the scene > demoscene
Pilgrimage 2004 Demo Party
scg:
o invitation demo da daha biçok şeye gönderme var :
256byte tünel
Heaven7
fr-08 : the product falan ..
Obsoleet konusunda:
Demo bana ilk başta okulda girdiğim mikroişlemci sınavlarını hatırlattı :) (Valla 3.5 - 4 saat sürüyodu sınavlar düşünün artık)
Skate: Abi senin Obsoleet den neden çok etkilendiğini biliyom..Çünkü bu demo seni duygusal olarak yakaladı :) İşte kızın C64 ile kod yazmaya başlaması sonra Amigaya geçmesi sonra da PC.. Kendini gördün yani orda :)
Bir ay sonra tekrar seyredince Obsoleet 'in birinciliği normal geliyor.
Great production!
scg
skate:
Ne yazık ki kendimi bir istisnayla gördüm Obsoleet'de... Ben ilk Amigamı (ki Amiga 500 olur kendileri) geçen sene falan aldım, hayatımda Amiga'da code yazmadım :(
Ama C64 öncesi Atari 800XL'de takılmıştım. :)
P.S: Obsoleet yalnızca duygusal olarak etkilemedi beni bu arada. Önceki mesajlarımdan birinde de belirtmiştim, Obsoleet nisbeten düşük konfigürasyonlarda taş gibi çalışıyor. Hem CPU, hem ekran kartı requirementı çok düşük. Ben de ekran kartı efektlerini sevmeyen, daha doğrusu hardware kullanılarak yapılan efektlerden haz almayan bir insanım. Bunun için "kusursuz, hayatta yapılamaz!!!" gibi duran Planet Risk beni yeterince etkilemedi. Yoksa aynı demoyu software rendering yapsalardı (ki inanın yapılır, neler gördük neler...) fikrim değişebilirdi.
scg:
Hardware render - sofware render konusuna değinmişsin skate..
Not: Aşağıda yazdıklarım "PC scene ile ilgili" kişisel görüşlerimdir.
Software rendering'e asla soğuk bakmadım.Hatta bu işleri öğrenmek isteyen birisi
hardware desteği olan API lerden önce işe software renderer yazarak başlamalı.
Benim tek şikayetim bazı oldschool PC scener'ların hala demo platformu olarak
DOS'u kullanması o kadar..Windows varken niye DOS??? OpenGL ve Direct3D ye soğuk bakanlar niye şöyle bi yol izlemiyorlar:
DirectDraw 'u sadece pencere açmak ve framebuffer'a erişmek için kullanın.Geri kalan ne varsa, (mesela : kendi transform pipeline'nınız (modelling,projeksiyon ve viewport transformasyonları),rasterizer'ınız(üçgen - quad - polygon),texture mapper'ınız vs... ) CPU'ya yaptırın.Oldschool ruhunu kaybetmeden daha stabil demolar yazmış olmazmıyız??
Demolarda high end donanım kullanımı hakkında:
PC'nin fixed ve homojen bir ortam olmadığı konusunda hemfikiriz herhalde." PC ye demo
yapıyorsak " donanım ve yazılımdaki gelişmelere sırt çevirmenin bi anlamı var mı?
Ben bazı PC scener'ların, PC de demo yazımına hala Amiga yada C64 deki gibi yaklaştığına inanıyorum..Belki bu onların C64 ve Amiga kökenli olmalarındandır...
PC gelişiyorsa coder da kendini adapte etmeli.Sene 2004 , high end özellikleri kullanma imkanınız varsa kullanın , demonuzu seyredemeyecekler içinde DIVX'ini yapın :)
scg
peeh , amma dolmuşum ha.. bu forum iyi geldi..
skate:
Ben de PC'de DirectX'in init rutinleriyle ya da OpenPTC, TinyPTC gibi librarylerle çalışan bir coderım. 3D efektler için Direct3D değil DirectDraw kullanmayı tercih ederim :)
Dos kullanan pek kalmadı ve kullanıyorlarsa da bir bakıma gereksiz, kabul. Zaten XP gibi sistemlerde çalışması da gün geçtikçe zorlaşıyor bu demoların.
Hardware kullanımı ve güncel efeklere gelince... Planet Risk eğer benim G-Forge 2'imde çalışsaydı ancak Environment Mapping efekti çalışmasaydı ya da bu kısmı kalitesiz bir software emulasyonla yapsalardı laf etmezdim. Ama demo çalışmadığı gibi utanmadan bir MessageBox çıkararak "Demoyu izlemek için FX+ ya da ATI Radeon kullanmanız lazım" gibi bir mesaj çıkardı. O ekran kartlarının içinde o demo tek bir fonksiyon bile olabilir :lol: Abarttım kabul ediyorum ama güncel hardware özelliklerini kullanmak ayrı şey, demoyu bunlara mahkum etmek ayrı şey...
scg:
Selam Skate:
--- Alıntı ---ah.. ps2.0.. the bane of demoscene.
Use it and you are a lamer because of lack of support for older hardware. Don't use it, and next day the scene dies.
Just make up your mind god damn it !
Even if there was only a single pixel in the whole demo, needing ps2.0, I would still go for it. It is the way forward, just like win demos were in 98.
--- Alıntı sonu ---
bunu kim mi söylemiş ? Planet Risk'i kodlayan Navis..
bu arada fanboy 'lara döndük ya.. heh heh he :)
Neyse abi yeni projelerin var mı hakkatten merak ediyorum.. Yeni bi grup kuruyoruz falan dediğini anımsıyorum sanki?? Var mı çalışmalar??
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
[*] Önceki Sayfa
Tam sürüme git