the scene > demoscene

Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)

<< < (8/9) > >>

anesthetic:
@kasa-demo: kavram karmaşası olmasın. software crackler demo değillerdir. software ya da her türlü kopya koruma kaldırım işlerinin demoscene ile alakası, en fazla bu işle uğraşan bazı grupların demo-divisionları olmasıdır. crack işi ile demoscene olmaz, olsa olsa cracking scene olur. yasadışı demo bu bahsettiğin değildir, olamaz. (yasadışı demo olur, demona swastika koyarsın almanya'da yasadışı olur mesela.) zaten demoscene, doğuşunu büyük ölçüde tamamen yasal bir scene oluşturma çabalarına borçludur. demoscene nedir ne değildir buradan daha ayrıntılı öğrenebilirsin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Demoscene
http://en.wikipedia.org/wiki/Demo_(computer_programming)

skate:
anladığım kadarıyla aslında kasa-demo da bunları biliyor da yalnızca cracki biraz yanlış ifade etti. crack belki illegal intro (bu da garip oldu ya neyse) ile ifade edilebilir. sonuç olarak orjinalinde yer almayan ve copyright gereği değiştiremeyeceğin bir ürüne illegal bir giriş eklediğinde illegal intro eklemiş olursun. ama intro/demo arasında küçük görünen devasa farklar var elbette ki.

kasa-demo:
neyse ben uzatmayayım
adına ne dersen
o da var
bu da var

nightlord:
@aydinunlu: öncelikle hoşgeldin. Kendini geliştirmen gereken iki eksen var.
1- Tasarım ve problem çözme (OOP ve C/C++ incelikleri)
2- Grafik API kullanımı (DirectX, OpenGL ve Shaderlar)
 
Birinci Eksen:
Eğer ingilizce biliyorsan Bruce Eckel'in Thinking in C++ adlı kitabını öneriyorum. Bu ücretsiz bir kitaptır. Search ile bulabilirsin. ıçinde C'den de yeterince bahseder. Nesne yönelimli programcılık temellerini de öğretir. Ardından ikinci cildinde STL'den bahseder. Tam kitaptaki sırayı takip edersen birinci eksende %70 verimliliğe 5-6 ay içinde ulaşabilirsin
 
ıkinci eksen:
OpenGL için Red Book olarak bilinen kitabı öneririm
http://www.opengl.org/documentation/red_book/
 
Bu kitapta ışıklandırmaya kadar olan konuları ögrendikten sonra (1-2 ay)vakit kaybetmeden GPU ve Shader programlarını araştırmanı öneririm. Çünkü dediğim noktadan sonrası Shaderların gelmesi ile beraber kullanılmaz oldu.
 
Ardından mutlak DirectX'i de incelemelisin (belki 5-6 ay sonra)
 
Sonuç:
Öncelikle ilk eksende çalışmaya başlamalısın. 1-2 ay içinde ikinci eksende de ilerlemeye başlayabilirsin. Bu iki eksende düzenli bir ritm ile çalışırsan, 5-6 ay sonra ilk PC demonu yapabilirsin. Bu demo bayağı da güzel olur :)

aydinunlu:
@nightlord;
Hoşbulduk ;) Ben C/C++ orta seviye biliyorum zaten. Nesneye yönelik programlama bilgimde var. Ama OpenGL olsun DirectX olsun bunları C++ da kullanırken, kullanmam gereken kütüphaneler, komutlar hakkında pek bir bilgim yok.Oda sanırım güzel bir kitapla hallolur diye düşünüyorum. Verdiğin linkteki e-book u download ettim.Boş bi vaktimde inceliyeceğim. Yardımın için teşekkür ederim ;)

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git