Gönderen Konu: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı  (Okunma sayısı 25023 defa)

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #30 : 13.12.2007 18:48:25 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
aciklamalar icin hepinize cok te$ekkurler. evet bir coder'in oturup grafik modu framework'u olu$turup grafikerlerin ona i$ cikarmasi daha makul gorundu. buna ragmen 16 renk modda her 8x8'de 16 rengin sadece 4'u gibi kisitlar korkuncmu$.
 
plazma'yi tekrar okuyacagim ama $imdi de bu linkleri yollanan grafiklerin bu modlarda yapildigina pek inanasim gelmiyor :)
 
peki converter'lara denk geldiniz mi hic? ne bileyim jpg->multicolorfalan gibi?
 
ssg

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #31 : 13.12.2007 22:49:23 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Var böyle converter'lar. Yanlış hatırlamıyorsam mesela project one 'ın convert özelliği vardı. Pouet'te yada csdb'de tools kısmına bakarak birçok örnek bulabilirsin gibime geliyor.
http://www.resource.cx/projectone/ -> project one linki

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #32 : 14.12.2007 01:42:21 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
ma$allah. bu baya i$i kolayla$tiriyor gorunuyor, yani en azindan bir ba$langic noktasi veriyordur. sonucta direkt buradan convert edince dither pattern'larini goren convert edildigini anlar herhalde.
 
ssg

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #33 : 14.12.2007 10:17:25 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
yazilari da okudum hydrogen ve skate cok emek harcami$siniz ve cok guzel yazilar olmu$ ellerinize saglik. yalniz plazma'nin kendisini bulmam baya vakit aldi (megerse ba$a www yerine plazma yazmak yetiyormu$ :)).
 
grafik yazilarini da okuduktan sonra c64'te bir urun geli$tirmenin son derece buyuk bir i$kence olduguna karar verdim. :) bu ne ya grafik basmak icin 3 ayri buffer kullanilir mi insaf. zaten cpu yeterince i$kence 3 tane register'la 3 buffer nasil idare edilir nerde bu devlet?
 
ben cpc464'te linear video buffer'a sprite basicam diye alternate register set'e gececek kadar kendimden gecmi$ken bu beni kotu hissettirdi.
 
ssg

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #34 : 14.12.2007 10:43:54 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@ssg: inanmazsın bana da PC'nin grafik modları garip geliyor. örneğin bir pixel için 32 bit harcanırmı yaw, günahtır bikerem ;)
 
bildiğim tek birşey var. pixel artistler PC'de de belli bir renk sayısının üstüne çıkmıyorlar ve baştan bir palet oluşturarak çalışmaya başlıyorlar. 64 ya da 96'dan fazla renk kullanan pixel artistler eleştiriliyorlar, hele ki ortaya çıkan grafik mükemmel değilse. "neyine o kadar çok renk kullandın ki?" mantığı var. yani kısacası platform PC de olsa bir nevi eski platformların izinden gitme mantığı var. 64'ün challenging yönü ise paletin 16 renk üzerinden seçiliyor olması. c64'de topu topu
 
3 kırmızı (2 kırmızı + 1 mor)
3 yeşil (2 yeşil + 1 cyan)
3 gri
2 mavi
1 sarı
1 kahverengi
1 turuncu
1 siyah
1 beyaz
 
renk var. Ayrıca 8x8'lik alanlara 4 renk değil 1 arkaplan + 3 renk basılabiliyor ki arkaplan tüm ekranda sabit. Kısacası grafikerlerin işi çok ama çok zor. Ortaya çıkan işler ise çok ama çok güzel. Olay bundan ibaret.

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #35 : 02.03.2009 16:56:29 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Teknik olarak eleştirilebilecek yanları var elbette ki ancak Hi-Res modunu bu kadar renkli kullanma konusunda rekor şimdilik bu resim olsa gerek.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=76259
 
Bilmeyenler için (bu başlık altında daha önce de anlatılmış olabilir) her 8x8'lik karakter alanında bir arkaplan ve bir çizim rengi var. Kısacası resmi 8x8 pixellik alanlara böldüğümüzde her parça içersinde maksimum 2 renk kullanılabiliyor. Bu sınırlama ile bu kadar renkli bir resim... ınanılmaz.

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #36 : 02.03.2009 20:56:02 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Yok yapilan isin degeri bu zorluklarda muthis. Ama zor be :) Mesela bu RET grubunun ret logosu da super ayni bakis acisiyla. (8x8'de iki renk kisiti ZX Spectrum'da da var)

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #37 : 03.03.2009 10:55:17 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Gercekten cok harika bir is. Ama benim en favorim asagidaki...

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=58381