the scene > demoscene

Intro Larda Müzik

(1/2) > >>

scg:
Şunu merak ediyorum size limiti olan durumlarda (4k , 64k introlari mesela)
işin müzik kısmını nasıl hallediyorsunuz? Benim çözümüm fmod + xm.
Bunun dışında bi yol izleyen var mi? varsa tecrübelerini paylaşırlar mi..
Bir de BUZZ  (www.buzzmachines.com) var tabii. Çok manyak bi program ama çok da buglı. Mesela BUZZ da oluşturduğumuz datayı intro engine export etsek ve bir player yazsak vs... tarzi fikirler öneriler bekliyorum..

Bu arada bizim müzisyen scener'larin çalışmaları nette var mi , nereden bulabilirim? Özellikle tracked müzik..

skate:
olay tamamen sıkıştırmada bitiyor. 64KBlık bazı demolar açılınca 10 MB data üretebiliyor. Dolayısıyla müzik dosyası elbetteki WAV ya da MP3 olmasa iyi olur ancak XM, MOD v.s. standart formatlarda sizeın 4 ya da 64KB'ı aşmasını dert etme, sıkıştırılır. Özellikle 4KB'larda kullanılan teknik, exe içersinde çok fazla gereksiz data, tablo v.s. bulundurmamak, bunları kısa kod parçalarıyla oluşturtmaktan geçiyor. 256bytelar biraz daha detaylı incelenebilir ama 4KB ve 64KB'larda olay böyle...

skate:
Aklıma bir örnek geldi. Wolfeinstein, Doom v.s. ray casting tekniği kullanan oyunlar MB'lar kaplayabilir. Ancak texture, AI, music ve sound/fx olayını çıkaracak olursak engine 256 byte'a sığacak kadar kısa... (bkz: http://www.256b.com/demo/239) Dolayısıyla sen megabytelık texturelar kullanmak yerine texutureları klasik XOR tekniği ya da benzeri bir teknikle oluşturursan, AI'ı oldukça basit yazarsan, MAP'i çok geniş tutmazsan (ya da random oluşturursan) ve sound/fx olayını abartmazsan DOOM gibi bir oyunu bile 4KB'a rahatlıkla sıkıştırırsın.

scg:
Skate asıl merak ettiğim audio coding ile ilgilenenler var mi? Hani belki babayiğitin biri softsynth falan yazmıştır da haberimiz yoktur..Bi de müzisyen arkadaşlar siz hangi programlari kullaniyorsunuz? Fasttracker 2 , BUZZ ??

Bunlari şundan yazdim aslinda belki 3 ay sonra falan 7d5 olacak. Ya kasiyim bişeyler yapiyim de gidiyim diyom yok olmuyo..BEn o kadar kod kastiktan sonra müzik yapacak , texture yapacak , modelleme yapacak kimseler yoksa diyorum
küüt.. Ya artık 2 - 3 günde kodlanip , müziği sağdan soldan alınmış "lame" introlar
(bkz 7D3 ve  7D4 e girdiğim introlar..  :) ) yazmıcam, hiç yazmam daha iyi..

spritus:
bizim grubun musician'ı (ve coder'ı) olan flexi müzikleri xm(ft2) formatında modplug tracker içinden yapıyor. yakın bi zamanda yaptığı müzikleri nette yayınlayacağım, hatta musicdisk bile yapabiliriz.
scg, bende yerli yapım mod'lar bulunmakta. istersen flexi senin için de birşeyler kasabilir.

(not: yerli yapım modların ex-bronx elemanlarında özellikle hydrogende bulunabileceğini tahmin ediyorum. hydrogen'in (kendisi her ne kadar sid composer olsa da)kendi yapmış olduğu modlar da vardı.)

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git