Gönderen Konu: Assembly 2007  (Okunma sayısı 4332 defa)

Assembly 2007

« : 05.08.2007 13:44:24 »
Hızlı düğmeleri aç

scg_

İleti: 12

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Pazar sabahi olur , heyacanla pouet e girilir ve releaselere bakilir... Geleneksel oldu artik..
Iste Yorumlarim :
 
64k
 
64k compo geçen seneye göre sürünmüs resmen. Hiç bir önemli 64k grubu katilmamis. Yanilmiyorsam 3 release var.
 
 
Demo Compo :
 
Gözüme çarpan seylerden biri XBOX 360 demolari oldu. 4 tane falan vardi sanirim. Conspiracy nin XBOX360 demosu hosuma gitti (Win32 port u var).
Hizli bir demo olmus.. müzik de çok güzel.
 
Biraz da baba demolardan bahsedelim. ASD ve Fairlight demolarindan.
 
LifeForce / ASD :
Evli ve çocugu olan bi adam (Navis) nasil böyle islerin altindan kalkiyo anlamiyorum dogrusu. Artik is , güç , es , çoluk çocuk bahaneleri sikarken oturup düsünmek gerekiyo sanirim... 7 aylik kasis : 3D scanned data + magnetic resonance imaging data ( kalp modelini olusturmak için) + binlerce sample dan olusan müzik + zoom sahnesinde kullanilan mükemmel 2D art + .... artik klasik olmus sahne arasi geçisler ve onlarca efektten (image processing ve lighting in yani sira sanki 2D fluid simulasyonu da var gibi geldi bana) uzun uzadiya bahsetmeye gerek duymuyorum. Harcanan efor gayet net gözüküyor. Helal diyorum.
 
Media Error / Fairlight :
Deli gibi bir sistem istiyor. 1 GB RAM + Core2Duo + 8800 GTS li sistemimde ara ara takilmalar yasadim. Adamlarin resource management ile ilgili bi sorunlari var sanirim. 1GB RAM bile yetmiyor bazi yerlerde. Ayrica demonun boyutu 59 MB. Bunlarin disinda :
+ Manyak güzel sehir sahnesi
+ Kutu içersindeki duman simulasyonu ( Nvidia nin DX10 ile yaptigi seyi bunlar DX9 ile yapmislar sanirim)
+ Robotlar :) ..
 
Fairlight a da helal diyorum. Burda da gayet ciddi bir kasis var.
 
Diğer demoları da seyrettikçe yazmaya devam edebilirim...

Assembly 2007

« Yanıtla #1 : 05.08.2007 23:38:58 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
ben de naçizane yorumlarımı paylaşayım...

LifeForce / ASD :
???!

Assembly 2007

« Yanıtla #2 : 06.08.2007 13:57:26 »
Hızlı düğmeleri aç

scg_

İleti: 12

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Ayrıca LifeForce un file_id.diz ine dikkatlice bakarsak :
 
We send our greetings to our fellow groups:
stravaganza, orion, conspiracy, threestate, inf
madwizards, the black lotus, farbrausch, exceed
moppi productions, kewlers, mfx, nah-kolor,odd
marshals, cocoon,three pixels, fairlight,dope pc
numedia cyclops, melon design, rgba, outracks
xplsv, andromeda, plastic, brainstorm, still
portal process,alien prophets, TaaT, satori,deus
traction, vall@day, reversed engineers, the lab
pneuma,psyxes, nasty bugs, residents,sense amok,
mindlapse, synesthetics , equinox and all our
friends in Greece, Norway, Finland, Turkey, UK,
Spain, Switzerland and Germany.
 
Gibi bir jest de yapmışlar. Sağol anes oğlan bu kısım gözümden kaçmıştı :) .

Assembly 2007

« Yanıtla #3 : 06.08.2007 14:02:32 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Residents? Turkey? ikisi de yanlış ;) yine de güzel jest tabii :D

Assembly 2007

« Yanıtla #4 : 06.08.2007 15:58:09 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skate;15829
Turkey?

Bunu duzeltemeyiz abi adamlara kirkbinkere Turkiye diorum adam gene yazarken Turkey yazio...
Olur musun oldurur musun..

Assembly 2007

« Yanıtla #5 : 06.08.2007 19:17:59 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
Lifeforce'la ilgili söyleyebilecek pek az şey var aslında, anlatılmaz yaşanırın, anlatılmaz izlenir versiyonunu diyebilirim :).

Bu arada ilginç bir şekilde çok fazla reuse vardı Asm demolarında, Lifeforce'daki o yaratığa bağlı surat Iconoclast'dan ve kalbin üstündeki adam da Lithography'den. Bununla birlikte en sevdiğim olayı bir çeşit lorenz attractor olduğunu sandığım bir dizi line animasyonunu yazı yazmakta çok güzel kullanmaları. Geri kalan stripler zaten bir ASD klasiği (bknz. Animal Attraction), kesinlikle demoscene'in en büyük yapıtlarından biri ki debris'i bile yıkıp geçmiştir benim gözümde
« Son Düzenleme: 06.08.2007 19:57:25 Gönderen: Decipher »
100% pure coder pr0n

Assembly 2007

« Yanıtla #6 : 06.08.2007 20:09:48 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
lifeforce neymis diye download etmek icin pouet'e gittim, en altta;
Alıntı
sneaky cdc's
anes

yaziyordu.. pouet'in terminolojisinden pek anlamiyorum, bu ne demek?

Assembly 2007

« Yanıtla #7 : 06.08.2007 21:39:26 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
sneaky cdc, eğer biri bir ürüne yorum yazmamış fakat coup de coeur vermişse beliren ibare. son fix'de gargaj tarafından impleme edildi bildiğim kadarıyla. hoş olay çünkü eskiden prod 15 cdc alıyordu diyelim ama 5'i sneaky'se postlarda 10 tane sayabiliyorduk bu da absürt duruyordu.
100% pure coder pr0n

Assembly 2007

« Yanıtla #8 : 10.08.2007 21:35:26 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Planet Risc ve Iconoclast'ın ardından Lifeforce'un gelmesi bende üçleme hissiyatı uyandırdı. (Aradaki ve önceki nispeten daha küçük ürünleri saymıyorum)
 
Lifeforce'u da izledim ve gerçekten beğendim. şu an birileri demoscene ile ilgili pozitif bir örnek istese gösterilebilecek bir ürün.
 
Ancak, son zamanların pc demoları ile karşılaştırırsak, açıkçası beni debris kadar etkilemedi. Debris benim daha önce benzerini az gördüğüm bir iddia içeriyordu. Sahip olduğu görselliği, oldukça profesyonelce ve spekülatif bir sunumla, gerçekten çok çok küçük bir size'da gerçekleştiriyordu. Sadece demoscene alanında bir ürün değil, -bence demoların olması gerektiği gibi- diğer alanlardaki insanlar için de şaşırtıcılıklar içeriyordu. (Prodesedürel olayını bu şekilde kaplama-model falan varmışçasına sunabilmek, her şeyin dinamik olması, herşeyin ortadan kalkması vs.)
 
Benzer bir heyecanın daha fazlasını ise, Crossbow'un Krestage 3'unde hissettim. C64'ün sınırlarının tek ekranlık bir demo ile 25 sene sonra yeniden çizilmesi meselesi.
 
Daha önce görülmemiş, hayrete düşürücü şeyler, beni iyi kullanılmış, işleyen sistemlerden daha çok gaza getiriyor belki de. Asd'nin bir sonraki demosunda geçiş tarzları dışında daha sansasyonel bir şeyler olmalı bence.

Ayrıca bu Silkcut'ı da neden Oceanmachine'den daha fazla sevdiğimin cevabı.
 
Not:Burada en iyi demolar hakkındaki eleştirilerimi yaptım. Bu gözden kaçmasın. ıyi bir çok demo için alkış tutulacak efektleri-olayları, bu demolar için göz önüne almamam bu sebepten.
 
Not 2: Tamam vurmayın:P
« Son Düzenleme: 10.08.2007 23:18:51 Gönderen: Hydrogen »

Assembly 2007

« Yanıtla #9 : 11.08.2007 01:07:32 »
Hızlı düğmeleri aç

scg_

İleti: 12

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Hydrogen söylediklerine katılmakla birlikte bir kaç şey de ekliyim. lifeforce beni şu yüzden etkiledi : Sarf edilen efor. Demoda yaklaşık 30MB lık bi content var. Yani olay sadece geçişlerde değil bence. Mesela demoda bi kalp modeli var. Normalde 3D ci adamınıza söylersiniz bi şekil modeller kalbi. ASD ciler gidip gerçek MRI datası kullanmışlar kalbi oluşturmak için.. Daha büyük aksiyon asıl heykelli sahnede.. O heykel oxford üniversitesinde biyerlerde bulunan gerçek, tarihi bi heykel. Heykeli tarayabilmek için izin almaları gerekmiş ve 2 ay beklemişler. Adamlar üşenmeyip 3D scanning yapan bi şirket kiralamışlar. O heykel sahnesinde 0 poligon var ( err ımm aslında tek bir quad..) . Diğer 2D art ve müzik kısmına hiç girmiyorum , bi ton şey yapmışlar. Kaç grup bu kadar titiz çalışabiliyorki.. zaten çalışanlarda ödülünü alıyor.. asd , farbrausch, tbl gibi...

Assembly 2007

« Yanıtla #10 : 12.08.2007 20:57:47 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Evet bu kadar efor sarfetmeleri gercekten harika.
 
Ama iste dedigim bir olay da su, Parallax mapping daha once milyon tane yapildi (Sadece demolarda degil, bir cok engine'de vs. bir implementasyon sonucta ) Su asamadan sonra orada tek bir quad olmasi beni etkilemiyor. C64'de de bump mapping artik etkilemiyor mesela.
Biraz daha farklilik lazim dizayndan da ote. O sebeple Debris etkileyici idi. Her kosebasinda rastlamadigim turden bir uygulama.
 
Bir de artik o kadar shader vs. var. Sensei ile izlerken mesela, son nukleer bomba sahnesinde sular kopursun calkalansin falan bekledik. Makineyi biraz daha zorlamalarini izledik. Belki daha kisa bir demo ama daha sarsici efektlerle.
« Son Düzenleme: 12.08.2007 21:04:15 Gönderen: Hydrogen »

Assembly 2007

« Yanıtla #11 : 18.08.2007 23:23:37 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
lifeforce'un ezan ile başladığını yeni fark ettim (aslında flexi fark etti) çok ilginç bir ayrıntı olmuş :)

Assembly 2007

« Yanıtla #12 : 19.08.2007 13:09:26 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@anes: oha :) (geç farketmene tekabülen. gevur dölü seni :p)

Assembly 2007

« Yanıtla #13 : 21.08.2007 20:40:44 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Sonunda dun gece adam gibi bir pc sahibi oldum ve life force'u gercek hardwarede seyredebildim. Yine cok epik derecede guclu bir soundtrack. AMusic cok iyi bir composer olmakla beraber, benim damarlarimda akan elektro guitar ozlemini ancak Leviethan ile beraber calistiklari parcalar tam doyuruyor :) Ilginc ve yenilikci bazi efektler de var. Genel olarak cok begendim. Begenmedigim iki nokta oldu sadece. Biri ara sira gorunen 2D el animasyonlarini yeterince yumusak bulmadim (bu bilincli yapilmis ama bence yine de demoda uyumsuz bir oge). Ve ikincisi ben de sondaki bomba sahnesindeki su shader'inin yetersiz kaldigini dusunenlerdenim. Ama overall ASD rules.
 
Fairlight'in demosu benim tarzim degildi diyelim. Adamlar NVidianin dx10 smoke box demosunu neredeyse aynen alip demo efekti diye koymus.