bu olay flinin icadindan onceki yillar.
dolayisyla o yillarda tech tech yapmanin bilinen tek yolu her satirda d016 ve karakter seti tanimini (d018'in low nibble'i) degistirmek.
dolayisiyla yapilan is suydu o zamanlar tech tech yapmak icin:
ayni logodan 3 veya 4 tane cizilir (kac karakterlik kayma istiyorsak o kadar). her cizim bir oncekinin sekiz pixel yana kaymis halidir.
hepsi ayni video matrixi kullanir (cunku dedigim gibi o yillarda fli bilinmedigi icin her satirda video matrix degistirilemiyor. yalnizca 8 satirda bir degistirilebiliyor)
sonra raster interrupt icinde hassas zamanlama ile her satirda d016 ve d018e sinuse gore degerler yazilarak bir pixellik kaymalar d016ya 8 pixellik kaymalar d018 yazilarak tech tech yapilir. mesela bir satiri 23 pixel kaydirmak istersek. do18 ile 0,1,2,3 numarali karakterseti tanimlarindan 2 noluyu secip d016ya da 7 yazariz (2 x 8 + 7 = 23)
lakin logoyu karakter setinin tanimina cizince soyle bir durumla karsi karsiya kaliyoruz. bir karakter setinde 256 karakter var. bunlari c64 ekranina diziyoruz. yaklasik 6 satir yapiyor (6x40 = 240) bu 240 karakterin her birinin tanimlarini iceren 8er bytelik bloklarin icine de grafigi ciziyoruz. bu tanimlar da toplam $800 (8 x $100 yasasin hex) yer kapliyor. biz logoyu 4 kere cizdiysek 4 x $800 = $2000 yer harcamis oluyoruz. ki bir vic banki zaten $4000 bayt
bu yuzden genelde tech tech yapilan logolar 6 bilemedin 12 karakter yukseklikte oluyormus o yillarda. bu adamlar da rasterin orta yerinde bank degistirmeyi akil etmis saniyorum boylece full screen yapabilmisler. baya bellek harcayarak tabi. ama iste doneminde "vay anasiniiii " olunmasina yetmis.
Yani cok da inovatif bisey oldugunu dusunmuyorum. yani boole border acma veya sprite strecthing veya fli gibi commodore tarafindan dokumente edilmemis ve hackerin kendi alin teriyle buldugu bi inovasyon degil. Bank degistirme olayi falan kabak gibi yaziyordu o yillarda bu adamlara available olan transactor falan gibi dergilerde.
Bazen o yillarda iskandinavyada olmadigima cok yaniyorum