the scene > demoscene

Kullandiginiz ekran karti?

<< < (2/4) > >>

scg:
Bu poll u PC demolarini ne tarz makinalarda seyrettiğinizi merak ettiğim için açtım.
Hani gün gelir devran döner bi demo yazarizda derim ki Radeon 9500 ve Geforce fx5200 altinda çalışmaz .. siz buna ne dersiniz?? (iyi şeyler demiceniz belli heh :)  )

Ya çünkü pouet te görüyom ,adamin donanimi obsolete olmuş demoyuda göremiyo
basıyo hemen suxx ı. Evet ne diyosunuz bu konulara?

spritus:
scg, dx8 destekli olmasına rağmen iğrenç derecede yavaş, ogl'yi hiç çalıştıramayan bir ekran kartına sahibim : s3 trio2dx

demo ve introlarını ona göre programla  :lol:

ayrıca yeri gelmişken 640*480 'in üstündeki çözünürlüklere de şiddetle karşıyım.

skate:
Ben yakın zamandan bir örnek veriim...

Assembly 2004 partisinde 1. olan "Obsoleet" demosunun hardware requirementı oldukça düşüktü ve süper çalışıyordu. Manyak güzel design edilmiş bir 3d dünyanın içersinde hem old-school 2d hem de 3d efekter yer alıyordu. Olayda mükemmel kompozisyon vardı v.s.

2.olan demo ise "Planet Risk". Bu demoda dediğin gibi hardware sınırlaması vardı ve ben makinemi upgrade etmeden demo çalışmadı bile. Sonra P-IV'ümle ve yeni ekran kartımla izledim. Süper bir demo. Yok yok. Kompozisyondan çok efekt ağırlıklı. Çok uzun, süper bir görsel şölen... Ama nafile. Ben de olsam "Obsoleet"i seçerdim. Ama "Planet Risk"e de asla üçüncülük vermezdim. Harcanan emek belli sonuçta. Peki Planet Risk'in hardware requirement'ı Obsoleet'le aynı olsa ne olurdu? O zaman bu iki demonun birinci olması tamamen votelara kalırdı.

Benim düşüncem bu diicem ama değil. Ne yazıkki Planet Risk'in ekibi (Andromeda Software Development) hariç hemen hemen kimse en yeni hardwarelar olmadan "çalışmayan" demo fikrini desteklemiyor.

Peki yeni hardware özellikleri kullanılmamalı mı? Tabii ki kullanılmalı. Ancak eski hardwarelarda bazı efektler eksik de olsa demo çalışmalı. Ben yıllar önce bir demo seyretmiştim. Başlangıçta üç dört bilgisayar konfigürasyonu ve "auto-detect" butonu vardı. Ne ulan bu diye bir inceledim, "auto-detect" kullandığım zaman makinemin CPU'sunun kaldırabileceği kadar partikül çıkıyordu, objelerin face sayısı azdı (LOD benzeri birşey kullanmışlar) v.s. Demo smooth çalışyordu. Daha yüksek konfig seçince efektlerin görselliği abartıyor ama demo yavaşlıyordu. İşte ben bu demoya gönül rahatlığıyla oy veririm ki bunu yapmak çok da güç değil...

scg:
@spritus : senin icin 640 * 480 butonu koyariz üzülme :)

@skate:
Geometry e lod
shader lara lod
texture lara lod
...
ekstra bir sürü iş ama tembellik etmemek lazimm..

Bi de buna bakiver fransızlar yine coşturmuş:
coma (on the dance floor)

Müzik manyak olmuş , görseller de çok iyi...
Not: Radeon 9500+ istiyo heh heh he :)

skate:
Diyorsunki şirketteki OnBoard ekran kartım ya da alternatif olarak getirdiğim eski TNT2'm işe yaramaz.. O zaman ben en iyisi evden seyrediim :)

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git