the scene > demoscene
Turkiye Ve Demoscene
bzdgn:
Merhaba ;
Forumdan yeni haberim oldu ve bahis konusu baslıklar hakkında pek bilgili degilim ama son gunlerde ozellikle yabancı demoların beni etkilemesi sonucu butun hırs ve sevkimle demolar ile ilgilenmeye ve grafik efekleri ile ugrasmaya karar verdim.
Fakat bu konu hakkında turkce kaynak eksikligini gormekteyim ve bu uzuntu verici bir olay.Ozellikle benim gibi yeni baslayanlar icin herhangi bir turkce kaynak , tutorial ve benzeri dokuman bulunmamakta.Bir ara bir arkadasın bana yolladıgı TDSN'ler dısında hicbir turkce kaynak elimde yok.Bunu sadece kendim icin degil , bahis konusu demolardan bahsettigim konuya karsı ilgili ama benim gibi cahil cevremdeki insanlar icin de istemekteyim.
Aranızda bilgili olanların egitim gonullusu olup saglam tutoriallar yapmasını onermekteyim.
spritus:
selam;
aramIza ho$geldin..
demoscene kulturu ve terimleri hakkInda bilgi mi edinmek istiyosun yoksa demo coding ile mi ilgileniyosun? eer ilk $Ik diyosan TDSN bunun icin yeterli. ama ikincisi icin yetersiz. demo coding'e gecmeden once demoscene nedir, ne amaclar, scene spirit'i yeterince hissediyor ve onaylIyor muyum gibi konularI halletsen daha iyi olur :P
neyse.. burda yardIm etmek icin gonullu olabilecek bircok ki$i var (deil mi skate? ;) ). ama i$ tutor yazmaya gelince cok daha az ki$i gonullu olacaktIr. bende bi kac turkce tutor var.. istersen (ki sanIrIm istersin) gonderebilirim. hatta icq'dan (91336646) benimle baalantI kur.. bakalIm nolcak..
skate:
Sanırım gönüllü olarak seçildim (!). :) Elbetteki her zaman scene'e gönül veren insanlara elimden geldiğince yardım etmeye hazırım.
Ancak birşeyi açıklığa kavuşturalım. Eminim, scene ile hiç ilgilenmemiş biri de olsa, bilgisayarla biraz uğraşmış bir insan, şirketlere "bilgisayar bilen eleman" almak lafına uyuz olmuştur. Ne demek bilgisayar bilen eleman? Asm&C++ kullanan mı, 3DSMAX'de güzel bir obje çizip özel pluginlerle render edip bir de animasyonu MAX Script'le yazan mı, Windows kullanan mı, Linux kullanan mı, Hardware'a hakim mi? "Bilgisayar bilmek" diye bir kavram olmadığında tahmin ediyorum hemfikirizdir. Aynı şekilde "scene ile ilgili tutorial" diye birşey de yok. Örneğin bana gelip dersen ki ben 3D Math olayıyla ilgileniyorum ancak üç boyutlu koordinat sisteminde yer alan bir noktayı nasıl iki boyutlu düzlemde (ekranda) göstericem, nasıl onları eksenlerde evirip çeviricem, nasıl objelerimi çizdiricem, ışık kaynağı ekliicem v.s. o zaman o konuda birşeyler anlatırım. Ya da bir platform oyunu yapmak istiyorum ancak sprite basmak, double buffering, collision ve diğer konuları bilmiyorum, bunları nasıl öğrenirim dersen o konuda birşeyler anlatırım. Ya da DirectX, OpenGL v.s. öğrenmek istiyorsan, bununla ilgili yol gösteririm. Ama scene ile ilgili tutorial yazamam :)
spaztica:
scene ile ilgili tutoryal yazılamaz... zira scene, demo yazanların (+grafik ve müzkçilerin de) oluşturduğu bir tolpluluktur.
ama sanırım yeni başlayanlar için demo yazma teknikleri vs güzel yazılar olabilir; tabii vakti olup da bunları oturup yazabilecek bir coder varsa onu önce şöyle eşek sudan gelinceye kadar kızılcık topasıyla dövmek icap eder. yine de bu alanda güzel giriş yazıları olmaması tr'deki demoscene'inin boyutlarına sebeplerden sadece biri.
ama ingilizcen varsa -ki artık herşey internet'te gerçekleştiğinden dil bilmemek ayrı ayıp- bu konuda nette tonla döküman ve malzeme var. zaten demo kodanlar genelde opensource'a inanan kişilerdir ve egzantrik numaralar içermeyen basit temel kodları serbestçe dolaşımda bulabilirsin de.
skate:
Benim PC'de tutorial yazmakla ilgili ciddi bir problemim var. Teorik olarak herşeyi anlatırım ancak başlangıç seviyesindeki programcılar her zaman uygulama, örnek code ister. Peki bu örnek codelar hangi dilden yazılmalıdır? Herhalde QBasic, GW Basic'i 2005'e girerken geride bırakmışızdır :D C/C++ desek tam olarak hangi compiler? TC++, Watcom C++, DJGPP? Yoksa Visual C++, Borland C++ daha mı uygun olur? Ben size hangisinin uygun olduğunu söyliim. Ne yazıkki hiçbiri. Ya adam linux kullanıyorsa? Sonuç itibariyle multiplatform ve herkesin kolayca öğrenebileceği bir dil üzerinden tutorial örnekleri yazmak en ideali. Bence bu dil Java olabilir ancak ne yazık ki ben pek kullanmadığım için Java bana zor geliyor. Tutorial yazarken bir taraftan tutorial okumak istemiyorum anlicaanız :) Keza, Java yazdığım zaman herkes kolaylıkla Compilerları edinip, Java Engine'i yüklliip, codeları çalıştırabilecek mi?
Benim tercihim her ne kadar milad olma yolunda ilerlese de hala TC++. Çünkü hem editörü düzgün (her ne kadar DOS based olması biraz beyin tırmalasa da o kadarına da nostalji diicez artık eheh), hem de diğer C Compilerlarıyla devasa farklılıkları yok. Win32 tabanlı olanlardaki "Console Application" zırvalıkları, DOS penceresini silmek için API kullanmak gibi geyiklere de gerek kalmıyor.
Siz ne dersiniz? TC++ kullaniim mi yoksa Java mı kasiim? Ya da başka bir öneri? (lüften Python, Hedehödö Basic, PHP v.s. şeyler olmasın bu öneriler. kabul edilmiş genel bir dil, compiler olsun).
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
Tam sürüme git