the scene > 7dx

7D8 parti sonrasi...

<< < (5/8) > >>

Hydrogen:
Ve toplam 230 scenerin 4 yilda yapamadigi reaksiyonu, Nightlord gene tek postta bitirir.

the_prodigy:

--- Alıntı yapılan: nightlord;19658 --- ragnora tasarım desteği vermeni dilerim. Senin scene’deki yolculuğunu izlemek ilginç olacak
--- Alıntı sonu ---


benide gaza getirmenle aklima su saate hic bir demoda olmuyan bir fikir geldi demomuzda farklilik yaratir... kendimce arastirdim boyle bir sey yok.
ve isin kolay kismi fikir bulmak,  zor kismi ise Ragnoru ikna etmektir.

mrr:
Öncelikle partide çok kalamadığımı söylemek istiyorum.  Cumartesi akşam 6 gibi gelip , 11:30 gibi geri döndük. Bu kısa sürede bile scene’den arkadaşları görmek çok güzeldi. Her şey her zamanki gibi tam parti havasında; güler yüzlü, mutlu, sevecen insanlar vardı.
   
  Kapıdan ilk girişimde fark ettiğim şey ortamda normalden fazla (özellikle m-audio) external ses kartı olduğuydu. Zaten yarışmalardaki 9 farklı mp3 katılımından pc müzisyenlerinin bu partide ağır bastığını unutmamak gerek. Hatta kişisel görüşüm olarak, partinin en ciddi işlerinden bazıları müzik dalında oldu. Gene demo yoktu...Gene ürünlerin kalitesi olarak yüksek kaliteli işler yapabilen insanların zaman ayıramayıp da iş vermediği bir partiydi...
   
  ıkinci fark ettiğim şey de Vigo’nun gene kamera karşısında olduğu idi. Sonrasında tabi scene’in demirbaşlarını yavaş yavaş farketmeye başladım. Skate, Hydrogen, Spritus, Impetigo, Arcane, Endo ve diğerleri...
   
  Spritus gene Van’dan gelerek, burunlarının dibinden partiye gelemeyen scenerlara  örnek oldu. Kendisini bu konuda kutlamak gerekiyor. Hatta “sizin gibi gençleri pistlerde görmek isteriz” dercesine “önce partiye katıl, sonra scenerim de” tarzında bilinçaltı mesajları veriyordu. Her zamanki mütevazi tavrı ile de dikkati çekiyordu...
   
  Partide en son partiden beri görmediğim, önemli isimlerden olan, Online Game Master bir arkadaşım vardı Datura’nın yanında oturan. Onunla anlaşarak gelmiştik partiye buluşmak için. Benim bildiğim bütün partilere katılıyor. Scene’e dahil  değil ama gene de partilere katılıyor. Kendisine buradan sevgiler Cengiz Çakar.
   
  Partiye gelen katılımcılardan birtanesi de internetten tanıştığım çizer bir arkadaştı. ılk defa partide görüştük. ılk defa scene hakkında bir aktiviye katıldı ve ne olduğunu öğrenmiş oldu. Fakat ortamdaki kişilerin birbirlerini tanıdıklarından ve uzun zamandır görüşememenin hasretinden dolayı birbirleriyle girdiği sohbetlere katılamayıp scene’e yabancı kaldı... Birkaç kişi ile girmeye çalıştığı muhabbette de, o kişilerin scene’de önemli isimler olmasından dolayı yaşanan hafif bir ağırdan satma olayıyla karşı karşıya kalıp sanırım insanlarla olması gerektiği gibi kaynaşamadı, vs. Partilerdeki genel bir sorun yeni gelenlere çok ilgi göstermememiz sanırım. Hevesle ilk defa gelen insanlar hoş karşılansa da “bana göre değilmiş” diyerek partiden ayrılmaları, türk scene için bir anti reklam niteliğinde. Hatta arkadaş o kadar iyi bir çizerdi ki, ortam sağlansaydı eminim severek geldiği bu partide sağlam ilişkiler kurup scene’e dahil olabilirdi..
   
  Partide kutlanması gereken kişilerden birisi de Nightlord’tur. Artık memleket hasretinden midir nedir, eskisinden daha aktif görmeye başladım kendisini. Özellikle de Webcam’den parti boyunca yanımızda online olması beni çok sevindirdi. Scene manifestosuna göre (bkz: öyle birşey henüz yazılmadı)  süper bir artı puan toplayan hareket oldu.
   
  Hatta kendisine bir artı puan daha yaptığı şu hareketten dolayı vermek istiyorum: Parti öncesinde msn’den konuşmuştuk ve biraz da olsa özlem gidermiştik. Partiyle alakalı da yaptığım müziği ona yollamıştım ve fikrini almıştım. Sonrada, onun da bu parti için müzik releasi olduğunu görünce msn’de bahsetmemesinden,  “vay çakal” izlenimi doğsa da scene manifestoya göre son derece profesyonel bir yaklaşım olduğunu gördüm. Zira, partiden önce partiye katılacak işler gizli tutulur, işin heyecanının yitirmemesi için pre sunum yapılmaz. Tabi kendime de bunun için eksi puan vermeliyim.
   
  Vigo, Turbo ve bizim ekibi görmek de çok güzeldi. Vigo, I-phone’u ile videolar çekiyordu.  Öğrendim ki kompile macintosh’a geçmiş. Mek’çi oldum diyordu. Her ne kadar sevinsem de eski günlerdeki konuşmalarımızı hatırladım. Çok eskiden mac laptopum vardı ve ona da önermiştim mac’i. Tabi o zamanlarki tavrı gereği mek’i hayatta kabul etmeyecek bir insandı..
  Nasıl bıraktığını bilemiyorum, windows commander’i, edit plusu... Gözümde bir mit yıkılmış oldu. Çünkü mac’e geçecek son kişi Vigo’ydu...  Gerçi bu diyoluğu vigo’nun asp’den php’ye geçişinde de yaşamıştım ama Vigo’yu bu konuda tebrik ediyorum.
   
  Organizasyon iyiydi. Emeği geçen herkese teşekkür etmek istiyorum. Özellikle tam bir sorumlulukla her şeye koşturan Skate’in özverisi dikkatimi çekti. Bir kez daha Skate’siz parti olmaz dedim. ınsanın partide görmek istediği olmazsa olmazlardan..
   
  Bu arada partiden haberim bana gelen organizasyon emaili ile oldu. Foruma uzun süredir girmiyordum. Teşekkür ediyorum email listte olduğum için ve bir kez daha önemini anlıyorum mass maillerin. O maili almamış olsaydım partiye gelemeyecektim...
   
  Yarışmalar konusunda da çok sevinçli olmadığımı belirtmek isterim. Zaten kırk yılda bir parti oluyor onda da ciddi kaliteli bir katılım yok. Daha çok müzik kategorisinden katılımlar ve ciddi işler var.
   
  Her zaman süregelmiş yarışmalardaki birincilerin neye göre seçildiklerinin tartışmasına girmek uygun değil ama gene de “Paradox” arkadaşın Point adlı işi dikkatimi çekti. Türk Scene Partisinde en önemli kategori olan Demo komposunda birinci seçilmiş işin ulaslar arası platformda da bir nebze Türkiye’yi temsil ettiğini unutmayalım. Tabiki bu demo tamamen iyi niyetle severek yapılmış sıcak bir iş. Ama  bu işin üzerinde Türkiye’nin ciddi gruplarından gelen gerçek bir demo görmek isterdim. Nasıl ASD bir iş patlattığında herkesin dibi düşüyorsa bizden de öyle işler yapabilecek insanlar var. Boşvermişlik var sanırım genel olarak.
   
  Point / Paradox başarıya çok yakın bir işti. Biraz design tweaking ile mükemmel olacağına inanıyorum. Sadece sandalyelerin arasından yükselen mavi ateş ve yukarıda ulaştığı mavi dünya ve yıldızlardan oluşsaydı süper bir intro olabilecekti. Eklenmiş olan textler, fotoğraf çerçevesi gibi olan frame, ve son sahne işi bozmuş.Dünyaya yanlış map edilen texture da cabası...Bu işin önerilebilinecek üç ayrı söz var. Simple is the best, Less is more, Keep it simple....Ayrıca scene etiğine aykırılık da söz konusu.. “Hello, this is my first demo” şeklindeki yaklaşım sanırım lame dediğimiz “hello, welcome to my web page” ile benzer yaklaşımda...
   
  Yetenekli olan bu genç arkadaşa tebriklerimle birlikte artı veriyorum. Ve umarım ki ciddi bir gfx’ci ile birlikte çalışıp bir grup ürünü çıkarırsın. Art directed işini gerçekten görmek isterim. Ayrıca nikin de beni baya bi kıllandırdı açıkcası. Scene’de zaten halihazırda bir Paradox grubunun olması ve bu ismin çok bilindik bir öğe olması, nik seçiminde biraz yanlış bir tercih gibi geldi bana. Hatta sonuçları ilk gördüğümde, h2o’nun falan iş göndermiş olduğunu düşündüm. ışleri indirip de seyrettiğim zaman bildiğim paradox’un olmadığını anladım.. tabiki suç senin değil. Scene manifestosunu okuman gerek... Ki öyle bir şey henüz yazılmadı..
   
  Joystider Clash işi de üzerinde çok fazla durulamayacak bir işti. Tek önerim, “bakın küp döndürebiliyorum veya partikül yapabiliyorum” yerine bunların bir kompozisyonda görsel öğeler olarak kullanılması. Scene’de genel olarak yanılgı da biraz bu konuda oluyor. Tasarımın, bütünlüğün, grafik kalitenin unutulup sadece teknik koşullarla başarılan işlerin yapıldığı bir iş haline dönüşüyor. Oysa unutmamalıyız ki bir demo aslında minimum üç kişinin işi olmalı: Grafiker, Coder ve Müzisyen. Bunların uyum içinde olduğunu ve bütünü oluşturduğunu unutmamalıyız.
   
  Hatta bu konuda 7D5’ten bir örnek vermek istiyorum. Light House Dream adlı işteki pixel kuşların aslında gerçek hayata refere eden bir obje olarak kullanılması o işin en önemli kısmıydı. Sadece dans eden pixellerdi belki ama öyle bir yerde kullanılmıştı ki çok hoşa giden ve işin canalıcı kısmı olan kuşlara dönüşmüşlerdi.

mrr:
Oyun kategorisinde de Zipzip işi ile Buğra’ya eksi puan vermek istiyorum. Ama öncesinde sırf heyecanla iş yapıp baba scenerlar bile yatarken kendisi iş çıkardığı için iki tane artıyı da veriyorum. Sonuçta eksi artılardan birisini de götürse, artı puan kendisine genel olarak kalıyor. Bunlar yapıcı eleştiriler sanırım sakın şevki kırılmasın. Kendisini gerçekten favorilerime ekledim. ışe gelince, gene scene manifestoya aykırı durumlar söz konusu: ışin başına “hazırlayan: adı soyadı” şeklinde ibareler olmaz. Scene kültüründe, bireysellikten çok daha uzak bir yapı vardır. Bu tarz “ben kendim yaptım hoca” şeklindeki yaklaşımlar biraz işten soğutuyor insanı. ış de zaten biraz tanıdık geldi J Hepimizin bildiği pong oyunu. Tabiki sen de farkındasın bunun ama başarılı nasıl olurdu bu iş konusun bu minicik ayrıntının altında yatıyor: “Yapılan iş özgün olmalı.” Ben inanıyorum ki çok yetenekli birisi olarak kendi oyununu yapabilirsin. Grafikler, müzik size ait olsun. ışte o zaman sizin de işleriniz başkaları tarafından örnek alınır takdir edilir....
   
  XenDemo ekibine de çok başarılı olduklarını söylemek isterim. Partiden çıkan başarılı işlerin üst sıralarında bir çalışma. Tabiki uzun süreler önce çalışılmış olduğu, parti için biraz değiştirilip release edildiği de belli. Böyle iyi bir çalışmaya tek önerebileceğim, gemi yön tuşları ile hareket ettiğinde (ekranda sağa ve sola gittiğinde) bu haretin easing ile olması. Yani linear bir ivme ile değil de, gemi hareket ettiğinde ilk hızının sıfır olup, hızlanarak (velocity ile) bir hıza ulaşması.. Animasyondaki en temel konulardan birisi olan bu konu da eklenirse çok daha smooth bir iş olur diye düşünüyorum.
   
  Gelelim Machine's Passion/Drey konusuna. Drey yetenekli müzisyenlerden birisi olarak kendini iyice belli etti. Forumda da konuşuldu fakat tekrar etmek istiyorum. Demodojo başarılı bir şekilde yükseliyor. Bakkada ve Drey’i özellikle tebrik ediyorum. Umarım gruptaki diğer kişiler de gaza gelir de standalone bir mp3 yerine ciddi bir demoda machine’s passion gibi güzel müzikler dinleriz..
   
  Wild kategorisinde Prodigy/Clash’ten güzel bir iş gelmiş. Çok kullanılan bir konsept aslında bu. Wild olarak benzerleri baya bol var pouet’te. Gene de iyi handle edilmiş bir iş çıkmış. Tabiki daha da ciddi yapmak mümkündü. Konu olarak da çok hoşuma gidiyor çünkü bu olayın özünde bir tracker (sequencer) mantığı var. Sesler audio olarak kaydedilmiş ve sequencer mantığında ritm oluşturulmuş. Bu da scene müzik konusunda bizim zaten içinde olayın gerçek hayattaki bir reflection’ı.
   
 Bu işe bir artı da pek alakasız olsa da kullandığı H.264 kodeğinden vermek istiyorum. ışin yapış, planlanış ve hatta sunumundan bile sorumlu olunduğu için bu ince ve güzel ayrıntı hoşuma gitti...Tabiki düşük kaliteli (muhtemelen webcam) kamera gibi ayrıntılar işin kalitesini düşürse de imkanı olsa çok iyi işler üretebilecek ve bunu süper biçimde compress edip deliver edebilecek yetenekli bir kişi olduğunu gösteriyor..
   
  Animal/Elfh işini de açıkcası partiden önce duymuştum. Ama içeriği hakkında fikrim olmayıp sadece rusya’dan bir katılım olduğu şeklinde duymuştum. Bu beni biraz heyecanlandırmıştı açıkcası çünkü başka ülkelerden gelen katılımlar sıcaklık açısından çok değerli işlerdir. ıçerik hakkında çok yorum yapamayacak olsam da Elfh’in eline sağlık. Sırf yarışmaya katılmış olması bile çok taktir ettiğim önemli bir ayrıntı...
   
  Gelelim partinin baba işleri olan Deathrophy- Nightlord/Glance ve Last Ninja Turbo -Turbo/Bronx’a..Turbo ve Nightlord türk scene’in en önemli isimlerinden. Bu adamların olmadığı bir parti düşünemiyorum. Bu işleri de eleştirmeye bünyem yetmez. Zira daha önceden de dediğim gibi bu iki kişi ne yapsa güzel olur, klasik olur. ıkisinin de eline sağlık.
   
  Zippe/Spritus&Hydrogen işi de sensei’lerin elinden çıkmış eleştiri yapılmaması gereken ciddi işlerden... Zaten ayıp olurdu Spritus Van’dan gelip de parti için üretim yapmamış olsaydı...
   
 Son olarak da partiyi iki hafta kala emailden öğrenmiş bir kişi olarak ciddi iş ile katılamanın ve de eli boş gitmenin de doğru olmadığının bilincinde olan birisi olarak remakini yaptığım Commando86 Mrr/Bronx işi ile doğan minik bir ayrıntıyı scene adına anlatıp paty reportumu bitiriyorum. Parti gecesi aniden gitmeye karar verdik ve gece boyunca uğraşmayı planladığım Commando86 işini de verip gitmemiz gerekiyordu. Mp3 olarak export ettim ve Skate verdim. Tabi IDTag larını yazmayı unutmuşum ve partiden ayrılıp eve varınca Vigo’ya smsle durumu bildirdim ve yazmasını istedim. Yarışma sonuçlarında IDTaglerin boş olduğunu görünce biraz üzüldüm çünkü bu minik ayrıntı bile benim görmek istediğim grupça birşeyler yapmak, grubun bütün işlerine aynı ciddiyetle ve hassasiyetle yaklaşmak mantığına ters düşüyor. Sanırım, kişiler bir gruba dahil olsa da işlerin kişisel bakıldığı bir kişisel projelere dönüşüyor scene bu mantıkla.
   
  Kısa süreliğine katılmış olsam da çok zevkli bir parti idi. Gelen, özellikle de iş veren herkese çok teşekkürler. Vigo'yu, Turbo'yu ve Skate'i başta olarak hepinizi tekrar gördüğüme çok sevindim...

--------------
edit ekliyorum:
--------------

Ayrıca (Spaztica, Mengü'nün accountunu bunu okumadan bloklar mısın) partinin bir yerinde nereden çıkıp geldiklerini farkedemediğim, sanki aydan yeni düşmüşcesine parti mekanında beliren iki kıza da ortamdaki çoğu scene'rın yüreklerini hoplattıkları için teşekkür ederim. Ki bu da scene dünyasının manifestosunda, "ortamdaki kızlara yan gözle bakılınır ama yazılmaz" konusunda yazar...

Bu olayın bir benzeri 7D5'te bizi televizyona çeken kameraman kızlar olayında da yaşanmıştır. ılk önce kimse bişey dememiş günler sonra olay patlayıp birisi bahsedince herkesin birden aynı olayı konuşması şeklinde yaşanmıştır.

GnoStiC:
birkac panoramik 7d8 fotografi:
http://i342.photobucket.com/albums/o405/gn0st1c/SNC00282.jpg
http://i342.photobucket.com/albums/o405/gn0st1c/SNC00343.jpg
http://i342.photobucket.com/albums/o405/gn0st1c/SNC00345.jpg
http://i342.photobucket.com/albums/o405/gn0st1c/SNC00346.jpg


soguk ve yagisli bir istanbul sabahinda erenkoy cami karsisi starbucksta bulustuk vigo ile. kahvelerimizi yudumlayip kendimize gelirken, tr scene'le ilgili konusmaya basladik.
sonrasinda dolmusta devam etti bu konusma.
sonrasinda taxide devam etti bu konusma.
ve saat 11 gibi party mekanina geldik.

cok fazla insan yoktu, kendimize bir yerler kaptik. zaten vigo "bu sefer geyik yapcam sadece" diye bilgisayarini bile getirmemisti.

Seminer
guzel bircok seminerler oldu.. rahatlikla bastan sonra izleyebildigim "islemsel tasarim" oldu ve cok begendim..
seminerlerden ozellike kabus 22/citroen c4 ile meshur yasin'in semineri cok ilgi gordu, soru/cevaplarla uzadikca uzadi ve uzadikca da daha bilgi verici oldu. yine baska bir oyun programcisi ozgur'un semineri sayesinde i can soccer'i gormus oldum. korhan pmx'i tanitti. ns06'daki gordugum versiyona gore cok cok daha gelismis masallah.

Konser
Burc live olarak gameboy (little tracker) ile chip muzik yapti ki, nefisti.

Commodore.gen.tr
lw3d ve ozkano sagolsunlar organize ettiler, sayelerinde bir suru suru eski ve yeni cihaz gorduk.
ozellikle minimig ve floppy emulator direkt aklima ilk gelenler. arada pc engine dedikleri seyi de gormus oldum.
bu floppy emulatoru yapan abaci? soyadli arkadasla konusma firsati olmadi, gelecek partyde artik.

Bronx
Astron ile uzun uzun konusma firsati oldu, erken kacmak zorunda olmasaydi guzel olacakti.
Sam 1-2 saatligine de olsa cikip geldi sagolsun. onunla da fazla konusma firsati bulamadik.

Nightlord
Party boyunca Nightlord'u bir webcam goruntusu olarak dahi olsa gormek guzeldi. sanki party mekanindaymis
gibi insanlarla konustu, hatta sessiz demo yarismasinda ragnor'un anlattigi demoyu ragnorun ekibinden daha cabuk bildi.

Sux
Party mekaninda Dunkin Donut olmasi ama haftasonu oldugu icin kapali olmasi :mad:

Gun Sonu
party'de uzun zamandir kullanmadigim Trash'Em One'in basina tekrar gecip birseyler code'lamak inanilmaz
zevkliydi. ama emulator altinda dahi olsa disketlerle ugrasmak biraz yorucu geldi. hdd rullaz.

Tesekkurler
Bu party'yi mumkun kalan organizasyon ve party'ye katilan herkes

Extra tesekkurler
mfk: hazirlanip gidiyorken, muzik lazim diyince, oturup guzel bir XM yapmasi
lw3d: demo icin 30 dk'da seamless texture ve 3d objeler hazirlamasi
moldibi bros: amiga forever premium edition

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git