Gönderen Konu: Lanetli 168. raster satırı!!!  (Okunma sayısı 1075 defa)

Lanetli 168. raster satırı!!!

« : 19.01.2008 15:44:45 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bu konuyu teknik açıdan bu forumda tartışmak yerine geyik bölümünde olaya sövmenin daha zevkli olacağına kanaat getirdim.
 
1) c64'de sideborderlar açılır
2) iç ekranın açık kalması önemlidir.
3) doğru başlangıç pozisyonu bulunup (spriteların başlangıcı badline'a denk getirilir) 4 sprite kullanarak sprite multiplexer yapılmaya başlanır.
4) 167. raster satırına kadar herşey yolunda gider. taa ki 168. raster satırında (21 sprite yüksekliği * 8 multiplexing = 168 raster satırı) badline ile multiplex yapmanız gereken yer çakışana dek.
5) internette onlarca döküman forum mesajı okunur, #c-64 kanalına girilir, örnek kodlar incelenir.
6) probleme çözüm bulunamaz, tr-demoscene forumuna girilerek bu mesaj atılır :)
 
Aslında bulduğum workaroundlar var ama efektimin yapısına uymuyor, deliricem. Biraz mola alıyorum.... şu sorunla ilk karşılaşmam (sideborder olmadan) 93 yılıydı. O zamanlar badline ve cycle hesaplama hakkında çok iyi olmadığım için daha çok olaya tepkim "niye bir yerden sonra bana kelek atıyor bu multiplexer" şeklinde oluyordu. şimdi cycle cycle olaya hakimim ama hala çözüm bulamıyorum şu olaya adam akıllı. son 2 senedir kaçıncı kez aynı problemle karşı karşıya geliyorum hiç sormayın...
 
Not 1: Efektimin yapısında problemli satırda 4 cycle'dan az zamanım kalıyor. Tek bir sta bile yapamıyorum...
Not 2: Çözümü bulan ve bana söylemeyen Fatih Ürek'le mutlu bir hayat sürsün e mi :)