@aeymur: Cok cesitli fastloaderlar var. Hepsi degisik seviyelerde senkronizasyon yapiyor. Kimi loaderlar her biti asenkron gonderirken, kimi loaderlar bayt basina senkronizasyon yapip sekiz biti senkron gonderebiliyor. kimi loaderlar ise session basina bir kere senkron olup sonra bol miktarda biti hic tekrar handshake yapmadan burst halinde gonderebilir. Dolayisiyla olay tamamen protokolu hazirlayan coder'in keyfine kalmis durumda. Sonucta coder istedigi gibi senkron veya asenkron bir protokol hazirlayip bu protokolun 1541 ayagini 1541'e gonderip c64 tarafinda da yine kendi hazirladigi protokolu istedigi gibi kullanabilir.
Bu sebeple bu emulasyonu yaparken benim naciz gorusume gore su verileri kullanmak lazim
- 3 tane pin
- bu pinler 1 MHz lik bir clock sinyaline senkron durumdalar
- bu pinler en hizli 4 cycle'da bir durum segistirebilirler. yani herhangi bir pini 1 ve 0 arasinda surekli degistiriyor olsak, en hizli degisikligi 4 cycle'da bir yapabiliriz (sta stx sty komutlari 4 cycle oldugu icin) Fakat anlamli bir haberlesme protokolunde bu hiz daha cok 8 - 12 cycle civarinda olur. (ldx, lda ldx ora ldx ora ldx ora sta)
Dolayisiyla, CLK ve DATA pinlerinin adlarinda belirtildigi gibi kullanmak zorunda degil programlar, cogu loader oyle kullaniyor olsa da (bunlara 1-bit loaderlar deniyor) bazi loaderlar dedigim gibi bir kere senkron olup sonra iki tarafin bildigi bir hizda iki pini de data gondermek icin kullanabilir (bunlara da 2-bit loaderlar deniyor). Hatta seri portta yalnizca tek bir 1541 takili olacagini varsayan ve hatta bunu kullaniciya da soyleyip ondan sonra ATN pinini de haberlesmede kullanan adamlar bile vardir.