@aydın: öncelikle aramıza hoş geldin. küçük bir topluluk olduğumuzdan ötürü senin gibi her aramıza katılan/katılmayı düşünen insan bizleri çok mutlu ediyor. bilmeni isterim ki scener olmak için yapman gereken çok özel birşey yok. sen zaten programcı olduğunu belirtmişsin. bu durumda bizlerle irtibatta kaldığın ve mümkünse senede 1 ya da 2 kez yapılan bilgisayar partilerimize (7DX, Nightshift) katılım gösterdiğin sürece zaten scener olmuş sayılırsın. zamanla bir gruba da katılırsın ve grafik, müzik gibi ihtiyaçlarını da giderecek bir ekipte yer almış olursun böylece.
şimdi nerden nasıl başlayacağın güzel bir soru. bu konuda birçok yazı yazıldı çizildi aslında. bu yazıları yazanlar sana kendi makalelerinin linklerini yollayacaklardır. ancak madem seninle doğrudan konuşma imkanı elde ettik, sen öncelikle bize bir hedef koy, biz seni ona göre yönlendirelim. seçmen gereken şeyler şunlar
1) platform (pc, mac, amiga, commodore 64, gp2x, play station, xbox, aklına ne gelirse...)
2) programlama dili (assembler, c/c++, java, pascal, zart zurt basic v.s.)
3) Eğer PC ya da benzeri bir platform kullancaksan, bunların üzerinde kullancağın kütüphaneler (grafik kütüphaneleri (directx, opengl, sdl, ptc v.s.), ses/müzik kütüphaneleri (fmod, bass, directsound, directmusic v.s.))
bunları belirledikten sonra biz seni daha doğru yönlendirebiliriz. al sana benden iki örnek teklif:
1 - PC, C/C++ ve DirectX
2 - Commodore 64, Assembler
Sen bu alternatifleri çoğaltabilirsin. Hatta birden fazla alternatifle de ilgilenmen mümkün. Ancak başlangıç için yalnızca birine odaklanman daha doğru olacaktır.
Tekrar hoşgeldin aramıza