Gönderen Konu: Game Developer Magazine  (Okunma sayısı 3774 defa)

Game Developer Magazine

« : 04.07.2007 07:52:08 »
Hızlı düğmeleri aç

ghost

İleti: 86

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.bronxwhq.org
Abonesi oldugum Game Developer dergisi internet uzerinden dijital formatta yayina baslamis. Derginin icerigi kod, grafik, ses, senaryo gibi oyun yapimiyla ilgili konularda yazilardan olusuyor cogunlukla. Bunun disinda oyun yapimcilariyla roportajlar, oyun yapiminda kullanilabilecek yeni cikmis yazilim ve donanimlarla ilgili tanitimlar, bolca eleman araniyor ilanlari vs de var.

Aylik dergiye dijital uyelik, 12 ay icin $30 civarinda bir sey. Ilgilenenler icin:

http://www.gdmag.com/homepage.htm
he moves like a madman as he spins his disc.

Game Developer Magazine

« Yanıtla #1 : 04.07.2007 09:20:10 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Haber için sağol Ghost. Benim ilgimi çekti dergi. Belki bunları takip ederek GPU'yu adam gibi kullanmayı öğrenebilirim. Ama üye olursam dijital değil paper formatına üye olurum herhalde. Artık gözlerim ekrandan tutorial okumaya dayanmaz hale geldi, herşeyi yazdırıp kağıttan okuyorum.

Game Developer Magazine

« Yanıtla #2 : 04.07.2007 09:51:33 »
Hızlı düğmeleri aç

ghost

İleti: 86

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.bronxwhq.org
ben de normal dergiye aboneyim. ozellikle tuvalette okumak daha rahat kagit olunca hehehe. dijital ucuz olur diye dediydim. yoksa kagit daha iyi tabii.
he moves like a madman as he spins his disc.

Game Developer Magazine

« Yanıtla #3 : 04.07.2007 11:52:35 »
Hızlı düğmeleri aç

oxzy

İleti: 47

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://www.3bprogramlama.com
ghost : Bence süper bi haber, saol. Bi ara vakit bulunca kesin,üye olucam. Bi konu üzerine makele arayacaksa ilk başta bakılması gereken yerlerden biridir gdmag.

skate : Bence forumda gpu programlama, shaderlar, render teknikleri(atıyorum realtime csg rendering) gibi threadler açalım. Hem bilgi paylaşmış oluruz, hemde  commodere programladan anlamayan arkadaşlarda bu tartışmalara katılabilir :p.

( plasma4 için yazmak istediğim shader yazısını bi türlü bitiremedim,  beklediğimden çok uzun çıktığı için, epey bi gecikmeylede olsa gelicek ama bu sefer bi tarih vermiyorum. Unutmuş değilim, herkesden özür diliyorum :( )

Game Developer Magazine

« Yanıtla #4 : 04.07.2007 12:11:15 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@oxzy: forumda pc coding bölümü var. orada istediğin her türlü topici açabilirsin kardeşim.

Game Developer Magazine

« Yanıtla #5 : 04.07.2007 23:17:43 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Alıntı yapılan: oxzy;15574
Bence forumda gpu programlama, shaderlar, render teknikleri(atıyorum realtime csg rendering) gibi threadler açalım. Hem bilgi paylaşmış oluruz, hemde commodere programladan anlamayan arkadaşlarda bu tartışmalara katılabilir :p.

hahah vallahi olmaz izin vermiyoruz c64'culer olarak... ilahi Oxzy :)
 
malesef ilginc bir sekilde pc coding ile ilgili actigimiz topic'ler niyeyse hep kisa omurlu oluyor. Bugune kadar pc ile ilgili actigim her topic ve plazmaya yazdigim pc ile ilgili her yazinin aldigi toplam feedback, VIC kursunun tek basina aldigi tepkiden az. Eskiden (!) anesthetic, scg falan foruma takildigi zamanlarda bazen onlar iki uc birsey yazardi. Simdi onlar da yok ortalarda.
 
Ben de cok isterim pc coding threadleri costukca cossun, boyle aslan gibi bilgiler paylasilsin falan, OO, C++, DirectX/OpenGL, Shaderlar, Matematik, Software Engineering konulari havalarda ucussun. Niye olmuyor bilmiyorum
:(

Game Developer Magazine

« Yanıtla #6 : 05.07.2007 12:10:37 »
Hızlı düğmeleri aç

oxzy

İleti: 47

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://www.3bprogramlama.com
Bak şimdi...  Hydrogen de yanıma geldi hatta şuan konuşuyo hala :-)
 Bi yanlış annama olmasın, ben commodore a bişey demiyorum, ne haddime. Sadece ben bilmiyorum diyorum. Hatta keşke bilseydim ama kısmet olmadı. şimdide diğer yapmak istediklerimden dolayı öğrenemiyorumda.

"şu konularda niye thread açmıyonuz kardeşi" kesinlikle demiyorum :-) Başta kendime diyorum aslında. Çünkü millet "Vic kursu", "aynı anda X sprite basma" konularına sayfalarca reply verince özeniyorum ve yüzümde şöyle :( bi ifade ile bakınıp geçiyorum. Neden bende yazmıyorum diyorum. Yukarıdakide bu düşüncemin yazılı hali.

Forum üyelerine verdiğim rahatsızlıktan dolayı özür diler ve konuya dönerim. Evet game developer magazine güzeldir, tavsiye ederim :-P

Game Developer Magazine

« Yanıtla #7 : 05.07.2007 15:56:06 »
Hızlı düğmeleri aç

chenmy1

İleti: 184

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mosengine.inativa.com
Konu disina kacmak istemem ama bunu gorunce dayanamadim.Gercekten PC de bilgi alisverisi v.s. bizim ulkemizde cok az yapiliyor.Yapildigindada illa bi polemik oluyor.Aslinda bende cok isterim.Shader ile bump nasil yapilir , Post production efek nasil yapilir ,DOT3 bumpda en hizli teknik midir?Daha iyi teknikler var midir?CG ile mi efek yazmak iyidir GLSL ile mi?Peki bu teknikler nelerdir?v.s.
 
Ama bi turlu bunlar konusulurken gormedim .Ha bende bunlari biliyor degilim bir kac teknigi ogrenmistim ama verimli olarak kullanamadim. Ama verimli olarak kullanan kisiler gordum.
 
Birde yabanci bir grupta olmanin avantaji bilgi alisverisi acayip hizli yani yabancilar cok feci bir sekilde bilgi alisverisi yapiyorlar.Yani biz buralarda code olarak ,teknik olarak surunuyoruz desek yeridir.
 
Bir yerlerden baslamak gerek diye dusunuyorum.
 
Su siralar Dot3 uzerine yogunlastim ama verimli olarak kullanamiyorum mesala bunu burda tartismak konusmak isterdim ama 1 mesaj attigimda cevap gelmiycegi konusunda bir on yargim var..
Algoritmik Geometri^S!P and MEE!ditor 64/4 kb intro tool.

Game Developer Magazine

« Yanıtla #8 : 05.07.2007 18:57:43 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
arkadaslar, atilan her teknik icerikli mesaja (hw/sw, c64/pc), ama ama her mesaja (teknik icerikli olmayan topiclerde gelenlere bile) cevap veriyoruz aslinda.
 
Yani ben tr-demoscene forumunda, "yabancilar acayip bilgi alisverisi yapiyor biz yapmiyoruz" anlamina gelebilecek yorumlarin isabetsiz oldugunu dusunuyorum. Ilaveten ben de yabanci gruplarda yer aldim ve orada gercekten daha cok bilgi alisverisi var oldugunu gordum. Fakat bunun yabanci ulkelerde ozellikle medya kanaliyla oldugunu da gordum. yani cikan amator ve profesyonel basili ve online yayinlar bu olayda rol oynuyor.
 
Tabii bir de ingilizce bir forumun genelde yalnizca bir ulkeden degil dunyanin her yerinden katilim aldigini unutmamak lazim.
 
-------
 
Burada Shaderlar, design paternleri, c++ dx/gl gibi konularda daha cok tutorial yazilmasi gerekiyor belki de. Fakat dedigim gibi bunlara tepki ve sorular da gelmesi gerekiyor. Hepsinden onemlisi de en sik yapilan hataya dusmemek lazim. Teknik threadlerde "directx mi iyi gl mi", "linux mu windows mu", "c++ mi java mi" gibi sarsak tartismalara girmemek :)
 
------
 
misal... chenmy: bazi algoritmalarda verimsiz oldugunu soylemissin, yani kafanda bazi sorular var? yaz bakalim bi thread'de bakalim ne cevaplar geliyor. Eger hic birimiz cevabi bilmiyorsak bile hepimiz icin cevabi aranacak bir soru konmus olur ortaya.
 
keza oxzy: patlat abi kisa bi shader tutoriali bakalim ne feedback geliyor.
« Son Düzenleme: 05.07.2007 19:01:30 Gönderen: nightlord »

Game Developer Magazine

« Yanıtla #9 : 06.07.2007 10:14:13 »
Hızlı düğmeleri aç

oxzy

İleti: 47

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://www.3bprogramlama.com
@ nightlord : Tamam abi hafta sonu yazıyom hemen :)