the scene > demoscene

pc demolari

<< < (8/17) > >>

skate:
@ghost: benim 64cü olduğumun farkındasın dimi. :) benim en son yorumum da ref'e hitabendi. yanlış anlaşılma olmasın diye söylüyorum ;)

ghost:

--- Alıntı yapılan: skate;14180 ---@ghost: benim 64cü olduğumun farkındasın dimi. :) benim en son yorumum da ref'e hitabendi. yanlış anlaşılma olmasın diye söylüyorum ;)
--- Alıntı sonu ---


:) neyse konuya geri donersek; goreceli bir karsilastirma yapmak gerekirse c64 ve amiga'da scene, her zaman oyun firmalarindan bir adim ondeydi. ayni seyi pc icin soyleyemiyoruz. en azindan simdilik. render kalitesi tavana vuran oyunlar var mesela. ama motor hayvanlama buyuk. ha simdi debris citayi yukseltmis olabilir (.produkt hala benim gozumde debris'den cok daha baba demo onu da belirteyim arada), bundan sonra pc'nin sinirlarini zorlayacak daha fazla demo cikabilir. onu gorecegiz hep birlikte sanirim.

skate:
Açıkçası benim PC'de en çok saygı duyduğum demolardan biri Spot/Exceed'dir. Ekran kartları ile ilgili tartışmalar başlamadan çok önce adamlar olayı bitirmişlerdi. Demonun başındaki mip-mapping zoom olayı gördüğümün en iyi kullanım örneğidir. Ama gel gelelim o da Ghost'un kafasındaki scene demosu tanımıyla uyuşmuyor pek. ışin en boktan tarafı PC'de birebir c64, amiga ruhunda efektler yapıldığı zaman da millet "ne ulan bu, bu makine böyle mi kullanılır?" diyor ki aslında haklılar, ekrana pixel pixel çizdirilmiş copperbar efektleri PC'de bayaa bir anlamsız kalıyor. Kısacası Ghost'a hak veriyorum. Ama ben PC demolarından tat alabilen 8 bitcilerdenim. Bu konuda kendimi şanslı sayıyorum.

ref:

--- Alıntı yapılan: skate;14172 ---@ref: Debris'de parçalanma efekti ve kameranın dışında en çok göze çarpan şeylerden biri köprüler ve diğer uzayan, oluşan objeler. Hiçbiri de göze çok low poly gözükmüyor. Kısacası bence bu demoda burada irdelenenlerden çok daha fazlası var. Tekrar tekrar seyretmenizi öneririm.
--- Alıntı sonu ---

Ben debris'in kötü bir demo olduğunu söylemiyorum, hatta izlemesi de çok zevk vericiydi. Fakat ideolojisi yanlış. FR gibi scene'in tepesinde oturup herkesin imrendiği, örnek aldığı grup ne yapıyor?

Fakat yine tartışma bu noktaya geldi. Low poly gözükmeyen şey ne? (kaldı ki bir demo'da istediğin görüntüyü verebildikten sonra low poly de kullanılabilir.) Etrafta dolaşan 6 yüzlü 8 vertexli küpler mi? (aslında binlercesi geziyor ortamda hiç fena değil) Yoksa kutu kutu binaların dümdüz duvarları mı? Yok yok, yılan görünümlü silindirler.. Haa köprü? Ama bidakka o da bildiğin low poly. Tamam ya, buldum, yazılar. Kabul edin, bu demoda 3D bir julia yok. Ya da sağlam bir morph. Ne metaballs, ne fire, ne ışık efektleri, ne atmosferik efekt, ne particles...  Hatta polygon rekoru kırmaya çabalamamışlar haklı olarak, çünkü eğer bu rekoru kırmak istiyorsanız nfo'ya "Req: 512MB GeForce9900" yazması yeterli. Tek ele gelen şey, parçalanma efekti.


--- Alıntı ---Tartışılan asıl konunun Debris'den ibaret olmadığının farkındayım ancak scenerlarca tutulan, en çok oy alan PC demolarının günümüzdeki durumunu, geldiği yeri gösteren güzel bir örnek Debris.
--- Alıntı sonu ---

Hah işte benim söylediğim şey de bu. Bir önceki mesajıma yazmıştım bunları ama sonra sildim, birisinin atlıyacağını biliyordum. FR örnek oluyor, scene'in hamurunu yoğuruyor. Bu işin sorumluluğunu alması gerek. Film gibi izliyoruz, buyrun, köprü geliyor (ama kısa, devamı yok, ekran kartımızın poly sınırına yaklaştık), aha geldi, arkadaşlarıyla yılan gibi geldi girdi bi tarafımıza.. Dünya yıkıldı, alttan ekran çıktı, ama yayın yok... Vay be, scene'in simgesi olan illet (küp), türedi türedi, dünyayı ele geçirdi, yıktı, yaktı. Çok fena yaptı.

şimdi skate, FR'u örnek alırsa, bir sonraki c64 demosunda şöyle yapacak: Boşver border açmayı, boşver c64'ün 3d çizmedeki başarısızlığını (ki biliyoruz ki bunlar yapılabiliyor), ben elimde ne varsa onunla bişeyler yapayım, nightlord'un bir çizim kütüphanesi vardı ondan faydalanayım, ama asmalı konaktaki kamera hareketlerini kullanayım, sprite'tan bir köprü, dünyayı yıksın :P Bence bu demoscene değil. Ha bu c64 demosunu ben yapsam süper, debris'i anes kodlasa (ki becerebilir), ona da diyeceğim yok. Kimse bizi örnek almıyor. FR'deki durum şu, imam osurursa, cemaat sıçar.

şimdi, tekrar bakalım, "PC demoları nereye geldi?", bu mudur yani? Debris midir? Bence "Caret"'tir. Bence "TUBE"'dır...  Bulunur scene ruhunu taşıyan onlarca demo/intro. Debris benim listemde olmayacak, sevenlere selam olsun.

Hydrogen:
SINIRLAMALARI zorlama ise olayi icin, C64 hala en mukemmel platform.

Ornegin c64 icinde su anda en makbul efektler 50 Fps efektler. Yani c64 platforunda bir efektin fpssi diger butun platformlardan daha fazla onem tasiyor.

C64'un standart donanimi, commodore'un okuzlugunun de sayesinde, demoscene icin bir nimet olarak 25 yildir hic degismedi. Tek degisen sey, sid cipi idi ki, bu lanet olay da zaten sid muzisyenleri icin gercek bir kabus oldu. Yapilan muzigin hem old sid hem de new sidde dogru duyulmalari vs. (Bkz: Plazma #2 - C64 sid muzigini anlamak)

Su anda c64 2 mhz olsaydi yapilabilecek bir suru efekt vardi. Camera hareketli realtime vektor cityler bilmemneler. Eger commodore scene'de kabul gorseydi, bu demo turbo kartli c64'de calisir(Ki var 4 mhz ve 20 mhz turbo kartlar) normal c64'de cok yavastir gibi, o zaman bir suru hayvan efektli demolari 1-2 fps civarlarinda gorebilirdiniz. Ancak C64' scene'inde olay her zaman standart donanimdir. Ve maksimum fpsye oynar herkes. Dusuk fps dalga konusudur. Fps iyi bir gostergedir, uzerinde kapisilabilir.

Amiga'da bile standart hardware ile calismayan bir suru demo var. Pc'de ise boyle SINIRLARI ZORLAMAK ile ilgili bir competition pek mumkun degil bence. Cunku neyin SINIRLARININ zorladigi ile ilgili bir belirsizlik var.

Pc'de olay, cok etkileyici bir gorselligin ve isitselligin, makul dosya boyutlari icinde verilmesi bence ki bunu basarabilmek de kolay degil. Bunu basarabilen cok az demo grubu var. Donanimin sinirsizliginin hakkini  veren demolar yapmak gerekiyor.

Ya aslinda artik bunu konusmanin da pek onemi yok zira yillardir bu tartisma surup gidiyor. Ben yukaridakine benzer cumleleri yillardir kuruyorum. Herkes de her seyi biliyor aslinda. Birden kendi yazimdan SIKILDIM :)

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git