@ssg: c64'de text modeları saymazsak yalnızca 2 grafik modu var normalde.
1) 320x200 tek renk grafik modu : her 8x8'lik alan birbirinden bağımsız 1 arkaplan ve 1 çizim rengi alabilir.
2) 160x200 çoklu renk grafik modu : her 8x8'lik alan bir arkaplan + 3 çizim rengi alabilir.
Bunların haricindeki tüm modlar (Interlaced Koala, FLI, AFLI, IFLI, SHIFLI, UFLI, MUFLI v.s.) hepsi programlama ile oluşturulan grafik modları. C64 ilk üretildiğinde böyle birşey yoktu senin anlayacağın. "FLI" ismi geçen tüm modlar ise ince raster zamanlamaları ile oluşturulan modlardır. Hele ki senin bahsettiğin SHIFLI, UFLI, MUFLI gibi spritelardan yararlanan modlar çılgın programcılık hilelerine başvuruyorlar. Elbetteki o modlarda çizim yapmak da ayrı bir başarı.
Sen en iyisi Nightlord'un tavsiye ettiği Hydrogen'in Plazma #1'de yayınlanan "c64'de pixel çizim için püf noktaları" isimli makalesiyle Plazma #3'de benim yayınladığım coderlara yönelik "c64 grafik modları" makalelerine bir göz at.
not: ben bu postu gönderdiğimde henüz NL'un postunu görmemiştim.