the scene > demoscene

pc demolari

<< < (2/17) > >>

puNky:
debris mebris hikaye. 1995'i tek geçerim pc demolarda. (kewlers rulez)

Ragnor:
Abi birde şöyle düşün, frb grafikerlerinin elinde realtime animasyon için çok çok daha yetenekli bi tool var niye 3dsmax kullansınlar?

Pc demolarının uyuz olduğum yanı programcıların bi noktadan sonra gereksizleşip tool kodlamayan adam durumuna düşmeleri. Ve bugün aslında bir pc grubu sadece grafikerlerden oluşup rahatça güzel bulunacak demolar yapabilir ama bugün bir pc grubu coder ağırlıklı olursa üretimi çoğunlukla grafiker ve müzisyenlerin üretkenliklerine bağlı. Hadi müzikleride bir yerlerden araklayabiliyosun. Ama grafikler öyle değil işte. Böyle olunca 10 coder'larıda olsa 2 coder'larıda olsa bişey fark etmiyor. O yüzden de mecburen boyut sınırlamalı sadece kod'un ve birazcıkta dizaynın önemli olduğu alanlara yöneliyorlar. Bakınız Northern Dragons. Favori gruplarımdan ama adamlardaki grafiker eksikliği yüzünden 4k'ya yönelmiş coder'ları ha In4k'yı kurmuşlar işin sonunda iyi olmuş ama işte. Türk scene'inde de çok güzel bir örnek var ama burda anlatmayayım iyi olmaz :).
Söylemek istediğim şey pc scene'ine bir coder olarak çok uyuz oluyorum! Grafikerlerin ağırlık kazandığı bir scene bence. Ve hayatı boyunca grafikerlerden yana şansı kötü gitmiş biri olarak uyuz oluyorum bu duruma.

nightlord:

--- Alıntı yapılan: ref;14087 ---Koca koca binaları gerçekten "koca koca" olduklarına inandım (muhtemelen kaliteli texturelar yüzünden) ve kibrit kutuları gibi ordan oraya hareket ettirilmelerini dehşetle izledim.
--- Alıntı sonu ---

Kaliteli texturelara ilaveten, kameralarin genis fov kullanmasi ve buyuk objeler yanindan gecerken titremesi ve bunun ses efektleriyle desteklenmesi de o sahneleri cok inandirici kiliyor.
 

--- Alıntı yapılan: ref;14087 ---Özenti ve tv dizilerinden çıkma kamera hareketleri yüzünden bu demo anlatımda beni çok sıktı.
--- Alıntı sonu ---

Ben de aslinda kamera hareketlerine bayildim :) yukarida dedigim gibi dunyanin gercekligini saglamakta cok basarili. Su son donem dizilerde cok kullanilan ve sanki seyirci hakkaten ordaymis gibi hafif titreyen ani zoomlar vs yapan kamera hareketlerini ilk defa bir demoda gormek bana leziz gelmisti :) "Directed by" olayi ise bence de biraz garip. yani boyle "biz film yapar gibi yapiyoruz demolari" mesajini vermek icin bir social engineering ornegi gibi geliyor bana
 
Evet bu hayli subjektif bi konu :)

ssg:
Bu konudaki appreciation du$uklugu biraz da artik neyin nasil yapildigini bir baki$ta anlamiyor olmamiz gibi geliyor. Cunku artik adam kendi mi yapti, DirectX'in marifeti miydi yoksa GPU'nun mu yoksa dual core CPU'nun mu derken kime kredi verecegimizi kestirmek cok guc. O yuzden grafige muzige kompozisyona hayran olmaktan fazlasini yapamiyoruz. I$in yavanligi da bundan geliyor bence.
 
ssg

skate:
PC demoları eğer efekt içeriyorsa benim için 64 ya da amiga demolarından çok farklı olmuyorlar. Yani kaliteli bir metaballs, twister hede hödö efektleri varsa hangi platformda olursa olsun kabulümdür. Ancak 3d engine farklı bir olay. Debris ve öncesindeki yüzlerce kaliteli 3d engine demolarının hepsi yalnızca engine olarak taktirimi kazanıyor. Engine'de havada uçuşan objeler, şeritler v.s. beni çok etkilemiyor. O engine'i yapmayı başardıktan sonra havada bok uçsa güzel duruyor zaten :) Kısacası "demo efekti" varsa platform çok farketmez, yoksa engine taktirimi kazanabilir, ikisi de yoksa benim için boş bir producttır. 64, amiga, amstrad, atari, spectrum v.s. platformlar ise farklı şekillerde değerlendirilebilirler. PC'de "border açmak" niyeyse beni hiç etkilemiyor ;)

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git