Gönderen Konu: SID Factory 0.5 (alpha 1)  (Okunma sayısı 1118 defa)

SID Factory 0.5 (alpha 1)

« : 03.09.2006 04:25:50 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bir çoğumuz (c64 scenerları) Laxity'i (Maniacs of Noise, Vibrants v.s.) çok iyi tanır ve saygı duyarız. Ben Laxity'i müzisten ya da coder değil daha çok SIDci olarak tanımlamayı uygun görüyorum :) Sonunda Laxity bombayı patlattı.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=39519
 
Bu ne? Bir tracker... Görüntü ve kullanımı JCH'ye benziyor. Peki getirdiği yenilik ne? Benim anlayabildiğim kadarıyla Commodore tarihinde ilk speed switching yapabilen tracker bu. şu ana kadar müziklerin bir taramada kaç kez çağırılacağı ile belirlenen tek hızlı (1x), çift hızlı (2x), üç hızlı (3x), dört hızlı (4x) v.s. isimlendirmelerle tanımlanıyordu müzikler. Ancak bu player ile tek hızlı başlayan bir müzik yeri geldiğinde 2 hızlı yeri geldiğinde 4 hızlı olabiliyor. Yani hız geçişi yapılabiliyor. 2 ve daha üst hızlardaki müzikler, sağlam müzisyenlerin sihirli parmakları sayesinde çok kaliteli sonuç verebiliyor. Bu tracker kullanarak demolara çok güzel soundtrackler yazılabilir. Örnek olarak 4 hızlı tasarlanan bir müzik bir partta yeterli raster time kalmadığında 3'e 2'ye ya da 1 hızlıya düşebilir ve daha sonra yeniden artabilir. Burda kastettiğim hız metronom değil elbetteki.
 
Aklıma direk loading part tarzında az cycle yiyen partlara (aynı zamanda görsel yönden de nispeten zayıf olan partlara) çok güzel sololar koymak geldi. Böylece code yönünden zayıf partlarda müzik zenginleşebilir. Elbette ki bu başka playerlarla da yapılabilirdi (birbirinin devamı olan birden fazla müzik hazırlanarak) ama bu player işleri kolaylaştırdığı gibi hız değişimi ile ilgili insanlara ilham vereceğinden hiç şüphem yok.