the scene > demoscene

pc demolari

<< < (7/17) > >>

ref:

--- Alıntı yapılan: anesthetic;14102 ---...bir de, demoscene'de realtime olarak çalışan demoların, rendered animasyon kalitesine ulaşması neden scene'i öldürecek, aklım bunu almadı bi türlü. ilk fire efekti kodlandığında "abi bu çok gerçekçi olmuş, film efekti yapan insanlardan ne farkımız kaldı?" mı denmiş acaba?...
--- Alıntı sonu ---

Anes, olaya doğru taraftan baktığını sanmıyorum. O bahsettiğin fire efekti, 1mhz'de çalışan 8/16 renk gösterebilen, 30K ram'i olan makinada 512 byte ile yapıldığında hayranlık uyandırıyor.

Ben de bundan bahsediyorum.  Bu demo'da bir fire efekti yok. Yani günümüzde aynı hissi uyandıracak kalitede bir hesaplama örneği göremiyoruz.

Benim bugün beklediğim şey, yeniden sınırların zorlandığını hissetmekti. Bahsettiğin realtime "rendered kalitesi" bu demoda olsaydı çenemi kapar otururdum aşağı. FR bence PC'nin sınırlarını zorlamayı bir kenara bırakmış, işi anlatımsal yaratıcılığa bırakmıştır. Bir sinema filmi ya da video art gibi, bir senaryo, sadece birkaç parametre değiştirerek elde edilen bir başka sanat dalından kopya edilmiş, abuk kamera açıları peşine koşmuştur. Kamera açılarına takıldığımı düşünmeyin. Bu demoda total 2 şey var zaten. 1 Kamera, 2 Parçalanma efekti. Parçalanmayı irdelemişsiniz yeterince, bana kamera kaldı.

skate:
@ref: Debris'de parçalanma efekti ve kameranın dışında en çok göze çarpan şeylerden biri köprüler ve diğer uzayan, oluşan objeler. Hiçbiri de göze çok low poly gözükmüyor. Kısacası bence bu demoda burada irdelenenlerden çok daha fazlası var. Tekrar tekrar seyretmenizi öneririm.
 
En önemli noktalardan biri "ben de bir şekilde yapardım" dediğimiz noktalarda Debris'deki render kalitesine ne kadar yakınını yapıp yapamayacağımız konusu. şahsen ben Debris'in hardware requirementını karşılayan bir makineyle aynı kalitede sahneler oluşturabileceğimi iddia etmem hiçbir zaman. Commodore 64'deki 4x4 FLI efektlerle bitmap efektlere benziyor bu olay. Bitmap bir efekti görüp ben bunu 4x4 FLI modunda yaparım demek çok birşey ifade etmez. Bitmap bir efekt gördüyseniz onu yine bitmap olarak yapıp yapamayacağınız önemli. Krill/Plush'ın de dediği gibi "big pixels suck!" :) Render kalitesi çok önemli bir detay. Ben debris'in yakaladığı kaliteyi şu ana kadar 1000lerce PC demosu arasından en fazla 10-20 PC demosunda görebildim.

ghost:
benim o demoyu yapip yapamayacagimin bir onemi yok ki. ben matrix filmini de cekemem, ama yorum yapamayacagim anlamina gelmez.

bir de aslinda debris'i tartismiyoruz, ama nedense donup dolasip ona geliyor konu. elbette ki istisnalar var. ama benim ilk postuma donecek olursaniz genelinde hissettiklerimde herhangi bir degisiklik yok.

skate:
Breakpoint partisinden kısa bir süre sonra "PC Demoları" diye bir başlık açılırsa onlarca mesaj sonunda iş dönüp dolaşıp Breakpoint winnera gelir tabii, bunda bir acayiplik yok. Ben "herkes bu demoyu ben yapardım havasına bürünüyor" demiyorum yalnızca eleştirirken yapılabilirliğini herkes kendi standartlarına göre ölçüyor ya da en azından benim gözlemim bu yönde. Ben de diyorum ki değerlendirmeyi yaparken bu demonun render kalitesini göz önünde bulundurarak yapın. Tartışılan asıl konunun Debris'den ibaret olmadığının farkındayım ancak scenerlarca tutulan, en çok oy alan PC demolarının günümüzdeki durumunu, geldiği yeri gösteren güzel bir örnek Debris. Sanırım bu yüzden uzadı bu konu.

ghost:

--- Alıntı yapılan: skate;14178 ---Breakpoint partisinden kısa bir süre sonra "PC Demoları" diye bir başlık açılırsa onlarca mesaj sonunda iş dönüp dolaşıp Breakpoint winnera gelir tabii, bunda bir acayiplik yok. Ben "herkes bu demoyu ben yapardım havasına bürünüyor" demiyorum yalnızca eleştirirken yapılabilirliğini herkes kendi standartlarına göre ölçüyor ya da en azından benim gözlemim bu yönde. Ben de diyorum ki değerlendirmeyi yaparken bu demonun render kalitesini göz önünde bulundurarak yapın. Tartışılan asıl konunun Debris'den ibaret olmadığının farkındayım ancak scenerlarca tutulan, en çok oy alan PC demolarının günümüzdeki durumunu, geldiği yeri gösteren güzel bir örnek Debris. Sanırım bu yüzden uzadı bu konu.
--- Alıntı sonu ---


sakin ol yav. :) tamam pc demolari super. gactim ben amanin.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git