the scene > demoscene
Plazma #3
skate:
http://plazma.tr-demoscene.info
Ragnor:
Plazma'nın ikinci sayısı level'da verilecekti ama verilip verilmediği konusunda kesin bi fikrim yok. şu anda hatırlamıyorum açıkcası :).
stranger:
@Gnostic : Olm ben TDSN#5'i gormemi$tim. Iyi ki gondermi$sin.
Party raporununu okuyunca anILarIm canLandI. Summer Assembly 'deki Triple Vodka Crew falan...(Lord/Analog,Mr.Dj/Accuracy ve ben...) CiLingir sofrasI kurmu$tuk parti mekanInda... Kadem'de KIbrIs'tan gelememi$ti partiye... Sende $IrnaktaydIn ... Ha ha..Skate sigara iciyormu$ surekLi :)
Hydrogen:
Merhaba arkadaslar.
Plazma #3'un cikmama nedeni olarak, dergiye hic yazi gelmemesi mazeret gosterilmis, bu konusu uzerinde
focuslaniyor asagida yazacaklarim. Zira bir derginin yazarlarinin rastlansal yazilarini o sayi icin
gondermemis olmalarinin, o derginin cikmamasi icin bir mazeret olamayacagini dusunuyorum. Bu mazeret
derginin okurlarindan hic tepki almamasi ve dergiyi cikaranlarin motivasyonunu kaybetmeleri olabilir
ama yazi gelmemesi olamaz.
Oncelikler "Editor"'luk kavrami tr'deki scenerlar arasinda ya yanlis biliniyor ya da fazla
onemsenmiyor. Bir derginin editoru, bir derginin cikmasi icin mailine yazi gelmesini bekleyen kisi
degildir arkadaslar. Bir editor yazilar gelmedi diye, birakin dergi cikarmamayi, her hangi bir bolumu
bile iptal etmez. Dunyanin her yeri, yazisini zamaninda teslim etmeyen, (Belki de maasli calistigi
halde) yazarlar ve onlarla ugrasmaktan saclari beyazlamis editorlerle dolu.
Bir editor, yazarlari defalarca pingleyerek, gerektiginde onlara yol gostererek yazilarini teslim
etmesini saglar. Bu editor'un gorevlerinden biridir. Plazma #2'ye de 3-4 yazi gelmisti arkadaslar.
Yelkenleri suya indirmis olsaydik, Plazma #2 diye bir sey de olmayacakti.
Oncelikle en buyuk yanlis anlamalardan biri, su random yazi olayi. Bir dergi random yazilardan
olusamaz. Kemiklesmis koselerden ve surekli yazarlardan olusur. Herhangi bir dergiyi acin veya bir
gazeteyi. Dusunun her gun okudugunuz gazetede bir gun haberler var bir gun kose yazilari. 3ncu gun bir
bakmisiniz ogretici dokuman dolmus. Plazma #2'de en cok yapmaya calistigim sey dergiye, bir tarz,
kemiklesmis koseleri ile bir karakter kazandirmakti.
Bu sebepten random yazilara degil olmasini istedigim koseleri dusunmekle basladim ise. Iste size Plazma
#2'nin yazilarini hikayesi tek tek.
Haberler: Haberler bolumu, aslinda benim pek fazla onemsemedigim bir bolumdu itiraf ediyorum. Ancak
Nightlord bunun cok gerekli olduguna beni cok inandirdi. Bir dergi, tanzim edilmis, duzenlenmis,
gereksizliklerden arinmis doyurucu haberleri ile ilgi cekici idi. Ardindan Nightlord, c64 haberlerini o
kadar guzel tanzim etti ki gercekten Plazma #2'ye super bir giris oldu bu. Anes'i de Pc haberleri icin
kandirdik.
Incelemeler: Bir disk magazinin, uretkenligi en cok destekleyen bolumu incelemelerdir. Bu bolume
gercekten ozenilmesi gerekiyordu.
Skate bana Plazma#2 icin ne yapabilecegini sordu. Ona c64 demolarini inceleyip inceleyemeyecegini
sordum. Aninda yazisini yazip yolladi. Ustelik screenshotlariyla, keyifli diliyle cok da guzel oldu.
Skate bu sayida da istense, ayni isi, ayni surat ve kaliteyle yapabilirdi.
Ardindan Anes'den pc reviewlari istedim. Anes'in zaten 2005 pc demolarina genel bakis diye bir yazisi
varmis ve bu super bir yaziymis. Direk incelemelere koyduk.
Gfx ve msx yorumlari scene'deki en buyuk eksiklikti ve Nightshift partisinde yayınlanan grafik ve
müziklere bir yerlerden yorum gelmesi hakkında Nightlord'la fikir birligine vardik. Ve gfx msx
incelemeleri, forum da dahil olmak uzere bir tek Plazma #2'de yer aldi. Plazma #3 icinde istense, hem
ben hem de Nightlord seve seve, 7d6 gfx vs msxlerini review ederdik.
Ozel konu Nightshift 2006:
Nightshift ile ilgili bir parti raporu spritus'la beraber konustugumuz bir seydi. Spritus, Spaz'dan
exclusive bir rapor istedi. Spaz'da cok guzel bir rapor yazdi sagolsun.
Ancak Nightshift gibi guzel bir organizasyonun ardindan, bir scene disk mag'inde okuyuculari(Hatta emek
vermis organizatorler) o parti ile ilgili sadece parti raposundan daha fazla sey ararlar.
Bu eksikligi dusundum ve mailboximi kontrol ettim hic bir sey gelmedi:)
Bunun uzerine Nightshift ile soru cevap seklinde mini roportajlar yapmak geldi aklima. Bu dergiye bir
sey yazma ihtimali az olan, fazla konusmayan kisileri ve yorumunu merak ettiklerimi aldim listeye.
Hepsine sordum. Sorular kisaydi (eglenceli sorular olmasina calismistim) ve onlar icin cevaplamak
yorucu olmadi. Okumasi keyifli bir bolum cikti ortaya (Hem de parti ile ilgili gelmeyenlerde bir merak
ve huzun olusmaliydi)
Ama bu da yermedi Nightshift 06, Plazma #2'nin ozel konusuydu ve...
Ardindan oturup saatlerce Nightshift'te cekilmin yuzlerce foto arasindan partiyi en cok anlatacagini
dusunduklerimi sectim. Ve yorumlarla bir foto rapor hazirmaya calistim. Bu da guzel oldu bence.
(Guzel bir geri donum, kuzenim Drey'den oldu. Yillarca scene nedir vs. anlatmaya calistigim,sonunda
vazgectigim kuzen, dergiyi leveldan indirerek okuyup, ya sizin ortamlar ne guzelmis, ben de bir seyler
yapmak istiyorum deyince cok mutlu oldum. Zira ayni gazi forumda devam ettiremedik)
Scene urunlerini anlamak: Scene'e merakli olan bir cok insan okuyabilirdi plazma'yi. Yeniler
eskilerdeni eskiler yeni urunlerden bir sey anlamayabilirdi. "Yahu bundan ne anliyorsunuz" sorusuna
cevap olacak bir bolum gerekiyordu Plazma'ya. Bundan Nightlord'da bahsettim ve c64 demo icin olani
yazip yazamayacagini sordum. Aninda gaza geldi kabul etti. Ve super yazdi. Sonra Anes'e pc 98 sonrasi
demolari icin yazip yazamayacagini sordum. Anes'de kabul etti. Ve super bir yazi hazirladi (Ki Anes'in
yazilari da demolari gibi ugrasilmis, dusunulmus seyler) Spritus da 98 oncesini halletti. Ben de bir
sid yazisi hazirladim.
Plazma #3'de direk devam edecek bolumlerden biri idi bu da. Ve tekrar soyleyeyim, bu yazilar da
goruldugu gibi mailimize gelmedi:)
Kose yazilari: Bu bolume scenerlarin yazdigi yazilar haricinde kabuklarmis koseler haline getirmek
amaci guttuk. Demon ve archangel'le anlastik. Nightlord ve Vigo Plazma #1'de de yazdiklari koselerini
devam ettirdiler.
Roportaj: Poison ve Ghostriderla, 3,5 saat suren keyifli bir roportaj yaptik. Ardindan saatler suren
editing. (Malum msn)
Perde arkasi: Bu bolum gene Plazma'nin diger sayilarinda da devam edebilecek bir bolum olarak
tasarlandi. Mrr'ye ilgiyle okunacagini umdugum Story of the long box'un perde arkasi oykusunu yazip
yazamayacagini sordum. Hemen ilgilendi ve yazdi. Hatta muzigini bile yolladi. Cok keyifli oldu bence.
(Gene goruldugu gibi Mrr'in yazisi mailimize kendiliginden gelmedi, zati aksi hali megalomanlik
olurdu:))
Egitici dokumanlar:
Buradaki bit-pazari kismi bir surekli bolum olarak dusunuldu. Uzun tutoriallardan SIKILANLARA, c64
dergisindeki abur cubur gibi bir kose. Gelmeyen yazilar yuzunden en eksik olan bolum buydu (Kimse
eksikligini hissetti mi?) Aslen Skate'in Plazma #3'de yapacagi tips & trics bolumu, bit-pazari olara
#2'de yerini almisti. Ancak iyi pazarlayamadik.
Itiraf ediyorum buradaki diger tutorialler, random mailimize geldi:)
Geyik: Geyik bolumundeki 2 yazi randomdu. Biri skate'in cok da geyik olmayan ama eglenceli yazisi.
Digeri Nightlord'un harika cizgi romani. Derginin en buyuk random suprizi buydu. Ancak belki de
Nightlord istenseydi Plazma #3 icin kucuk bir cizgi roman daha yapip bu isi geleneksellestirebilirdi.
Denenebilir miydi sizce de?
Plazma #2 de yer alan 29 chapterdan sadece 9'unun random oldugunu biliyormuydunuz sayin okuyucular.
Iste bu bilgiler isiginda, Plazma #3 projesinin, maillerimize gelmeyen yazilar yuzunden cikamadigi
aciklamasi bana gecerli gorunmuyor. Butun bu yazilari ovunmek icin yazmadim. Plazma #2 cikana kadar
neredeyse 20 gunumu harcadim. Saatler suren editleme islemi yaptik, butun magi defalarca okuduk. Cunku
anlatim bozukluklari ve imla hatalari, farkettirmeden okuyucuyu sikar, ve okuyucu cabuk sayfa
degistirir. Okunamayacak bir mag yapmak en buyuk hatadir. Surekli Decipher'i pingledim. O da genc ve
heyecanli olmasinin yarattigi buglara ragmen her dedigimi yapabilmek icin gercekten cok calisti.
Spritus, oldukca kisa bir surede ilk sayidan cok daha guzel bir otufit grafigi yapti. Spritus &
Decipher ikilisi, magin butun tasarim + linking isini kisa surede guzelce yaptilar. Dergi artik daha
okunabilirdi ve buyuk bir engel daha asildi. Bence gayet yeterli bir outfitle Plazma #2 karsiniza
geldi.
Bu sure zarfinda, dergiyi yapan insanlar olarak aramizda stresli bir trafik gerceklesti fakat bu ayni
zamanda keyifli bir scene trafigi idi :)
Iste Plazma #2'nin hikayesi sayin okuyucular. Bu yaziyla bir seyler aciklayabildiysem ne mutlu. Son
olarak bu yazi kimseye yonelik bir suclama niteliginde degildir.(Hele Spritus ve Skate'e bilakis greetings gonderiyorum, kimsenin ugrasmak istemedigi bir is icin kendilerini bir sekilde ortaya koydular, yazilarim hepimize yonelik) Yazidan bu cikarilmasa da, belirtmeyi
uygun gordum.
Herkese, bol magazinli bir yil diliyorum.
vigo:
hahah hydrogen RULEZ diyorum bende!
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
[*] Önceki Sayfa
Tam sürüme git