses işleri chip-ram üzerinden çalışır. Bir slide-show yapmıştım 1993'de... Tek disketlik ... ıçinde atıyorum 2-3mb fotoğraf var sıkıştırmalı... Resimleri parça parça sıkışmış olarak önce fast-ram'e açıyorum, de-crunch bitince şak diye chip-ram'e atıyorum.. Hem de-crunch hızlı oluyor hemde sanki tonlarca foto kullanmışsın gibi oluyor... Tabi bu prod'u seyretmek için makinende muhakkak fast-ram olması lazım... Eminim zamanında bi çok kişi bunu izleyememiştir özellikle A2000'ciler..

Keşke zamanında demolarda deseydi "En az 16bit ses kartı, harddisk ..." lazım diye :) belki AmigA bugün başka bi boyutda olurdu...

TBL ile ilgili son sözüm, adamlar tüm code'larını pc'de kendi imalatı olan frame work'de yapıyor. ısterse AmigA sadece bir "player" gibi dursa da en azından AMIGA kelimesi, ölümünden 10 yıl sonra bile bugün halen telaffuz ediliyor. O bakımdan çok takmıyorum 68060mış bilmemne filan diye...

:)

« Son Düzenleme: 11.08.2006 10:08:33 Gönderen: vigo »

TBL Asm 06 Demosu

« Yanıtla #19 : 11.08.2006 10:06:32 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı yapılan: GnoStiC
@skate:
orjinal 060 uzerinde calisan versiyonu rls edildi diye okudum ben bir yerlerde..

party'de 060 icin calisan versiyonunu cikmayisinin nedeni, party yerine gelirken yolda 060 kartlarinin bozulmasiymis..
Tek tek gelin ulan! :) Birine cevap atıyorum, diğeri postu araya sokuyor :D Tabii bu forumumuzdaki aktiviteyi gösteren pozitif bir işaret.
 
Bu söylediğini duymamıştım. Sonuç olarak elbette ki haklı mazaretleri olabilir ki anlaşılan varmış. Yine de ben 64 sceneinde 64 üzerinde çalışmayan bir demo release etmenin çok yanlış olduğunu düşünyorum ki yanılmıyorsam Mortalis Arisen mıydı neydi, öyle bir demoda %90 versiyon son partlardan biri orjinal commodore'da yüklemiyor diye olay olmuştu. Onlar da disk drive uyumsuzluğu falandır demişlerdi yanlış hatırlamıyorsam. Sonuç olarak benzer olaylar 64 sceneinde tepki görüyor sebep her ne olursa olsun. Ben de bu yüzden takıldım bu konuya, Amiga ya da PC demoya sırılsıklam aşık olmanın yanında.

TBL Asm 06 Demosu

« Yanıtla #20 : 11.08.2006 10:15:32 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
ya sikicem, edit ediyodum postumu, güzel ce süsledim filan... yarak kürek sorunlar çıktı... çorba oldu discussion aghaahaa aha haaha

TBL Asm 06 Demosu

« Yanıtla #21 : 11.08.2006 11:31:57 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
oha, video playing mi? abi bu bir skandal değil mi?. bana biraz abartılı geldi bu söylem. böyle bir durum olsaydı bugün ortada tbl diye birşeyin kalacağını zannetmiyorum. ha kendilerince bir engine yazmışlardır onu kullanıyorlardır. birçok elit grup bunu zaten yapıyor (fr, moppi prod, asd vs.). bu durumda kim çıkıp tbl'i suçlayabilir. üstelik adamlar pc'den çok daha zayıf bir donanıma bu demoları yapıyorken.

TBL Asm 06 Demosu

« Yanıtla #22 : 11.08.2006 12:24:43 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
"video playing" diil.. yani bir nevi... önceden render edilmiş gibi...

TBL Asm 06 Demosu

« Yanıtla #23 : 11.08.2006 13:31:27 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
TBL'i tebrik etmek lazım, bak nasıl konuşturuyorlar insanları demoları hakkında. Demoda tek bir realtime efekt olmasa bile (ki bir sürü olduğunu tahmin edebiliyorum) yine de bu kadar realtime görünümlü efektler elde etmiş oldukları için tebrik ediyorum onları. Sonuç olarak PC'de GPU'ya hesaplattırılan zırzımbıkları precalculate ediyorlarsa şayet, bence gayet eş değer birşey yapmış oluyorlar. Sonuçta GPU'yu da scene grupları kodlamadı...