Gönderen Konu: Cloth FX  (Okunma sayısı 8369 defa)

Cloth FX

« : 12.04.2006 18:24:06 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
7D6 Invitro'da kullandığım cloth efektinin, efekti Commodore'da kodlamadan önce PC'de deneme amaçlı hazırladığım versiyonlarını bu post'a attachlıyorum.

3 versiyondan ilki Commodore'dakinin hemen hemen aynısı denebilir. Yalnızca sinüsleri ve doğal olarak FPS'si farklı :) 2. versiyonda daha geniş bir alan var ve 3. versiyonda ise ekran çözünürlüğü yüksek. Aslında 2. ve 3. versiyonların kodları arasında temelde hiçbir farklılık yok. Değişen tek şey çözünürlük. Ama efektin etkisi de ona bağlı olarak epey bir değişiyor.

Cloth FX

« Yanıtla #1 : 12.04.2006 18:28:53 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Server'daki MIME problemini unutmayın, sağ click "save target as" ise kaydedin ve kaydederken uzantıyı "zip" olarak değiştirin.

Cloth FX

« Yanıtla #2 : 12.04.2006 18:33:50 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
clothsim1 ve 2 o kadar hizli calisiyor ki, ekranda motion blur olusuyor..
clothsim3 ise (nokta sayisi arttigi icin sanirim), daha izlenir sekilde..

Cloth FX

« Yanıtla #3 : 12.04.2006 18:43:37 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by GnoStiC@Apr 12 2006, 05:33 PM
clothsim1 ve 2 o kadar hizli calisiyor ki, ekranda motion blur olusuyor..
clothsim3 ise (nokta sayisi arttigi icin sanirim), daha izlenir sekilde..
[post=6873]Quoted post[/post]
[/b]
Evet herhangi bir timing olayı yok kodlarda, çünkü 64'e uyarlanabilir olması gerekiyordu. Her framede steplerin hesaplanması yerine yalnızca lineer olarak artmasıyla ilgili trickler ve precalculated tablolar var o kodun içersinde.

Bu arada yeri gelmişken hemen belirtiim, PC demolarının timelineları için çok güzel özellikler içeren birkaç class hazırladım ve şu anda uğraştığım bir demo projesinde bu classları kullanıyorum. Demoyu release ettikten sonra bu classları yayınlayacağım, kimse olduğu gibi kullanmasa da belki birkaç pozitif fikir oluşur akıllarda.

Cloth FX

« Yanıtla #4 : 13.04.2006 08:45:00 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Dün timeline class'ını yayınlanabilecek bir hale getirdim ve demo çıkmadan yayınlamaya karar verdim ama foruma post etmekten vazgeçtim. Plazma ne güne duruyor dimi :) #3'de yayınlayacağım.

Cloth FX

« Yanıtla #5 : 02.02.2007 11:48:47 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
@skate: timeline class plazma #3'de yayinlandi da ben mi goremedim?

Kod: [Seç]
win_main:
[I]    DispFreq = DisplaySettings\DisplayFrequency;[/I]
 
main_loop:
...

[I]  QueryPerformanceCounter (&t2);[/I]
  fld1
  fidiv dword[DispFreq]    ;st0 = seconds/frame
  fild qword[t2]    ;st0 = t2, st1 = seconds/frame
  fild qword[t1]    ;st0 = t1, st1 = t2, st2 = seconds/frame
  fsubp            ;st0 = t2 - t1, st1 = seconds/frame
  fild qword[SysFreq]    ;st0 = SysFreq, st1 = t2 - t1, st2 = seconds/frame
  fdivp            ;st0 = (t2 - t1) / SysFreq, st1 = seconds/frame
  fsubp            ;st0 = 1 / DispFreq - (t2 - t1) / SysFreq
  fstp dword[MustDelay]    ;MustDelay.f = st0
[I]  MustDelay *= 1000;
  If (MustDelay>1) then Sleep (MustDelay.f);
  Flip_Buffers;
  QueryPerformanceCounter (&t1);

  goto main_loop
[/I]

Alıntı yapılan: skate
Dün timeline class'ını yayınlanabilecek bir hale getirdim ve demo çıkmadan yayınlamaya karar verdim ama foruma post etmekten vazgeçtim. Plazma ne güne duruyor dimi :) #3'de yayınlayacağım.

Cloth FX

« Yanıtla #6 : 02.02.2007 12:14:26 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
O classı şu anda Clash projelerinden biri için baştan yazıyorum ve eski versiyonunu paylaşmamaya karar verdim. Bitince yenisini paylaşırım sizlerle.
 
Ayrıca Plazma #3 için tek iptal olan yazım o değil. Asıl çok baba bir yazımı iptal ettim ondan haberiniz yok (kimsenin yok). Ama bilerek iptal ettim, sonuç olarak henüz yayınlamamın etik olmadığını düşünüyorum. Bu sene içersindeki bazı gelişmeler doğrultusunda yayınlayabilirim. Ama şimdilik yayınlamam doğru olmaz.
 
Bir de Test Platformu #3'ün büyük bölümü aylar önce yazılmıştı. ıkinci kez baştan yazıldı O da. Başlıca neden forumda son zamanlarda dönen kod muhabbetleri ve Nightlord'un VIC tutorialı oldu. 3. sayıyı bir hayli cyclelar üzerine kurmuştum. Hatta hatta cycle calculator gibi şeyler vardı içinde. Ama Nightlord tutorialını yayınladıktan sonra benim yazımın kafa karıştırıcı olabileceğini düşündüm çünkü yeni başlayanlara hitaben yazmamıştım ancak yeni başlayanlar da okuyacaktı. Nightlord'un çizdiği çizgi de hoşuma gitti ve ben kendi yazımı iptal ettim. Konu değiştirerek grafik modlarına, plot rutinine ve cycle calculator yerine VIC simulator'e dönüştürdüm olayı.
 
Anlayacağınız Plazma #3 için yayınlanandan çok daha fazla yazı yazdım. Plazma #4 çıkarsa belki bir kısmını orda görürsünüz.

Cloth FX

« Yanıtla #7 : 02.02.2007 12:40:04 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
oo super, nightshift gelsede demo izlesek, geyik yapsak :}

Alıntı yapılan: skate
O classı şu anda Clash projelerinden biri için baştan yazıyorum ve eski versiyonunu paylaşmamaya karar verdim. Bitince yenisini paylaşırım sizlerle.