the scene > demoscene
Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Hydrogen:
Nightshift partisini kacirmis olmaniz uzucu gercekten, bir cok scener taniyarak en guzel baslangici orada yapabilirdiniz:)
Demoscene baslangicinin en onemli gereksinimi, Demolari izlemek ve onlardan keyif almaktır. Ardindan scener adi verilen bu kisilerin bu isleri nasil yapabildigi ile ilgili bir merak ortaya cikar. Demoscene'in arkasindaki en buyuk guc olan gruplarin ve scenerlarin arasindaki sosyal baglar da ilgi cekmeye baslar. Hangi gruplar ne yapiyorlar. Kimler arasinda fi tarihinde nasil rekabet olmustur vs. gibi. Demoscene'in yazili materyalleri olan Disk magazinleri ve cesitli web sayfalari okunmaya baslanir. Partilerle ilgili haberler takip edilir. En son cikan demolar, grafikler, muzikler izlenir.
Demoscene'in icerisinde yillar icinde kendiliginden gelismis etik ogrenilir. Mesela kaynak gosterilmeden bir sey kullanmama, baskasinin herhangi bir urununu calmama , ayni zamanda yapilan urundeki emegin onemli bir kisminin o urunu yapana ait olmasi gibi. Saibesiz, temiz bir scener olmanin onemi anlasilir.
Scenerlarla yazisilmaya baslanabilir. Ardindan kendine yakin olan, sana en cok ilham veren platformda, kendin icin ideal olan gelistirme ortamini arastirmaya baslarsin. C64 scene'i gibi optimizasyon temelli ve gelismis bir scene ortami ilgini cekebilir veya pc scene gibi teknolojinin en us duzeyini kullanarak, daha SINIRSIZ bir ortamda calismak isteyebilirsin. Bu sana kalmis bir sey. Ancak eger cevrende grup olusturmak isteyen scenerlar var ise, herkesin bulustugu ortak payda daha cekici olabilir. Cunku kisisel ilerleyisin bir sonraki asamasi grup kurmak ve bu zevki tatmaktir. (Kendi gurubuna uye bulmak kolay olmayabilir, belki kendi anlayisina uygun kisilerin olusturdugu bir gruba uye olunabilir)
Bundan sonra olay cok calismaya ve scenede kabul gorecek, zevkle izlenebilecek bir urun ortaya cikarma asamasina gelir. Baslangicta "ben bunlari yapabilirim" diye dusunulen seylerin aslinda o kadar da kolay olmadigi, planli, programli calismanin burada da cok onemli oldugu anlasilir.
Ilk yaptigin urunlerde bile belli bir kalitenin, izlenebilirligin olmasi ve insanlara begenebilecekleri estetik bir seyler sunmak onemlidir.
Surekli kendini gelistirmek, her yaptiginin bir oncekinden daha iyi oldugunu gormek, kendini tekrar etmemek guzel seylerdir.
Zaman icerisinde bir urun ortaya cikarmak icin kabul ettigin olcut, senden daha kaliteli bir is yapmis olan gruplarin urunlerini gecmek olabilir. Rekabet oldukca eglenceli ve faydali bir olaydir.
Yazilabilecek cok sey var aslinda. Kisa zamanda bunlari cikarabildim, umarim faydali olur.
skate:
@aydın: öncelikle aramıza hoş geldin. küçük bir topluluk olduğumuzdan ötürü senin gibi her aramıza katılan/katılmayı düşünen insan bizleri çok mutlu ediyor. bilmeni isterim ki scener olmak için yapman gereken çok özel birşey yok. sen zaten programcı olduğunu belirtmişsin. bu durumda bizlerle irtibatta kaldığın ve mümkünse senede 1 ya da 2 kez yapılan bilgisayar partilerimize (7DX, Nightshift) katılım gösterdiğin sürece zaten scener olmuş sayılırsın. zamanla bir gruba da katılırsın ve grafik, müzik gibi ihtiyaçlarını da giderecek bir ekipte yer almış olursun böylece.
şimdi nerden nasıl başlayacağın güzel bir soru. bu konuda birçok yazı yazıldı çizildi aslında. bu yazıları yazanlar sana kendi makalelerinin linklerini yollayacaklardır. ancak madem seninle doğrudan konuşma imkanı elde ettik, sen öncelikle bize bir hedef koy, biz seni ona göre yönlendirelim. seçmen gereken şeyler şunlar
1) platform (pc, mac, amiga, commodore 64, gp2x, play station, xbox, aklına ne gelirse...)
2) programlama dili (assembler, c/c++, java, pascal, zart zurt basic v.s.)
3) Eğer PC ya da benzeri bir platform kullancaksan, bunların üzerinde kullancağın kütüphaneler (grafik kütüphaneleri (directx, opengl, sdl, ptc v.s.), ses/müzik kütüphaneleri (fmod, bass, directsound, directmusic v.s.))
bunları belirledikten sonra biz seni daha doğru yönlendirebiliriz. al sana benden iki örnek teklif:
1 - PC, C/C++ ve DirectX
2 - Commodore 64, Assembler
Sen bu alternatifleri çoğaltabilirsin. Hatta birden fazla alternatifle de ilgilenmen mümkün. Ancak başlangıç için yalnızca birine odaklanman daha doğru olacaktır.
Tekrar hoşgeldin aramıza :)
endo:
ek olarak plasma dergilerini okumani tavsiye ederim.
http://plazma.tr-demoscene.info/
aydinunlu:
Arkadaşlar öncelikle hepinize teker teker teşekkür ederim.
@skate;
Platform olarak PC - C/C++ - OpenGL olabilirmi mesela.
Gecenlerde OpenGL ile oyun programlama kitabı almıstım.Aslında asıl amacım 3 boyutlu istatistiksel veriler sunmak için openGL kullanmaktı :)
anesthetic:
Tabi ki. Hem de başlangıç için DirectX'ten daha rahat olur.
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
[*] Önceki Sayfa
Tam sürüme git