Gönderen Konu: Turkiye Ve Demoscene  (Okunma sayısı 5808 defa)

Turkiye Ve Demoscene

« : 26.12.2004 18:33:10 »
Hızlı düğmeleri aç

bzdgn

İleti: 13

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Merhaba ;

Forumdan yeni haberim oldu ve bahis konusu baslıklar hakkında pek bilgili degilim ama son gunlerde ozellikle yabancı demoların beni etkilemesi sonucu butun hırs ve sevkimle demolar ile ilgilenmeye ve grafik efekleri ile ugrasmaya karar verdim.

Fakat bu konu hakkında turkce kaynak eksikligini gormekteyim ve bu uzuntu verici bir olay.Ozellikle benim gibi yeni baslayanlar icin herhangi bir turkce kaynak , tutorial ve benzeri dokuman bulunmamakta.Bir ara bir arkadasın bana yolladıgı TDSN'ler dısında hicbir turkce kaynak elimde yok.Bunu sadece kendim icin degil , bahis konusu demolardan bahsettigim konuya karsı ilgili ama benim gibi cahil cevremdeki insanlar icin de istemekteyim.

Aranızda bilgili olanların egitim gonullusu olup saglam tutoriallar yapmasını onermekteyim.

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #1 : 26.12.2004 20:14:59 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
selam;
aramIza ho$geldin..

demoscene kulturu ve terimleri hakkInda bilgi mi edinmek istiyosun yoksa demo coding ile mi ilgileniyosun? eer ilk $Ik diyosan TDSN bunun icin yeterli. ama ikincisi icin yetersiz. demo coding'e gecmeden once demoscene nedir, ne amaclar, scene spirit'i yeterince hissediyor ve onaylIyor muyum gibi konularI halletsen daha iyi olur :P

neyse.. burda yardIm etmek icin gonullu olabilecek bircok ki$i var (deil mi skate? ;) ). ama i$ tutor yazmaya gelince cok daha az ki$i gonullu olacaktIr. bende bi kac turkce tutor var.. istersen (ki sanIrIm istersin) gonderebilirim. hatta icq'dan (91336646) benimle baalantI kur.. bakalIm nolcak..

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #2 : 27.12.2004 10:48:30 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Sanırım gönüllü olarak seçildim (!). :) Elbetteki her zaman scene'e gönül veren insanlara elimden geldiğince yardım etmeye hazırım.

Ancak birşeyi açıklığa kavuşturalım. Eminim, scene ile hiç ilgilenmemiş biri de olsa, bilgisayarla biraz uğraşmış bir insan, şirketlere "bilgisayar bilen eleman" almak lafına uyuz olmuştur. Ne demek bilgisayar bilen eleman? Asm&C++ kullanan mı, 3DSMAX'de güzel bir obje çizip özel pluginlerle render edip bir de animasyonu MAX Script'le yazan mı, Windows kullanan mı, Linux kullanan mı, Hardware'a hakim mi? "Bilgisayar bilmek" diye bir kavram olmadığında tahmin ediyorum hemfikirizdir. Aynı şekilde "scene ile ilgili tutorial" diye birşey de yok. Örneğin bana gelip dersen ki ben 3D Math olayıyla ilgileniyorum ancak üç boyutlu koordinat sisteminde yer alan bir noktayı nasıl iki boyutlu düzlemde (ekranda) göstericem, nasıl onları eksenlerde evirip çeviricem, nasıl objelerimi çizdiricem, ışık kaynağı ekliicem v.s. o zaman o konuda birşeyler anlatırım. Ya da bir platform oyunu yapmak istiyorum ancak sprite basmak, double buffering, collision ve diğer konuları bilmiyorum, bunları nasıl öğrenirim dersen o konuda birşeyler anlatırım. Ya da DirectX, OpenGL v.s. öğrenmek istiyorsan, bununla ilgili yol gösteririm. Ama scene ile ilgili tutorial yazamam :)

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #3 : 27.12.2004 20:48:28 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
scene ile ilgili tutoryal yazılamaz... zira scene, demo yazanların (+grafik ve müzkçilerin de) oluşturduğu bir tolpluluktur.

ama sanırım yeni başlayanlar için demo yazma teknikleri vs güzel yazılar olabilir; tabii vakti olup da bunları oturup yazabilecek bir coder varsa onu önce şöyle eşek sudan gelinceye kadar kızılcık topasıyla dövmek icap eder. yine de bu alanda güzel giriş yazıları olmaması tr'deki demoscene'inin boyutlarına sebeplerden sadece biri.

ama ingilizcen varsa -ki artık herşey internet'te gerçekleştiğinden dil bilmemek ayrı ayıp- bu konuda nette tonla döküman ve malzeme var. zaten demo kodanlar genelde opensource'a inanan kişilerdir ve egzantrik numaralar içermeyen basit temel kodları serbestçe dolaşımda bulabilirsin de.

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #4 : 27.12.2004 23:01:18 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Benim PC'de tutorial yazmakla ilgili ciddi bir problemim var. Teorik olarak herşeyi anlatırım ancak başlangıç seviyesindeki programcılar her zaman uygulama, örnek code ister. Peki bu örnek codelar hangi dilden yazılmalıdır? Herhalde QBasic, GW Basic'i 2005'e girerken geride bırakmışızdır :D C/C++ desek tam olarak hangi compiler? TC++, Watcom C++, DJGPP? Yoksa Visual C++, Borland C++ daha mı uygun olur? Ben size hangisinin uygun olduğunu söyliim. Ne yazıkki hiçbiri. Ya adam linux kullanıyorsa? Sonuç itibariyle multiplatform ve herkesin kolayca öğrenebileceği bir dil üzerinden tutorial örnekleri yazmak en ideali. Bence bu dil Java olabilir ancak ne yazık ki ben pek kullanmadığım için Java bana zor geliyor. Tutorial yazarken bir taraftan tutorial okumak istemiyorum anlicaanız :) Keza, Java yazdığım zaman herkes kolaylıkla Compilerları edinip, Java Engine'i yüklliip, codeları çalıştırabilecek mi?

Benim tercihim her ne kadar milad olma yolunda ilerlese de hala TC++. Çünkü hem editörü düzgün (her ne kadar DOS based olması biraz beyin tırmalasa da o kadarına da nostalji diicez artık eheh), hem de diğer C Compilerlarıyla devasa farklılıkları yok. Win32 tabanlı olanlardaki "Console Application" zırvalıkları, DOS penceresini silmek için API kullanmak gibi geyiklere de gerek kalmıyor.

Siz ne dersiniz? TC++ kullaniim mi yoksa Java mı kasiim? Ya da başka bir öneri? (lüften Python, Hedehödö Basic, PHP v.s. şeyler olmasın bu öneriler. kabul edilmiş genel bir dil, compiler olsun).

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #5 : 28.12.2004 03:35:58 »
Hızlı düğmeleri aç

bzdgn

İleti: 13

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Öncelikle ilgini göstermenize pek sevindim ki buna ihityacım vardı ( özellikle http://www.monostep.org/ adresindeki demoları görüp ağlamaklı bir moral bozukluğu durumuna girdikten ve kaynakların arasında kaybolduktan sonra)

Şu sıralar hornet arşivini olduğu gibi internetten indirmekteyim , (toplam 7145 Mb) bunu yapmamdaki amaç eski demoları gösterdiğim ve de  ilgi duyan arkadaşların kaynak yoksunluğundan yakınmalarıdır.

İlk olarka Demoscene'e ve bilgisayara ilgimi ifade etmek / anlatmak istiyorum.

İlkokul 4 de idim , abimin anneme uyguladıgı baskılar sonucu (pirates oynunu arkadaşından görmus ve gaza gelmiş idi) bir C-64 aldırmıştı (sene 1991 ) ,  bozarım diye elimi sürdürtmediği bu alete ancak abim 15 saat pirates oynayıp adaptörü yaktıktan sonra yaklaşabildim (kendi de bozunca bozma korkusu gitti bitti) . Oyunlar çok hoşuma gidiyordu , ve de özellikle The Last Nİnja 3'ün müzikleri , o zamanlar amiga cok yaygındı ve C-64 ile ilgili (yanılmıyorsam) sadece 64'ler dergisi vardı (ki bir iki ayını gorebildim). Hersey o cok sevdigim oyunların basındaki crack gruplarını anlamaya calısmam ile basladı diyebilirim.Sora sora abilerden ablalardan ) ogrendim ki bu oyunları oynamamızı saglayan bu crack grupları imis.Clique'un turk oldugunu ogrendigimde garip bir ozguvene kapıldım , demek ki birseyler yapılabiliyormus dedim ama yaptıklarım destek-64 kafaayarından ve de birkac adet input merhaba adın ne a$ , print merhaba a$ programından oteye gecmedi , zaten kaynak da yoktu ve bunun yarattıgı bir ozguvensizlik hissine kapıldım.Hikmet bilgi islem merkezinden aldıgım bozuk programlar zaten beni deli ediyordu (kaseti bozmussun yavrucugum) , art studio ile joystick kullanarak resim cizmek de cabası.

1994'de amiga 500 aldım (ilkokul arkadasımdan) , yüz kusur kadar oyun ve bir o kadar program disketi ile ama gel gor ki o program disketlerinin buyuk bir kısmını bos disket olarak kullanma gibi buyuk bir hata yaptıgım icin cok azının degerini bilebildim.1994 senesinde amiganın yaygınlıgı neredeyse bitmisti , elimde arkadasımın bana verdigi amiga dergilerinin ciltleri vardı ve de birkac eksik sayfaı yazıcıoglunda uygar elektronikten edindim.Orada gordugum programların bir kısmını uygulamaya kalktıysam da gene soracak sorusturacak insan yetersizliğinden (bahane degil ama olsun) pek birsey beceremedim.Red sector demo maker'da baist birsyeler yaptıgımı ve de amos basic'de yazı yazdıgımı hatırlıyorum.Noise tracker da aptal aptal muzikler (muzik denebilirse) ve de deluxe paintte bir iki grafik cizdigimi hatırlıyorum ama bunlarda bir turlu 'disket yapamıyordum' (derleme ne demek onu bile bilmiyordum.

Geldik orta 3'e , sene 1996-97 , bana amigayı satan arkadastan amiga assembler kitabını aldım , (yazarını hatırlamıyorum ,kitabın ismi de buna benzer birsey) , artık bu kafa karıstırıcı grafikli muzikli dunyayı cozmek istiyordum.Deluxe painte yaptıgım bir resim vardı , o resmi ısıkları yavas yavas acılarak ekranaa dokulmesini istiyordum , boyle bir dusunce vardı galiba kafamda ve de amigamı en guclusekilde kullanmak niyetindeydim , bu yuzden assembly ogrenmek istiyordum.SOnra Blaze utility 3 diye bir diskette seka assembler'ı da buldum , ama kitap cok karmasık gelmisti ,  ayrıca blaze util disketini daha cok arka planda calan muthis muzigi dinlemekten ote kullanmadıgımı farkettim.Her ne kadar tam bir azme sahipsem de o zamanlar Pc lerin yaygınlıgı sebebiyle kaynak sıkıntısı cekmeden pc de programlama ile ugrasabilirim diyordum bunu dusunup soguyordum amiga ile ugrasmaktan.

SOnunda bir pc aldık , aldıgım gibi bozuldu (eheh windows directorysini baska bir yere kopyalmısım yanlıslıklan)  ve de bilgisayarı satan adamın bana iyice ukalalık taslayıp bios'a  sifre koyması ( ve ardından ben evde merakımdan pili cıkarıp tekrar taktım) ile pc seruvenim basladı.Bilgisayara format cakıp bilgisayarcıya gene bozuldu diye goturdugumde dos kurması icin baya israr etmistim , onun uzerinde windows kurmus , tabii ben ne nasıl anlamıyorum.Bundan dolayı arkadaslardan kurulum cdleri ve de dos disketleri aldım , sonra bc , tc , tp yani borlandın pascal ve c derleyicilerini aldım.Sonra bana amigayı satan arkadastan BBS'lerisordum , bana bir iki BBS nosu verdi (beygir bbsi hatırlıyorum) , oradan birkac dosya cekmistim ama baska hicbirsey yapmadım , hyperterminal ile baglandıgımı hatırlıyorum , oyle birkaos donemi idiiste , sanki ben surekli kaynaklara yetismeye calısıyorum ve kaynaklar kacıyor gibi , internetten birseyler armaya calısıyordum oyle bir donemdi uretkensiz bir donem.Modul dosyaları cekmistim (hardwired.mod) , sonra fasttracker kullanmaya basladım.98'e gelince hornet.org'u kesfettim oradan denthorun tutlarını cektim , bir kısmından birseyler ogrenebildim (assembly ile nasıl ekran acılır kapanır , video interruptı , ve de nokta basma mantıgı ) ama onun otesine gidemedim , pascal ile ugrasıyordum ve kaynakların cogu assembly ve c idi.Sonra yasam beni aldı goturdu , bilgisayar ile cok ugrasmamaya basladım (universite sınavları) (istedigim bolumu ard arda kazanamama)

Taa ki icsel sıkıntılarımı hallettim (universiteye kapagı attım) tekrar herseye yeniden basladım (yani su an) , gerci koca seneleri beceriksizlik , disiplinsizlik ve tembellik ile kaybettiysem de su anda en azından ugrasma sevkim var.İste bilgisayar ile karsılasmam ve 0 uretkenlige sahip olma hikayem budur.

---

Demoscene ile ilgili fikirlerim ise sunlardır.Su anda bakıyordum da herkes bilgisayar ile ugrasıyor , bilgisayar ile ugrastan kasıt , kurslara yazılıp deli gibi para bayılıyorlar.İki kelime bilgi ogrenenin de hemen o bilgiyi ukalaca satmaya calısması , (affınıza sıgınarakbu kelimeyi kullanacagım) , kıcının tempra olması da cabası.Olayda bir ruh yok , sadece para sadece takım elbise ve prezentıbıl olmak gibi sacma sapan kavramlar.

Halbuki bilgisayar denilen bu alet ile yapılan sanattan pek kimsenin (ulkemizde) haberi yok.Ne bileyim belki duygusal bir insan oldugumdan dolayıdır , eski c-64'un muziklerinden grafiklerinden etkilenmisimdir , ya da herseyde garip,cocuksu bir heyecana sahip oldugumdan , ama gordugum sey , ortada devasa bir kultur var.Ben olaya sadece heyecan ve sanat olarak bakıyorum.Bir cocugun oyuncagını istemesi ve alamayınca aglaması gibi birsey , insan cocukken neden oyun oynarsa (amacsız bir sekilde) bendeki demo yapma istegi de aynı sekilde.

Biraz boluk  , porcuk duzensiz bir yazı oldu , bu yuzden ozur dilerim , heyecandan olsa gerek. : P

Tutorial olayına gelince , aslında haklısınız , benim derdim neye nerden baslayacagımı bilmemek , boluk porcuk C biliyorum , su sıralar assembly ogrenmeye calısıyorum , (galip ozel'in kitabını almısım cok onceden bir de ferda tanyeri diye birinin kitabı var MS DOSile asembly diye) asıl sorun surekli sorun cıkması.Mesela eski demoları indiriyorum ama muzikleri calısmıyor.Fast tracker 2 winxp de calısmıyor , isin en deli eden noktası ise neden calısmadıgı hakkında mantıklı bir bilgim - fikrim yok , aslında biraz panik durumu icindeyim.

Simdilik diyeceklerim bu kadar (saat epey gec olmus) (3:29) su sıralar finaller oldugundan dolayı cok fazla buislere odaklanamamaktayım fakat 10 gun sonra sabahtan aksama kadar dokuman okuyacagım ,  (zaten bugune kadar da olan buydu son 2 haftadır).

Basit olarak herseye baslangıc icin su soruyu sormak istiyorum ;

Watcom , DJGPP , TC , BC , bunların hangilerini kullanmalıyım ve farkları nelerdir ? Ayrıca demoların kaynak kodlarını hangilerinde daha kolay derleyebilirim ?

Hersey icin simdiden tesekkur ederim

Önemli Not: "g ö r m ü ş " harfleri her nedense bir arada gözükmüyor , bulana kadar akla karayı seçtim aslında "r m ü ş" harflerinin birleşmiş hali gözükmüyor , sebebini anlayamdım error veriyor bu ifadeyi kapsayan bir yazı yollanamıyor.

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #6 : 29.12.2004 00:32:08 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
"G ö r m ü ş" olayından başliim. Evet bende de yaptı aynı saçmalığı. Spaztica'nın ilgileneceğini sanıyorum. Yanılmıyorsam forumun SQL Injection'a karşı koyduğu saçma bir korumadan kaynaklanıyor.

ulgen717, dostum, amma yazmışsın be :) Ama iyi olmuş, eminim tüm scenerlar senin yazını hoş bir tebessüm ve nostaljik duygularla okuyacaklardır. Sen yazında çok açık ve net bir şekilde kendini tanıtmışsın, bugüne kadar neler yapmaya çalıştığını ve bundan ne yapmak isteğini oldukça açık bir şekilde ortaya koymuşsun. Sana yardımcı olacağız endişelenme. Şimdi sana biraz eski bir döküman da olsa (yanılmışyorsam 1-2 hatası var düzeltilmemiş) benim yazdığım "C++ ile temel programcılık" dökümanımı indirebileceğin bir adres veriim.

http://www.akaydin.com/misc_files/c++doc.zip

Bu dökümandan çok fazla medet umma. Sadece temel kavramları öğrenir ya da pekiştirirsin. Ancak en az bu kadarını bilmen şart. Bu gece biraz vaktim var. Sana belki ufak bir grafik librarysi codelarım. Hem library'i incelersin, hem de kullanarak birşeyler yaparsın. TC++ kullanıcam. Elinde olduğunu zannediyorum. Yoksa;

http://www.akaydin.com/misc_files/TC.zip

Bu adresten indirebilirsin. Ancak monostep.org'da gördüğün demoların kalitesine elbetteki TC ile ulaşamazsın. Ancak pratik yapmak için kullanabilirsin.

Zamanında TC++'dan yazmaya başladığım ve Visual C++'a geçirdiğim bir Ray Casting (wolfeinstein, doom tarzı) engine'im vardı. Belki step step Ray Casting engine tutorialı hazırlarım bir tane vakit bulursam. Anlaması da anlatmasıda kolaydır, hem de sonuçta ortaya basit de olsa bir 3D engine çıkıyor... Ne dersin?

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #7 : 29.12.2004 01:28:10 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Al dostum sana ufak bir örnek yazmaya başladım. Şimdilik yalnızca 320x200 256 renk ekran açıyor ve plot basıyoruz ancak bu kadarı bile sana karışık gelebilir. Nedenine gelince class ve overloaded fonksiyonlara örnekler var içinde. Elbetteki birçok grafik fonksiyonu ekleyeceğim bu örneğe ancak buraya kadar anlamadığın noktalar varsa öncelikle onlara cevap veriim. Ne kadar C++ bildiğini kestiremiyorum çünkü.

Kod: [Seç]
/**
 * Icerikler
 */
#include <conio.h>
#include <dos.h>

/**
 * Tanimlar
 */
#define CHAR03 0x03
#define INT_VIDEO 0x10
#define VGA13 0x13

/**
 * Yapilar
 */
class POINT2D
{
    public:
    POINT2D();
    POINT2D(int xVal, int yVal);
    ~POINT2D();
    int x;
    int y;
};

void POINT2D::POINT2D()
{
    // Bos
}

void POINT2D::POINT2D(int xVal, int yVal)
{
    x = xVal;
    y = yVal;
}

void POINT2D::~POINT2D()
{
    // Bos
}

/**
 * Global Degiskenler
 */
char far *VGAMAP = (char far *) MK_FP(0xA000, 0);

/**
 * Prototip Fonksiyonlar
 */
void setScreen(int screenMode);
void plot(unsigned int x, unsigned char y, unsigned char color);
void plot(POINT2D *p2dPoint, unsigned char color);

/**
 * Ana Fonksiyon
 */
void main()
{
    // Degisken tanimlari
    POINT2D myPoint1;
    POINT2D myPoint2(40, 40);
    myPoint1.x = 30;
    myPoint1.y = 30;

    // 320x200 256 renk ekran moduna gec
    setScreen(VGA13);

    // Ekrana birkac ornek nokta bas
    plot(30, 40, 14); // Birinci kullanim bicimi
    plot(&myPoint1, 10); // Ikinci kullanim bicimi
    plot(&myPoint2, 13);
    plot(&POINT2D(40, 30), 12); // Ucuncu kullanim bicimi

    // Bir tusa basilana kadar bekle
    getch();

    // 80x25 karakter ekran moduna gec
    setScreen(CHAR03);
}

/**
 * Name  : setScreen
 * Desc  : 0x10 interruptini kullanarak ekran modunu degistirir
 * Input : (int)screenMode
 */
void setScreen(int screenMode)
{
    union REGS regs;
    regs.h.ah = 0;
    regs.h.al = screenMode;
    int86(INT_VIDEO, &regs, &regs);

}

/**
 * Name  : plot
 * Desc  : Parametreden gelen (x,y) koordinatlarina, yine parametreden
 *         gelen rengi basar.
 * Input : (unsigned int)x
 *         (unsigned char)y
 *         (unsigned char)color
 */
void plot(unsigned int x, unsigned char y, unsigned char color)
{
    /********************************
    *      Formulun Cikarilisi      *
    *********************************
    * (y * 320) + x =>              *
    * (y * 256) + (y * 64) + x =>   *
    * (y * 2^8) + (y * 2^6) + x =>  *
    * (y << 8) + (y << 6) + x       *
    ********************************/
    VGAMAP[(y << 8) + (y << 6) + x] = color;
}

/**
 * Name  : plot
 * Desc  : Overloaded plot fonksiyonu. (x,y) koordinatlarini POINT2D
 *         yapisindaki tek bir degiskenden alir.
 * Input : (POINT2D *)p2dPoint
 *         (unsigned char)color
 */
void plot(POINT2D *p2dPoint, unsigned char color)
{
    VGAMAP[(p2dPoint->y << 8) + (p2dPoint->y << 6) + p2dPoint->x] = color;
}

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #8 : 29.12.2004 02:00:29 »
Hızlı düğmeleri aç

bzdgn

İleti: 13

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Herşey için cok tesekkur ediyorum , gercekten hem kaynak saglama acısından hem de gosterdiginiz ilgi icin.

Class ifadesi ile ilk defa karsılastım ama verdigin kaynaktan onu okuyup ogrenirim , yarın yurda gitmeyecek olsam surekli (gece-gunduz) ugrasırdım ama okulumuz saolsun yılbası bırakmadı hemen ertesine finalleri koydu , bu yuzden bir kac gun icin su finaller ile ugrasacagım  , ondan sonra baskasına ogretebilecekmiscesine ogrenmek istiyorum (umarım)

C++ bilmiyorum maalesef , sadece duz C biliyorum biraz


hersey icin tekrar cok tesekkur ederim
olabildigince kısa zamanda bu kaynakların altından girip ustunden cıktıktan sonra yazacagım

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #9 : 29.12.2004 03:30:24 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Birşey değil dostum.

Evet dökümanımda Class ve Structure konusu işleniyor ancak elbetteki yüzeysel. Sen bir incele, problem yaşarsan sana daha ayrıntılı bir şekilde anlatırım olayı.

Bu arada ben adam akıllı C öğrenmeden C++ öğrenmiş biri olarak senin C bilmeni bir avantaj olarak görüyorum. C++, C'yi kapsar ve yeni özellikler, alternatif kütüphaneler getirir. Ancak benim gibi birçok C++ kullanıcısı hala Standart C kütüphanelerini kullanmayı tercih ediyor. Yani syntax olarak C++ da kullansak "iostream.h" değil de klasik "stdio.h" kullanmayı tercih ediyoruz. Dolayısıyla C++ öğrenirken çok zorlanacağını sanmıyorum. Ayrıca C++, C'ye göre daha serbest, daha az kuralcı bir dildir. Örneğin değişkenleri fonksiyonun başında tanımlamak zorunda değilsindir v.s. Hoşuna gideceğine bahse varım :)

Finallerinde başarılar.

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #10 : 29.12.2004 05:19:47 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Örneğe line fonksiyonu da ekledim. Bundan sonraki gelişmeleri;

tr demoscene > pc > coding > Örnek 13h Grafik Kütüphanesi

Bölümünden takip edebilirsiniz.

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #11 : 07.01.2005 09:15:21 »
Hızlı düğmeleri aç

eirik

İleti: 312

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://localhost/
usta iki $ey soyleyecem sana. birincisi, eger assembly ogrenmek istiyorsan bu soguk kI$ gunlerinde o kitabI yakIp ate$inde IsInIrken bir yandan da ba$ka bir kitaptan okuyarak ogren, inan ki cok i$ine yarayacaktir. [ http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=galip+ozel ]

ikinci olarak, okulun ne senin ?

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #12 : 09.01.2005 04:44:30 »
Hızlı düğmeleri aç

bzdgn

İleti: 13

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Merhabalar ,

uzun bir süre cevap veremedim , bu kadar yardıma nankörlük etmiş gibi hissettim , sonucta kim ugrasır karsılıksız , ama su finaller bir bitsin o zaman hem pc hem de commodore 64 ve amiga ile sabah aksam ugrasacagım yardımlarınızın karsılıgını verecegim (cok duygulandım :P ) , belirtmek istedim.


Saygılarımla
ulgen717

eirik kardeş ; okul itü , finallerden anladın herhalde(allah final haftası koymayan itunun ...).galip ozelin kitabından baska kaynak olmayınca onunla ugrastım gerci her ne kadar boktan da olsa en azından debug da bir iki programcık yazmayı ogretiyor , temel kavramlar falan ogrenilmis oluyor.

Turkiye Ve Demoscene

« Yanıtla #13 : 11.01.2005 22:16:39 »
Hızlı düğmeleri aç

eirik

İleti: 312

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://localhost/
hmm itu ile bizimkinin (ytu) finalleri aynI zamana rastladIgIndan, acaba dedim bi kendi kendime ama :)

neyse galip ozelden ba$ka asLInda uzunca ararsan buyuk kaynaklara ula$abiliyorsun, $imdi yorgunum cok u$endim ama bi ara mesajla durtersen elimdeki kaynaklarI yazabilirim sana yada istanbuldaysan fotokopi icin verebilirim de.

bir de tabi internetten arattigin zaman cok basit dille hazirlanmi$ siteler de var, cok fazla ingilizce bilmeden orneklere bakarak bile anlayabilitorsun