Gönderen Konu: gözlem ve çözüm önerisi  (Okunma sayısı 29957 defa)

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #45 : 08.07.2008 04:17:55 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@nightlord: şu ana kadar reddettiğin fikirlerin hepsinde gayet haklılık payın var, kendini kötü hissetme :) sonuçta sen bize aksini kabul ettirmek ya da yalnızca anti-tez sunmak için bu fikirleri savunmadığın gibi bizim karşı görüşlerimiz de aynı kaynaktan besleniyor. ayrıca bu çok da faydalı oluyor. örneğin sen "vay be, VP süper fikirmiş" diye destekleseydin ek bir güç hissederdik bu konuda. ama senin süphelerin belki de yıllarımızı boşa harcayacağımız bir projeyi yeniden sorgulamamızı sağlayabilir. elbette ki senin fikirlerin doğrultusunda Spritus'un fikirlerini çöpe atacak ya da bunun tersini yapacak halim yok. kaldı ki ben hala önceki yorumlarımla aynı fikirlerdeyim. ama son zamanlarda süpheci yaklaştığın konuların hiçbirinde olaya aşırı negatif yaklaşmadığını belirtmek için yazdım bu mesajı.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #46 : 08.07.2008 08:43:54 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skate;18400
@Bakkada: Bu postu attıktan hemen sonra "keşke atmasaydım" dedin di mi itiraf et :)

Yok sonuna dipnot ekledigim icin demedim :) ama dipnot eklemeseydim derdim... :p

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #47 : 09.07.2008 00:03:47 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Alıntı yapılan: Bakkada;18394
2Ay ugrasiyor bakti Turbo'yu gecemiyor(bole de bi ozguven var insanlarda iki ayda DaveMirra gibi surmessem bu BMX'i adam degilim :) ) ondan sonra amaaaaan bosver diyor...

 
Ya aslinda soylemeyi unuttum, bu da super bi tespit olmus bakkada :) Yarildim okurken. Bu kadar guzel ifade edilir. Zaten ayni sebepten degil mi her oyun yapmaya kalkisan da "Boole Half life, Age of Empires ve Crysis arasi bi oyun yapicam" diye basliyor ise :D
 
Neyse saka bi yana ben yeni nesili elestirmemekten yanayim. Her nesil farkli bir ortamda buyuyor ve farkli/yeni zorluklarla mucadele ediyor. Sonra da buyuyunce kendinden sonraki nesilleri elestirmeye basliyor. Bunlari yeni nesilleri elestiren arkadaslara karsi olsun diye soylemiyorum. Sadece boyle bir dongu galiba hep olacak. Bu dongu ile yasamayi, bilgi ve urun uretmeyi ve transfer edebilmeyi cozmek zorundayiz her halikarda sanirim.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #48 : 09.07.2008 14:38:49 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: nightlord;18414
Ya aslinda soylemeyi unuttum, bu da super bi tespit olmus bakkada :) Yarildim okurken. Bu kadar guzel ifade edilir. Zaten ayni sebepten degil mi her oyun yapmaya kalkisan da "Boole Half life, Age of Empires ve Crysis arasi bi oyun yapicam" diye basliyor ise :D
 
Neyse saka bi yana ben yeni nesili elestirmemekten yanayim. Her nesil farkli bir ortamda buyuyor ve farkli/yeni zorluklarla mucadele ediyor. Sonra da buyuyunce kendinden sonraki nesilleri elestirmeye basliyor. Bunlari yeni nesilleri elestiren arkadaslara karsi olsun diye soylemiyorum. Sadece boyle bir dongu galiba hep olacak. Bu dongu ile yasamayi, bilgi ve urun uretmeyi ve transfer edebilmeyi cozmek zorundayiz her halikarda sanirim.

Ben de kesinlikle yeni nesili elestirmekten hoslanmiyorum ve yapmam da .Ozellikle bizim zamanlarimizda , biz sizin yasinizdayken , bizim zamanimizda bunnar olsaydi cumlelerini kurmamaya calisirim.Ornegin su anki neslin giyim,konusma vb aliskanliklari beni cok da ilgilendirmiyor ve rahatsiz da etmiyor.
Ama elestirdigim bu noktanin sadece scene icin degil Turkiye'nin uretmesi adina buyuk bir sorun olduguna inaniyorum.Bebek adimlariyla baslamaz isek , yavas yavas kendimizi gelistirmezsek , gelismelerimizde kendimizi odullendirmezsek , kesfetmessek Turkiye olarak uretemiyor olacagiz.Scene'e duydugum ilgi disinda bu konu beni Turkiye'nin gelecegi icin de endiselendiriyor.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #49 : 09.07.2008 23:46:01 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Türkiye'nin geleceği için boşuna endişelenmeyin. Yok öyle birşey hahahahaha

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #50 : 04.08.2008 20:24:55 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
bence yeni nesil eleştirilmeye çok müsait. Tamam belki biz de çok eleştirildik, ama sonuca bakın, dedelerimiz doğru söylemiş, globalwarming, ekonomik düzen, nükleer tehlike, zig-bash... Amaan düttürü dünya deyip kendimizi Chuckie Egg'e, The Hobbit'e, Operation  Stealth'a vermedik mi?

şimdikileri de Starcraft II, Diablo 3 oynuyor diye suçlayamasak da, "aloo uyutuyorlar siziii" diye uyarmak lazım.

Elbette tartışmak sadece yaratıcılığa yöneltir. Başka bir sakıncası yoktur. Ama cahil cahil söylenmek çok kötüdür, beni forumlardan soğutan şey de genelde bu oluyor.

edit:
benim mesaj attığım başlık kuruyor ne yapayım. baksana herkes sus pus. hep "konu bitiren adam" olmaktan ben de nightlord gibi mesaj sayımı baskılıyorum işte :) muhabbeti bölmeyeyim gibi...
« Son Düzenleme: 08.08.2008 00:41:37 Gönderen: ref »

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #51 : 27.10.2008 10:27:21 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Forum ne zaman duzelecek? Asiri zor bir hadise mi?

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #52 : 09.11.2008 07:04:45 »
Hızlı düğmeleri aç

odayibasi

İleti: 55

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skywar.org
Yeni nesil eleştirileri üzerine
ılk 98'de PC'nin on düğmesine basmış(off düğmeside aynı gerçi), ilk defa Win98 işletim sistemi kullanmış biri olarak C64, Amiga gibi geçmişten gelen bir sürü kişinin aldığı o zevki anlamamız oldukça zor. Okuduğum yazılardan, 7Dx, nightshift partilerine çok emek verilmiş ama beklenilen karşılığın alınmaması gençlerin bu partilere ilgi duymaması sizlere baya üzmüş sanırsam. Sonuçta güzel bir scene ruhu yakalamış. Bana göre Turbo ve Vigo temelli bu democu ruhu devam etmeli.

Not:
tr-demoscene bir süredir kayıtlıyım ama şu ana kadar forum bozuk olduğu için yazıları okuyup düzgün cevap veremiyordum. Yani oluşturduğunuz altyapı buna uygun olduğu sürece bu ortama katılmak isteyenler artacaktır.

Not:
Nightshift'in devam etmeyeceğini öğrendim. Üzüldüm. Bundan önceki demolara kayıtsız kaldığım içinde kendime de kızdım biraz. Her neyse..

2003 yılında scg ile tanıştığımızda, Scg illa demoscene yapalım demişti. Bende demo'da neymiş , ben oyun yapmak istiyorum 2D oyunlar (Side Scrolling Shoot-em up, Fighting etc...).

Herneyse o dönem Scg'nin ısrarları ile 2004 7D4 katılmıştık, hemen ıstanbuldan bir HP digital fotograf makinesi almıştım. Olimpiyat stadına ulaşmak için baya uğraş verdik. Sonunda ıssız, sanayi ortamında depo gibi bir ortama geldik. Ben burası nasıl biryer burda bilgisayar vs.. ne işi var diye sormuştum kendi kendime. Sonuçta Scg demosu ile yarışmaya katıldı. Bende bu arada Turbo ile tanıştım. Biraz sohbet ettik oyun geliştirme ile ilgili. Bana eskinden bir oyun için yaptığı grafikleri ve bu grafiklerin hiç kullanılmadığından bahsetti. Vigo'nun dinasorus oyunu yaptığını falan filan. ılk XBox DevKit orda gördüm Spastica XBox'ta bir şeyler yapmaya çalışıyordu hatta onunlada oyun hakkında birşeyler konuştuk. Neyse Skate'de vardı sanırsam ama onunla tanışmamıştık. Hydrogen ile Turbo birbirlerinin ürünlerine laf atıyorlardı. Böyle ortamlara bir ürünle giderseniz güzeldir. Aslında bende o scene bir ürün getirmiştim ama eksik vs.. den yayınlamamıştım.

şimdi o ürünü aşağıdaki siteye koydum download edebilirsiniz yine eksik ozamandan beri uğraşılması ama olsun oynanıyor. http://www.skywar.org/wiki/index.php/SkyWar

Buda demoscene ile ilgilisi yok ama olsun 2004 product'ı..
http://www.skywar.org/wiki/index.php/SWUnderground

Önceden beğenmediğim bu demoscene olgusu, oyun geliştirme olayını hobiye dönüştürmemden itibaren bana daha güzel gözükmeye başladı. Bundan sonra aktif katılımcı olmaya çalışacağım. Aktif bir şeyler yapmaya çalışacağım. Bir sakatlık olmassa 7D8'e sağlam birşeyler yaparak geleceğim.
« Son Düzenleme: 09.11.2008 12:25:08 Gönderen: odayibasi »

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #53 : 10.11.2008 09:30:52 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
demoscene'in değerini anlaman sevindirici :)
partiye sağlam bir ürünle geleceğini söylemişsin. bu ürün oyun mu olacak demo mu?
 
ayrıca verdiğin linklerden ilki broken, diğeri ise crash ediyor.
 
Alıntı yapılan: odayibasi;19316
Yeni nesil eleştirileri üzerine
ılk 98'de PC'nin on düğmesine basmış(off düğmeside aynı gerçi), ilk defa Win98 işletim sistemi kullanmış biri olarak C64, Amiga gibi geçmişten gelen bir sürü kişinin aldığı o zevki anlamamız oldukça zor. Okuduğum yazılardan, 7Dx, nightshift partilerine çok emek verilmiş ama beklenilen karşılığın alınmaması gençlerin bu partilere ilgi duymaması sizlere baya üzmüş sanırsam. Sonuçta güzel bir scene ruhu yakalamış. Bana göre Turbo ve Vigo temelli bu democu ruhu devam etmeli.
 
Not:
tr-demoscene bir süredir kayıtlıyım ama şu ana kadar forum bozuk olduğu için yazıları okuyup düzgün cevap veremiyordum. Yani oluşturduğunuz altyapı buna uygun olduğu sürece bu ortama katılmak isteyenler artacaktır.
 
Not:
Nightshift'in devam etmeyeceğini öğrendim. Üzüldüm. Bundan önceki demolara kayıtsız kaldığım içinde kendime de kızdım biraz. Her neyse..
 
2003 yılında scg ile tanıştığımızda, Scg illa demoscene yapalım demişti. Bende demo'da neymiş , ben oyun yapmak istiyorum 2D oyunlar (Side Scrolling Shoot-em up, Fighting etc...).
 
Herneyse o dönem Scg'nin ısrarları ile 2004 7D4 katılmıştık, hemen ıstanbuldan bir HP digital fotograf makinesi almıştım. Olimpiyat stadına ulaşmak için baya uğraş verdik. Sonunda ıssız, sanayi ortamında depo gibi bir ortama geldik. Ben burası nasıl biryer burda bilgisayar vs.. ne işi var diye sormuştum kendi kendime. Sonuçta Scg demosu ile yarışmaya katıldı. Bende bu arada Turbo ile tanıştım. Biraz sohbet ettik oyun geliştirme ile ilgili. Bana eskinden bir oyun için yaptığı grafikleri ve bu grafiklerin hiç kullanılmadığından bahsetti. Vigo'nun dinasorus oyunu yaptığını falan filan. ılk XBox DevKit orda gördüm Spastica XBox'ta bir şeyler yapmaya çalışıyordu hatta onunlada oyun hakkında birşeyler konuştuk. Neyse Skate'de vardı sanırsam ama onunla tanışmamıştık. Hydrogen ile Turbo birbirlerinin ürünlerine laf atıyorlardı. Böyle ortamlara bir ürünle giderseniz güzeldir. Aslında bende o scene bir ürün getirmiştim ama eksik vs.. den yayınlamamıştım.
 
şimdi o ürünü aşağıdaki siteye koydum download edebilirsiniz yine eksik ozamandan beri uğraşılması ama olsun oynanıyor. http://www.skywar.org/wiki/index.php/SkyWar
 
Buda demoscene ile ilgilisi yok ama olsun 2004 product'ı..
http://www.skywar.org/wiki/index.php/SWUnderground
 
Önceden beğenmediğim bu demoscene olgusu, oyun geliştirme olayını hobiye dönüştürmemden itibaren bana daha güzel gözükmeye başladı. Bundan sonra aktif katılımcı olmaya çalışacağım. Aktif bir şeyler yapmaya çalışacağım. Bir sakatlık olmassa 7D8'e sağlam birşeyler yaparak geleceğim.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #54 : 10.11.2008 11:05:09 »
Hızlı düğmeleri aç

odayibasi

İleti: 55

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skywar.org
Oyun olacak.

Linklere tıklayınca erişebiliyorum. Sorunu anlamadım ? Birdaha deneyebilimisin.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #55 : 10.11.2008 14:14:11 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
şu link çalışmıyor:
http://www.skywar.org/wiki/downloads/SWDemo.rar

şu linkteki oyun da çöküyor:
http://www.skywar.org/wiki/downloads/SWUnderground.rar

Alıntı yapılan: odayibasi;19327
Oyun olacak.

Linklere tıklayınca erişebiliyorum. Sorunu anlamadım ? Birdaha deneyebilimisin.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #56 : 10.11.2008 20:34:40 »
Hızlı düğmeleri aç

odayibasi

İleti: 55

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skywar.org
Haklısın                                                        spritus. Linklerle ilgili bir problem varmış. Crash eden exe' de folder'in içerisinde bir exe' daha var o çalışıyor. Herneyse linklerdeki productları update ettim. Sorun çıkmayacağını ümit ediyorum. Ayrıca video görüntülerinide upload ettim..

SWDemo
 
http://vimeo.com/2205899

SWUndeground
  http://vimeo.com/2206080