Gönderen Konu: suicide barbie/tbl  (Okunma sayısı 12934 defa)

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #30 : 02.06.2007 01:37:50 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
yanıldığın noktalar var. öncelikle "demoyu psp veya PC demosu olarak ayırmamak" olmaz. psp'nin ekran kartı (çipi?) güncel bir PC ekran kartıyla elbette ki baş edemez. aletin kendisi zaten ekran kartı boyutunda :) Mhz olarak da günümüz PC'lerinden oldukça uzak. bu mantıkta casio calculatorlarla n CPU'lı super PC'leri de aynı kategoriye koymak gerekir. I ıh, olmaz...
 
gelelim bir diğer konuya, ben demoyu "orjinal konsept" sandığım için çok beğenmiştim, şimdi orjinal olmadığını öğrendiğim için biraz soğudum. ama gel gör ki takıntılı, karanlık, cool demolara çok güzel alternatif getiren bir demo. muhteşem renk paletleri, 2d parallax efektleri, 3d bob modellere kadar oldukça ilginç partlar içeren bir demo. ayrıca linkleme ve geçişler de çok başarılı.
 
3d modeller ve animasyonlara gelince yine sana katılmıyorum. bence çok kaliteli animasyonlar ve render kalitesinde de amiga demolarının kattığı tecrübe konuşmuş. özellikle texture teknikleri kendini diğer birçok demo grubundan ayırıyor. hatta bak sana bir PC demosu gibi bile hissettirebiliyor. ben 3d oyunlarını gördüm PSP'nin. Demodaki sahneler birçok oyunun engineinden daha kaliteli gözüküyor. Sebebi ise TBL'in en iyi yaptığı işlerden birinin precalculated texture ve maplerle harikalar yaratmasıdır. ıster Amiga ister PSP, her türlü bu işi beceriyorlar.
 
kısacası bu demonun "behind the scenes"ini seyretsek eminim yine birçok şeye "hasiktir" deriz.
 
gelelim demo haricinde mesajınla ilgili en önemli noktaya. "benim fikrim bu yanılıyorsam yanıldığım noktaları belki biri söyler". bu cümle çok ama çok yanlış bir cümle. içersinde kötü bir laf var mı? hayır. ters ya da sert üsluplu bir cümle mi? yine hayır. peki cümlenin nesi yanlış? sanırım bu biraz hissiyat meselesi. eminim birçok kişi de benim hissettiğimi hissetmiştir. o cümle çok yanlış olmuş. bu forumda herkes yerini bilsin. kim olduğunu bile açıklamaya tenezzül etmeyen fake user potansiyelli biri olarak gözüm üzerinde.

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #31 : 02.06.2007 01:38:49 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
kasa demo: cok temel bir sorun var uslubunla ilgili yer yer aldigin tepkilerin buyuk olcude bundan kaynaklandigini dusunuyorum. elestirilerini dile getirirken kullandigin tarz, kendisi bu konularda feci halde asmis bir insanin kendisinden cok dusuk seviyedeki birilerini elestirirken kullanacagi tarza benziyor. Bu yuzden insanlar sana "sen hic demo yaptin mi" ya da "clark kent misin?" gibi sorular soruyor.
 
sana yardimci olmasini umdugum bu feedback'in ardindan gelelim bu demo ile ilgili elestirilerine. Getirdigin elestirilerin cogu (modellerin ve rigging'in zayif olusu, camda kirilma olmayisi gibi) bende senin "realtime 3d" ile "prerendered 3d" arasindaki farklari bilmiyor olabilecegini dusunduruyor.
 
Eger bu farki biliyorsan ama yine de bu elestirileri getiriyorsan eyvallah. Eger farki bilmiyorsan sana birkac faydali link gonderip bu farki ogrenmene yardimci olabiliriz. Bu farki ogrendigin zaman bu elestirdiklerinin pek cogunun mantikli teknik sebepleri oldugunu goreceksin.

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #32 : 02.06.2007 10:21:38 »
Hızlı düğmeleri aç

kasa-demo

İleti: 129

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
tamam realtime sorunu diyebilirsin boyut sorunu diyebilirsin
ancak onları da aşmanın yolu var örneğin demonun sonlarındaki gibi modellerin sabit durup kameranın hareket ettiği kısımda yapıldığı şekilde sorun çözülebilirdi
örneğin girişteki yürüme sahnesinde eğer realtime sorunu olsaydı orayı podyum yapar yürüyüşü yavaş çekime alır fotoğrafçıların flash efektlerini koyar bundan çok daha iyi hale getirilebilirdi
kısıtlamadan kastım buydu
eğer bir adam üstelik lisans problemi olmadan hazır 3d araçlarını kullanarak bu demoyu yapıyorsa rigging kötü derim
yok sen diyorsan bu adam bu demoyu 3d aracı kullanmadan yaptı hareketi elle kodlayarak yaptı kodlaması zordur derim
gene de diyeceğimi değiştirmez
gerçekçi mi değil var mı itirazı olan varsa tartışalım
yoksa teknik anlamda kendi kategorisi içinde bir demo iyi veya kötü olabilir
ben zaten bu demo nasıl birinci oldu demedim
ancak görsel olan her iş aynı estetik kriterlere göre değerlendirilir
grafik de animasyon da render çalışmaları da
yarışmalarda ise belirli teknik ve estetik kriterlere dayanarak katılımcılar sıralanır
tekrar ediyorum ne kadar zor olup olmadığını değerlendirmedim
animasyon rigging ve 3d eleştirisi getirdim
ve bunu da direkt bir 3d program ile yapılmış işi demoya entegre ettiğini farzederek yaptım
kırılma yok dedim yok kendi render motorlarını kullanmışlarsa boyut kısıtlaması veya bir raytrace render motoru yazmanın zorlukları sebebiyle olağan karşılanabilir
gene de gerçekçi görünmediği gerçeğini değiştirmez
3d programların yardımı alınıyorsa farklı şekillerde halledilebilirdi
realtime konusu ile render dışında animasyon kısmının bir alakasını göremiyorum
çünkü zaten akıcı olarak hareketler var yanlış olan rigging kısmı ile özellikle ilk kısımdaki kamera açıları
mesela yazı karakterleriyle yapılan yürüme animasyonu veya silindirlerden oluşturulan yüz kodlama açısından zor olabilir
ancak estetik açısından kötü dolayısıyla eleştirebilirim
hatta şu anda pouet üzerine ingilizce yazmak varken buraya vakit ayırıp bu kadar detaylı yazıyor olmam başlıca kayıptır
 
hakkımda isteyen istediğini yazar
küfür hakaret olursa ona göre yanıt veririm
onun dışında herkesin eleştiri hakkı vardır
gene de üslubumda bir sorun görmüyorum
karşıma hangi iş gelirse gelsin hakkıyla eleştirmeye çalışırım
itirazların da kişiliğime değil yazdıklarıma yönelmesini beklerim
tartışma ortamının amacı da budur
 
peki sorun ne
bir eleştiri yapıldığında eleştirinin niteliğinden ziyade eleştirenin kimliğine takılmak
eğer foruma bu demo konmuşsa ve bunu seyrettikten sonra bir fikrim oluştuysa forumun temel mantığı olan tartışma zemininde bunu ifade edip etmemeye kendi düşüncelerim doğrultusunda karar veririm
insanların hakkımda ne düşüneceği veya ne tip varsayımlarda bulunacakları da beni ilgilendirmez
 
not olarak gene de söyleyeyim bir önceki yazımda üslup hatası olarak değerlendirilebilecek bir benzetme var
ancak o bebeklerin yürüyüşünü sözle anlatmanın en kolay yolu oydu
çünkü tam da gösteri atlarına yaptırıldığı şekilde önce dizlerini yukarı çekip sonra ayaklarını ileri atarak yürüyorlar
 
onun dışında da ilgi alanım içinde olduğu sürece vakit buldukça önem sırasına göre gönderilen yazıları okurum
hatta şimdiden teşekkür de ederim
 
bu arada diğer yazıyı da yeni farkettim
bugüne kadar hiçbir yere dahil olma kaygım olmadından yerimi unutmuş olabilirim ancak yerimin kimlerin yanı olmadığı da oldukça netleşmiş oldu
resme bakıldığında kendini hacker sananlarla elite sananlar arasında bir fark görünmüyor artık
« Son Düzenleme: 02.06.2007 21:16:52 Gönderen: kasa-demo »

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #33 : 02.06.2007 23:12:41 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
kasademo: oncelikle sunu soyleyerek baslayayim. ben senin bu demo ile ilgili getirdigin elestirilere deger veriyorum. Katilmadigim noktalar olsa da elestirilerin bana gore yalnizca senin degil pek cok kisinin gecmiste ve gelecekte sahip olacagi bazi dusunceleri temsil ediyor. Bu yuzden bu elestirilerin uzerinde ben de yorumlarimi ortaya koyuyorum. Demo disinda forumda yer yer kullandigin uslup ile ilgili elestirilerim de sahsina degil. Ben "asla" insanlari elestirmem. Eylemleri (bu durumda mesajlari- icerik ve uslup yonunden) elestiririm.

Alıntı yapılan: kasa-demo;15320
demonun sonlarındaki gibi modellerin sabit durup kameranın hareket ettiği kısımda yapıldığı şekilde sorun çözülebilirdi
örneğin girişteki yürüme sahnesinde eğer realtime sorunu olsaydı orayı podyum yapar yürüyüşü yavaş çekime alır fotoğrafçıların flash efektlerini koyar bundan çok daha iyi hale getirilebilirdi
ok buna bir itirazim yok. Sonucta demoyu yapanlar bu ogeleri boyle kullanmayi secmis, sen de begenmemissin eyvallah.

Alıntı
eğer bir adam üstelik lisans problemi olmadan hazır 3d araçlarını kullanarak bu demoyu yapıyorsa rigging kötü derim
yok sen diyorsan bu adam bu demoyu 3d aracı kullanmadan yaptı hareketi elle kodlayarak yaptı kodlaması zordur derim
gene de diyeceğimi değiştirmez
gerçekçi mi değil
hah iste bu elestirinle ilgii dusuncelerimi acmam gerekiyor.

Demolar hazir bir 3d arac icinde objeler modellenip, anime edilip, kamera ve isik hareketleri vs hazirlanip en son da "render" tusuna basilarak hazirlanmiyor. Yani 3d animasyonlardan bazi temel farklari mevcut. Bu 3d animasyon yapmak  demo yapmaktan kolaydir demek degil. Gercekten iyi bir 3d animasyon filmi dunyanin en zor islerinden biri olabilir. Ayni sekilde demo yapmak da kendi icinde cok ozgun zorluklari barindirabilir. Ki sen de zaten boyle oldugunu soylemissin.

Simdi gelelim bazi teknik farklara. Realtime bir engine'in gosterebilecegi poligon sayisi ve yonetebilecegi kemik sayisi sinirlidir. PSP uzerinde bunun kesin rakamlarini bilmemekle beraber PSP uzerinde bir karede cizilebilecek toplam poligon sayisinin binler mertebesinde olacagini, ve iskelet animasyonlu butun modellerde kullanilabilecek kemik sayisinin da toplamda 40 - 50 civarlarinda olacagini beklerim.

Dolayisiyla kemik sayisi ve modellerdeki poligon sayisi limitlerinin bu konuda calisan sanatcilara getirdigi bazi ciddi limitler var. Ornegin oyun projelerinde calisan pekcok 3D sanatcisi low poly modeller ve az sayida kemikle ugrasmanin zorluklarini bilirler.

Iste demek istedigim nokta buydu. Senin modeller ve rigging ile ilgili elestirinde bu teknik limitleri goze alip almadigini sorgulamistim. Eger aldigini soyluyorsan dedigim gibi elestirilerine bir itirazim yok. Her halikarda bu bilgiler bu forumu okuyan ve bu farklari bilmeyen insanlara faydali olur diye umuyorum

Alıntı
var mı itirazı olan varsa tartışalım
Tartisiyoruz iste :) Tartismamiz icin itirazimiz olmasi da gerekmiyor hatta.

Alıntı
ancak görsel olan her iş aynı estetik kriterlere göre değerlendirilir
grafik de animasyon da render çalışmaları da
Hayir gorsel olan her is ayni estetik kriterlere gore degerlendirilmez. Her sanat dalini degerlendirirken dikkate alinan bazi ortak kriterler elbette vardir (kompozisyon, dinamik vs). Ancak her sanat dali ayni zamanda kullandigi medyaya ozgu bazi kriterlerce de degerlendirilir. Van Gogh'un yagli boya resimlerini degerlendirirken kamera hareketlerine bakmayiz, bronz bir heykeli degerlendirirken cogu zaman renk compozisyonuna bakmayiz, bir web sitesini degerlendirirken firca teknigini dikkate almayiz.

Senin elestiri getirdigin bazi noktalarda (kirilma yansima vs) kullandigin kriterlerin "PSP realtime demo" medyasinda gecerli olmadigini dusunuyorum. Bazi kriterlerinin de (modeling ve rigging ile ilgili elestirilerinde) medyanin gerektirdigi dogru olceklere normalize edilip edilmedigini sorguluyorum

Alıntı
animasyon rigging ve 3d eleştirisi getirdim
ve bunu da direkt bir 3d program ile yapılmış işi demoya entegre ettiğini farzederek yaptım
kırılma yok dedim yok kendi render motorlarını kullanmışlarsa boyut kısıtlaması veya bir raytrace render motoru yazmanın zorlukları sebebiyle olağan karşılanabilir
gene de gerçekçi görünmediği gerçeğini değiştirmez
3d programların yardımı alınıyorsa farklı şekillerde halledilebilirdi
realtime konusu ile render dışında animasyon kısmının bir alakasını göremiyorum
çünkü zaten akıcı olarak hareketler var yanlış olan rigging kısmı ile özellikle ilk kısımdaki kamera açıları
belirttigim gibi realtime ile animasyon ve rigging arasinda dogrudan olmayan dolayli bir iliski var. Zaten dikkat edersen karakter animasyonu olarak butun demoda sadece bir tane walk-cycle var. Bu da aslinda cok "limitli calisildiginin" bir gostergesi

Alıntı
hatta şu anda pouet üzerine ingilizce yazmak varken buraya vakit ayırıp bu kadar detaylı yazıyor olmam başlıca kayıptır
 
Buraya yazdiklarini pouet'e yazsan bir suru ne yaptigindan habersiz veletten birer cumlelik 100 kadar cevap alirsin, bunun disinda pek de anlamli bir cevap almazsin. Ben sana orada Ingilizce cevap da verebilirim. Fakat zaten bu konularda Turkce kaynak yoklugu ceken ulkemizde, bir de aramizdaki tartismalari yabanci platformlarda yapmaya baslarsak, o zaman bu tartismalari birgun okuyabilecek ve belki bir parca faydalanabilecek insanlarimizdan bu sansi esirgemis oluruz. Burada senin getirdigin elsetirilere bu kadar cevap yazmamin en onemli sebeplerinden biri bu.

Senin burada dillendirdigin "3d animasyon vs demo" eksenindeki elestiriler zaten 10 yildan fazladir, tasarim cevrelerinden demoscene'e yonlendirilen elestirilerin yansimalarini iceriyor. Ayni sekilde neredeyse 3 dekattir "demoscene'de gorsel tasarim odaginin artmasi gerektigi" scene icinde tartisilageliyor. Bu konularin tartisilacagi en dogru yer bu forumdur. Ve bizler bunlari bu forumda karsilikli saygi cercevesinde tartismakla bizden sonrakilere en azindan bizim yaptigimiz yanlislari tekrarlamama sansi vermis oluyoruz. Bunlari burda yapmayip yurt disi platformlarda yapmak bana gore asil "kendini elit zannetmek" olurdu. Ne guzel ki sen bunu yapmamissin.


Alıntı
itirazların da kişiliğime değil yazdıklarıma yönelmesini beklerim
tartışma ortamının amacı da budur
 
%100 katiliyorum

Alıntı
peki sorun ne
bir eleştiri yapıldığında eleştirinin niteliğinden ziyade eleştirenin kimliğine takılmak
Burada sana katilmakla beraber seni bir adim daha atmaya ve bu sorunun olasi sebeplerini aramaya davet ediyorum. Cogu zaman text ortaminda yazdiklarimizdaki kucuk nuanslar buyuk anlam farklarina yol acabiliyor. Biz kulturumuzde yer alan "dobralik = mertlik" anlayisinin da etkisiyle bazen sabirsiz, bazen de iddiali usluplar kullanabiliyoruz.

Ikinci bir nokta her ne kadar dogru olmasa da "soylenen soz",  "soyleyenin agirligi"ndan etkileniyor kisa vadede. Insanlar bu iliskilendirmeyi ister istemez yapiyor. Daha sozune inanilir gorduklerinin sozlerini farkli degerlendiriyor. Bu hepimizin dogasinda yok mu?

Bu yuzden elestirilerde biraz fazla "dobra" bir uslup kullanip, kimligini de ayni dobralikla ortaya koymayinca (urunlerle veya kendini tanitan yazilarla), insanlarda ister istemez "bu adam kim ki bu kadar agir elestiriyor" tepkisi tetikleniyor.

Yani bir yanlis baska yanlisi tetikliyor.

Oysa butun bunlar cok kolay ufak uslup degisiklikleri ile giderilebilir. Senin demo ile ilgili ilk mesajin 5-10 kelime degistirilerek yine ayni elestirileri getiren ama insanlari da "iddialiligi" ile rahatsiz etmeyen bir hale getirilebilir.

Hepimiz genlerimizdeki "dobraligin", mesajlarimizi "fazla iddiali" bir usluba cekmesine izin vermemeyi ogrenmeliyiz

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #34 : 03.06.2007 11:15:25 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Selam... Nightlord'un yazdiklarina katiliyorum. Uzerine yazilacak cok da bir sey olmadigini dusunuyorum.

Demoyu da buradaki tartismalar uzerine izledim.
Pc gibi demoscene'in en sinirsiz ozgurlugune sahip platformlari, 3d-2d grafik ve muzik alaninda, coding'de oldugundan daha geride bana gore.
Soyle bir gercek var ki, Tbl bir Amiga grubu olmasina ragmen demolarinda animated 3d modelleri kullanan az sayida gruptan biri. Ve titiz calisiyorlar.
Bu acidan takdir ettigim bir grup.

Suicide barbie'deki rigging elestirisinin onemli bir bolumunun, ilk yuruyusdeki kol-bacak hareketlerinin bilincli olarak tiki bir goruntu ortaya cikarmak icin, normalin disinda yapilmis olmasina bagliyorum. (Yani beden derslerinde SIKCA vurgulanmak zorunda kalan ters kol-ters bacak hikayesinin duz kol-duz bacak olmasi) Cunku bir cok animasyon problemine ozenli yaklasan bir grubun, yuruyusun temel prensiplerini bilmeden pas gecmesi mumkun degil.

Bacaklarin yukari cekilmesi ise, yan kamera acisinda belirginlesen, adimlarin kucuk atilmasi + yuksek topuk ile ilgili bir olay. Belki daha uzun adimlar daha guzel sonuc verebilirdi. Fakat demonun genel amaci cok seksi tipler yaratmak degil gorunuse gore. Gene bilincli olarak abartildigini dusundugum bir tikilik burada da mevcut.

Onun disinda bazi bolgelerde gercek barbie bebeklerin iskelet yapisina ve hareket kisitlamalarina ozen gosterilerek, daha bir barbie gibi gorunmeleri saglanmis. Benim gozume cok batan bir sey olmadi. Adamlar kisitli imkanlarla ozenli is cikarmaya calisiyorlar. Kolay olan, "bir modeli 150 acidan cevirme" olayi ile yetinmiyorlar. Animated karakter kullanmaktan kacmiyorlar.

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #35 : 03.06.2007 11:32:54 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
ah benim canım türkiyem... PSP'de bi demoyu izlerken önce şunlara dikkat edin...

bu makine kapalı bir makina... yani bu makinenin ne hardware reference manuel'i var nede herhangi "official" bir döküman. bırak demo yapmayı, kendi herhangi bir file'ını bu makinede run etmek neredeyse imkansız.

yani directx programlar gibi yada pc'de kod yazar gibi değil. SCE SDK psp-hacker'ları tarafından "karineyle" (osmanlıca bir terimdir) çıkarılmıştır. yani psp'yi eline aldıın gibi zart diye bişi yapamazsın...

henüz yeni keşfedilen bir cihazda demo bulmuşsunuz bunuyorsunuz. ulan kafasında saçı kalmayan KALMS/TBL (ki bu demoda bişi yapmadı) şurda geçen yazışmaları görse ne düşünürdü acaba...

yapılan emeğe ve işe saygı göstermek gerek. keza The Black Lotus gibi bir ekibin işine ilave saygı duymak lazım. beğenmek zorunda diilsiniz ama bok atmadan yada eleştirmeden önce iyice bir düşünmek lazım.

her zaman olduğu gibi biz türk insanı, her konuda fikir sahibiyiz, her şeyi çok iyi biliriz ve her boka atlarız balıklama...

süper bi osmanlıca ata sözü ile son veriyorum... rahmetli anneannemden öğrendiğim bir atasözü... anlamını çok merak eden arasın bulsun...

"şecaat arz ederken, merdi kıpti, sirkatini söyler"

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #36 : 03.06.2007 11:34:01 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
ah benim canım türkiyem... PSP'de bi demoyu izlerken önce şunlara dikkat edin...

bu makine kapalı bir makina... yani bu makinenin ne hardware reference manuel'i var nede herhangi "official" bir döküman. bırak demo yapmayı, kendi herhangi bir file'ını bu makinede run etmek neredeyse imkansız.

yani directx programlar gibi yada pc'de kod yazar gibi değil. SCE SDK psp-hacker'ları tarafından "karineyle" (osmanlıca bir terimdir) çıkarılmıştır. yani psp'yi eline aldıın gibi zart diye bişi yapamazsın...

henüz yeni keşfedilen bir cihazda demo bulmuşsunuz bunuyorsunuz. ulan kafasında saçı kalmayan KALMS/TBL (ki bu demoda bişi yapmadı) şurda geçen yazışmaları görse ne düşünürdü acaba...

yapılan emeğe ve işe saygı göstermek gerek. keza The Black Lotus gibi bir ekibin işine ilave saygı duymak lazım. beğenmek zorunda diilsiniz ama bok atmadan yada eleştirmeden önce iyice bir düşünmek lazım.

her zaman olduğu gibi biz türk insanı, her konuda fikir sahibiyiz, her şeyi çok iyi biliriz ve her boka atlarız balıklama...

süper bi osmanlıca ata sözü ile son veriyorum... rahmetli anneannemden öğrendiğim bir atasözü... anlamını çok merak eden arasın bulsun...

"şecaat arz ederken, merdi kıpti, sirkatini söyler"

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #37 : 03.06.2007 12:58:59 »
Hızlı düğmeleri aç

kasa-demo

İleti: 129

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
dün gereken yanıtı yazdım ancak kendi hatam sebebiyle yazıyı foruma gönderemedim o yüzden bu yazı bazı yanıtları içermiyor

rigging kısıtlaması doğal olmayan görünümün sebebi olamaz çünkü animasyondaki hata rig sayısından değil riglerin hareketi ve zamanlamasından kaynaklanıyor

abartılmış rigging de aslında pek yok
yürüyüşte sağdaki bebek sol koluyla hareket ettiği halde sağ kolu yalnızca sallanıyor vs.
yürüyüş de sadece dizlerden değil ayağın yere basışı itibariyle hatalı
manken yürüyüşü abartılıdır ancak buna benzemez sorunun asıl kaynağı temel animasyon hareket prensiplerini bilip bilmemekten ziyade bu hatayı 3 boyutlu programlarda sınırlı bir sürede düzeltmenin bu hatayı farketmek veya tarif etmekten kat kat zor oluşundan kaynaklanıyor

kapalı sdk konusuyla da sorunun bir ilgisi yok çünkü bu demo yapıldığına ve rigging eklendiğine göre kapalı sdk bu eksikliğin sebebi değil

Türk demo yapar sen yorum yaptığında ülke şartları bu kadar diye susturmaya kalkarlar
Yabancı demo yapar sen yorum yaparsın sen kimsin ki onları eleştiriyorsun muhabbeti çıkar
asıl sorun ülkemizde hala eleştiriye açık olmayan çoğunluğun kalıplaşmış zihniyetidir
doğru yaklaşımda ise her iş eleştirilir ve eleştirilen her iş geliştirilir

herhangi bir gruptan herhangi bir kişi burada olsaydı biz aynı konuları belki daha detaylı yazardık o da istediğini düşünür istediğini söylerdi o ne düşünecek veya ne yapacak diye yazmadığımızdan biz de bunu dert etmezdik onlar da doğru bir anlayışa sahiplerse eleştirilerimizi okur haklılığı oranında da dikkate almaya ve bir adım ilerisine gitmeye çalışırlardı

sen de kim ne düşünürdü diye çok merak ediyorsan her fırsatta onu bunu tanıdığını satır aralarına sıkıştıracağına gider kendilerine sorarsın

bu noktada gene saçma sapan küfürlerle gereksiz yere beni emeğe saygısızlık ile itham eden sen olduğuna göre ne şekilde emeğe saygısızlık ettiğimi veya ne şekilde kime çamur attığımı veya mert çingenin hırsızlığıyla övünmesi özdeyişi ile konunun nasıl bir alakası olduğunu da buyur açıkla

asıl bu forumda ne vakit tartışma olsa onu kavgaya dönüştüren
kim meseleyi alttan almaya kalksa üzerine gidip bir de yazılı bir forum olduğu halde en ağır veya bayağı küfürleri edip seviyeyi düşüren
sinirlerine hakim olamayan
bakkada olayında da silencer olayında da en ufak meseleleri bu hale getiren sensin
« Son Düzenleme: 03.06.2007 15:02:19 Gönderen: kasa-demo »

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #38 : 03.06.2007 14:20:36 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Kasa-demo, aciklamalar, aciklamalari anlamaya calisan insanlara yapilir.
Bu gune kadar sana degisik yollardan, cogu da direk aciklama kimligi altinda olmayan, pek cok aciklama yapildi. Bu aciklamalardan bir seyler cikarip cikarmamak senin elinde.
 
Senin bu gune kadar herhangi bir konuda geri adim atmisligini, herhangi bir konuda yaptigin bir gafi kabul ettigini vs. gormedim. Aksine daima bir ofansif durum soz konusu. Bu ofansif durum gittikce komiklesmeye basladi.
 
Su saatten sonra, senden gelen bir gelisme olmadigi surece, sana yapilacak her aciklama bir vakit kaybi olacak.
 
Gene de bir link vereyim. Cok guzel bir aciklama sana 3-4 mesaj yukarida Nightlord tarafindan yapildi. Zaten daha nasil anlatilabilir.
« Son Düzenleme: 03.06.2007 14:28:31 Gönderen: Hydrogen »

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #39 : 03.06.2007 19:59:40 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Gercekten daha fazla konu uzerinde yazacagim birsey yok. Kasa demonun yazilanlari tam olarak okumadigini dusunmeye basladim. Ama eminim ki baskalari okuyor
 
Kasademo sana yazilan mesajlarda 7-8 noktaya deginiliyor. Sen bunlardan istedigin 3'unu cevaplayip sonrasinda da karsindakine saldiriya geciyorsun. Gercekten dogruyu aramak icin degil, "son sozu eden" ve "tartismadan galip ayrilan" olmak icin tartisiyorsun. "Varsa itirazi olan gelin tartisalim" tarzi "meydan okumalarin" bunu yansitiyor. Ve yine bu yuzden hic bir konuda geri adim atamiyorsun. Bunun seni kucuk dusurecegini saniyorsun. Insanlari "konuyu degil kisiyi" elestirmekle sucluyorsun ama sen de kendi tartistigin konuyu "kimliginin parcasi" haline getiriyor ve bu yuzden "mertce geri adim atmayan adam" oldugun yanilgisina dusuyorsun. Bu davranislarinin yanlis oldugunu dusunuyorum
 
Bunun yaninda yer yer olmayan olaylara referans veriyor, yer yer karsindakilere bel alti saldirilar yapiyorsun:
- Ne zaman Turk grubunun demosuna elestiri getirdin ve sana "imkanlar bu kadar" dendi ?
- Vigoya soyledigin "onu bunu tanidigini satir arasina sikistirmak" sozu hangi argumanina ne sekilde fayda saglayacak? tamamen elestiregeldigin "kisiyi" elestirmek (hatta kisiye saldirmak) olayinin bir ornegi degil mi bu?
 
Sayisini saymadigim ama en az 4-5 kisi sana uslubunu saldirgan buldugunu acikladi. Bu geri beslemeyi dikkate almadigin gibi Vigo'ya yaptigin tarz "saldirgan cikislar" ile bu durusunu destekliyorsun.
 
Bu davranislarin forumda yeri olmadigini dusunuyorum. Bunu uyeliginin devamina dair bir uyari olarak kabul et lutfen. Geri adim atmakta yanlis olan birsey yok ve bazi konularda biraz olsun kendini sakin tutabilirsen, uzun vadede bu foruma arti deger katan bir uye olabilecegini dusunuyorum.

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #40 : 03.06.2007 20:22:15 »
Hızlı düğmeleri aç
Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Alıntı
ulan kafasında saçı kalmayan KALMS/TBL (ki bu demoda bişi yapmadı) şurda geçen yazışmaları görse ne düşünürdü acaba...
Ben söyleyeyim pek iyi düşünmezdi. Özellikle Kasa-Demo' nun "rigging" hakkındaki "eleştirisi"nden sonra.

"Rigging" eleştirisini görünce dalgınlığa gelinmiştirde öyle yazılmıştır diye düşünmüş geçmiştim gerçi, ama ısrarla "rigging" deniyor. Kasa demo ya 3D terminolojisinde bir bocalama yaşıyor, ya da ecnebinin "trolling" diye tanımladığı davranış içine giriyor.

Hani belki hoş gözükmeyecek ama kayda geçsin diye de rigging' in ne olduğunu yazayım.

"Rigging", ya da "character setup" kabaca animatörlerin karakterleri canlandırırken kullanacağı kontrollerin oluşturulması işlemine deniyor (Aslında Karakteri modeller' dan alıp Animator için animasyon yapılacak hale getirme işidir, yani işin içine en basitinden karakterin weighting' inden tut, işlemler sırasında programın yetersiz kalması halinde programın kabiliyetini geliştirmek için scripting ya da daha ötesinde programın API' lerini kullanarak resmen plug' in yazmaya kadar girer.). Işi yapan kişiye rigger, ya da daha yaygın tabirle character TD (Character Technical director) deniyor.

Kısaca rigging Animatörleri ilgilendiren bir konu. (Hatta Rigger' lar espri olarak yaptıkları işe "Making Animators happy" derler, çünkü kullanışlı rigging' ler animasyon işini oldukça kolaylaştırabilir.

Fakat animasyonu "kötü" yapmaz. ışi ya zorlaştırır ya kolaylaştırır, kötü bir rigging' le de iyi bir animasyon yapılabilir. Gnomon' un zamanında karakter animasyon training DVD ' sini ornek olarak verebilirdim ama kaldırılmış. Orada Cameron Hood, (Dreamworks' ta animatör idi, şimdi DreamWorks' un animasyon yönetmenlerinden (!) biri olmuş! daşşaklı adamdır.) bizim Alex Alvarez' in taş devrinden kalma rigging sistemini kullanarak, jilet gibi bir iş çıkarmıştı. Bilenler bilir.

Neyse, kısacası bir animasyona bakarak rigging' in kötü olduğunu söyleme imkanı yok, böyle bir şey söz konusu değil. Ancak ortam geliştirme dosyasını (3dsmax ise .max sahne dosyasını, Maya ise .ma/.mb sahne dosyasını) ilgili 3d programında açıp karakterin rigging' ini (Karakter kontrollerini) inceledikten sonra rigging üzerine kalem oynatılabilir. Max' çıların Character Studio (şimdi adı değişmiş başka bir şey olmuş) su olduğundan Rigging meselelerine pek girmezler, onların sistemi max tarafından hazır verilmiştir. Gerçi Max kullanan sağlam character TD' ler var

/Edit:
Bir Character TD' nin demoreel' i size bir konu hakkında bir fikir verir:

Maya üzerinde rigging:

http://www.youtube.com/watch?v=Vhh5FzvxH_M
/

Neyse, tamda favori Rigger' im Jason Schleifer' in youtube' a bir kaç gün önce düşmüş interview' ini izlerken bunları yazıyor olmak benim içinde ilginç oldu. (!)

http://www.youtube.com/watch?v=6jQK5pMCQgE&eurl=
« Son Düzenleme: 03.06.2007 22:08:57 Gönderen: Lord Henry Wotton II »

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #41 : 03.06.2007 21:34:11 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
kısa notlar düşeceğim; amacım kimseyi karalamak, hor görmek vs değil.

1. görülen o ki, demo eleştirisi yapmak için gereken temel bilgilere ve terminolojiye yeterince vakıf değilsin. öncelikle önerim, realtime efekt geliştirmenin ne gibi aşamalarla yapıldığını, çeşitli platformlarda nasıl uğraşıldığını bir araştır. Ayrıca Lord'un da belirttiği gibi, animasyon terminolojisinden gireceksen de doğru girmek için bu işle gerçekten uğraşan, deneyimleyen birilerinden bilgileri doğru öğren, 'animation in 24 hours' ya da 'animation for dummies' tarzı kitaplardaki stilde bir eleştiriyle ortamın göbeğinden girme.

2. eleştirdiğin vigo 20 senelik scener'dır, bu ortamdaki deneyimi, ilişkileri ve becerisi istediği eleştiriyi yapabileceğini gösterse de kendisi ortamın daha da iyileşmesi için eleştirileri yerine olumlu noktaları övmeyi her zaman tercih etmiştir. eğer scene ortamında bir scene ürününü eleştireceksen, lütfen kişilere sataşmaya varmadan -hele hele de bu kadar senesi ve emeği geçmiş kişilere hiç sataşmadan- ve scene ölçütleri çerçevesinde kalarak yap bunu. nedir bu ölçütler? bir demo hazırlanırken nasıl -ve hatta ne boyutta- bir kod yazıldığı, animasyonun nasıl dahil edildiği platform sınırlamalarının ne olduğu ve bu sınırlamalar yüzünden yapılanın ne kadar yaratıcılık gerektirdiği, kaynakları ne derece verimli kullanabildiği gibi kıstaslar demonun niteliği hakkında bilgi verebilir. eleştirinde bunlara hiç değinmeden yanlış bir terminolojiyle konuya girip de kendi bildiğinde ısrar edersen -ki o da sallantılı- olay eleştiriden ziyade laf kalabalığı yaratarak kendini ispat etmeye çalışmak olarak algılanabilir.

3. scene içinde en azından bir konuya vakıf olmadan bir eleştiri yapmak, ustasını eleştiren çırağın konumuna düşmek gibidir. ne konu hakkında bir vizyonu, ne de yapılanı var etmek için ne gibi aşamalardan geçildiğine dair bir bilgi olmadığından sadece beğeni ya da tercih dile getirmektir. eleştirinin önemli bir yeri olan güzel sanatlar eğitiminden geçmiş birisi olarak, yaptığının düzgün bir eleştiri olmadığını söyleyebilirim. neden mi? teknik analizi yok, kullanılan materyal (bu durumda platform) ile ilgili bilgin yok, sınırlarının neler olduğunu bilmiyorsun, estetik yaklaşımın demoları değil, 3d animasyon camiasına yönelik bir yaklaşımda, ama burada da terminolojiye hakim olmayışının teknik yetersizlik olduğunu söyleyebilirim. bu forumda, profesyonel animasyon ve video piyasalarında çalışan insanlar da mevcut, bir kısmı da bu kadar laf kalabalığı olan tartışmalardan özellikle de uzak kalmayı tercih eden insanlar. haliyle bir terminolojiye gireceksen, o konuyu daha iyi araştırman ve eleştirilerini deneyimlerinle paralel bir ölçüde yapman daha sağlıklı olacaktır. kaldı ki eleştiri yaparken ülke ya da grup ayrımı yapılmaz diyemezsin. bir sanatçının, bir grubun önceden yaptıkları, şu an yaptıkları için bir zemin oluşturur ve eleştiri yapıldığında geniş perspektif asla ihmal edilmemeli, parçanın bütün içindeki yeri ve buna bağlı kalitesi de sorgulanmalıdır.

4. hatalarını kabul etmek, yanlışlarını kabul etmek acizlik değil bir büyüklüktür. iyi niyetin varsa yol gösterenin, yardımcı olanın da çok olacaktır. ama cephe alır bir tavırda yaklaşırsan sadece kuru gürültü oalrak algılanır, yazdıkların (ki bunlar da bir düşünce ve emek ürünüdür) çok da dikkate alınmaz.

5. bu forumda eleştiri yapanların çoğu, en azından 5-10 adet ürün yapmışlar, farklı platformları deneyimlemişler, bir kısmı o platformda öncü olabilecek işler dahi yapmışlar. haliyle yaptıkları eleştiri de bütün bu deneyimlerinin getirdiği bilgeliği kapsar ve sübjektif bir beğeni ifadesinden ziyade tarafsız bir değerlendirmeyi -ve yapılan ürünün yaratıcısı talep etmişse eleştiriyi kapsar. istenmeden eleştirmek gerçekten türkiye'de herkesin yaptığı ve ilerlememe sebebimiz olan bir mesele. hergün birşeyleri eleştiririz, politikada ülkeyi kurtarırız, sporda dünyaları fethederiz... çok sevdiğim bir eğitmen okurken bana enteresan bir söz söylemişti, sadece türkiye'ye özel bir durum bu. sanatçı olamayan eleştirmen olur; sanatını yapanın eleştirmeye ihtiyacı yoktur. eleştirinin, söz konusu dalda başarılı olamayıp kendini o dalda bir şekilde gösterme ihtiyacı olanların başvurduğu bir ifade biçimi olduğuna değinen bu laf, her zaman geçerliliğini korumuştur.
« Son Düzenleme: 03.06.2007 22:25:00 Gönderen: spaztica »

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #42 : 03.06.2007 23:11:38 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Keşke bu topic Nightlord'un uzuuun açıklamasından sonra kapanması gerektiği gibi kapansaydı.
 
Lord Henry'nin açıklaması da çok güzel olmuş, teşekkür ederim. Benim için öğretici oldu. Sayesinde doğrudan ilgi duymadığım alanlarda birkaç döküman okuyup video seyretmiş oldum.
 
Bu arada öz eleştiri olarak bu forumdaki scenerların neden zaman zaman ufacık olayları bu kadar büyüttüğünü kendim dahil olmak üzere anlayamıyorum. şu mesajlara harcadığımız sürelerde motivasyon bulabilsek, her bir mesajda yeni bir demo partının temelini atabiliriz. Belki de sorunumuz budur. Bu forumda kaç mesajım olduğuna bakacak olursanız benim nasıl hala birşeyler kodladığıma anlam veremiyor olmanız lazım. Kesinlikle forumdaki mesaj sayımı azaltma, administratif tarafta kendime çeki düzen verme ve gereksiz tartışmaların içine girmeme konusunda elimden geleni yapacağım.
 
Gelelim çoktan bulaştığım bu tartışmaya yeni bakış açıma. kasa-demo her kim olursa olsun sonuçta yaptığı bir eleştiri. Doğru ya da yanlış, bu kadar laftan sonra zaten bu konuda birşey söylemem yersiz. Bizlerin bundan sonra yapması gereken hoşumuza gitmeyen mesajları görmezden gelebilmek. Eğer çok canınız sıkıldıysa, admin ve moderatörler haricinde kalan kesim "User CP > Miscellaneous > Buddy / Ignore List" bölümünü kullanabilirler.
 
Niye bir anda bakış açımı değiştirdiğimi merak eden varsa, şu son zamanlar zincirleme devam eden tartışmaların başka bir şekilde sona ermeyeceğini düşünmeye başladım. Bana hak verenler tavsiyeme de kulak versinler.

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #43 : 04.06.2007 00:17:48 »
Hızlı düğmeleri aç

kasa-demo

İleti: 129

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
bana itham edilenin aksine bütün yazılanları okuduğumu asıl başkalarının yazılanları okumadığı veya pek anlamadığını iddialara tek tek yanıt verdiğim halde bugüne kadar es geçilen hep benim yazılarım olduğunu düşünüyorum
ve bu yüzden açıkça geri adım atmıyorum çünkü geri adım atmam gerektiğini de kimseye haksız bir eleştiri getirdiğimi de düşünmüyorum
özellikle son bir kaç günde yazılan yazılara bakıldığında bu forumda uzlaşabileceğim tek nokta tartışmanın bir noktaya varmayacağıdır
o yüzden sadece görüşlerinize katılmadığımı belirtip uzatmamak adına son yazılanlara yanıt vermeyeceğim
ancak gene de satır satır yazdıklarımın arkasındayım

yol göstermek büyük bir söz
ülkenin animasyon ve 3d açısından hangi noktada olduğunu bilen biri olarak kimsenin daha kendi yolunu doğru dürüst bulamadığını dolayısıyla kimsenin de kimseye pek yol gösterecek konumda olmadığını söylemekle yetineyim

bana hitaben yazılan mesajlarda küfür varsa şahsıma itham varsa karşılığı da aynı şekilde olur neden bu şekilde olur çünkü bana veya başkasına yapılmış olsun aynı kişiden gelen küfürlere 1 2 3 ... artık yeter derim
zaten ne düşündüğümü de ilgili yanıtımda yazdım
gerekçem de direkt bana hitaben yazılanlardır
x bana küfürlü yazı yazıyor onun 20. yılı susayım
y bana hakaret etti aman yöneticidir bulaşmayayım diye bir yaklaşımım olmadı bundan sonra da olmayacak
karşımdaki kim olursa olsun aynı küfürü eden aynı seviyede yazan benzer yanıtı alır ve almıştır

bundan sonra benim açımdan da forumda konuşulacak herhangi bir şey kalmamıştır
« Son Düzenleme: 04.06.2007 00:21:33 Gönderen: kasa-demo »

suicide barbie/tbl

« Yanıtla #44 : 04.06.2007 00:25:30 »
Hızlı düğmeleri aç
Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Jason Schleifer' in açıklamalarına bitiriyorum ya. Verdiğim youtube linkini kaçırmayın derim.

- Lord of the rings 1' de TD' idim, Animasyon yönetmeni animasyon yaptığımı görünce "Animasyon mu yapmaya çalışıyosun genç?" Dedi.

- LOTR 2' de animatör oldum.

- LOTR 3' te Lead animatördüm. :D


Mayanın kendi reklam filmi de vardı LOTR sonrası, onu da izleyin.

http://www.youtube.com/watch?v=dMM_-rYc1T8&NR=1

Jason' in en sevdiğim yanı, aynı zamanda iyi bir animatör olması. Zaten kendisi de diyor, ben önce animatörüm sonra TD' yim. ışte onun rigging' inin sırrı burada. Animatörün ne istediğini biliyor...

Yeni DVD serilerinin adı da Animation Friendly Rigging...

Rigging' te temel mantık şudur, az kontrol, çok işlevsellik. Ben bugüne kadar Jason' un rigging' i kadar sade, fakat işlevsel bir rigging görmedim, tüm vucudu (torso' yu) Shoulders ve Hips olmak üzere sadece 2 kontrol' le hallediyor.

Yeni DVD serileri için örnek rigging' i youtube asmış bakın, ne demek istediğimi anlarsınız.


http://www.youtube.com/watch?v=mxUWd2ZTh3Y
« Son Düzenleme: 04.06.2007 00:28:10 Gönderen: Lord Henry Wotton II »