the scene > demoscene
opengl demo
ssg:
yani sacma olan "motora burun kivirmak". adam motorun kosullariyla kisitli. sen custom motorunla adami ez gec o zaman burun kiviracagina. her tur motorun mubah olmasi lazim. hatta baktin bir motor cok iyi cok avantaj sagliyor o zaman platformun o motora akmasi lazim (opengl/directx ornegindeki gibi).
fredi:
--- Alıntı yapılan: xcoder;20281 ---sizce opengl ile demo yapmak racona tersmidir? :) (yada direcx ile)
mesh bu,
material bu,
ışık bu,
kamera bu.... şeklinde olay bitiyor. sanki programlama değil de, desing yapıyormuşum gibi hissediyorum kendimi.
--- Alıntı sonu ---
ortaya koyduğun işlerle varmak istediğin noktaya bağlı. insanları çıkardığın ürünün boyutu ve sunduğu görselliğin oranının yüksekliğiyle şaşırtmak istiyorsan, eh neyin racona ters olduğu belli. veya insanlar tamamen görsellik ile vurmak istiyorsan aynı şekilde ne kullanman gerektiği az çok bellidir.
bu noktada, racona ters olup olmaması bence sadece senin kişisel tatminin ile ilgilidir bence. demoscene'i sanat olarak gören biri olarak demoscene'de mutlak evet ve mutlak hayır gibi kavramların olmadığını düşünüyorum. o yüzden motor kullanmışsın kullanmamışsın, kullandığın motor seninmiş başkasınınmış bu sadece senin o ürünü ortaya çıkarırken ne kadar efor sarfettiğini, ne kadar yetenekli olduğunu gösterir insanlara.
tekrar etmem gerekirse, demoscene içerisinde "bu, bu, bu kullanılır. bunu kullanma" gibi bir kabul olmaması gerektiğini savunuyorum.
skate:
önemli olan demonun kodunun büyük ölçüde grup tarafından yazılmış olması. ogre ve benzeri motorları yazan ekipler (tek kişi değil çoğu zaman) biz artık scene grubuyuz diyip demo yapacak olsalar ya da mevcut bir gruba katılsalar evet oldukça kabul edilebilir bir durum. ben demiyorum ki gruplar SDL bile kullanmasın, herşeyi kendisi yazsın. kabul görmüş bazı standart libraryler var. SDL, OpenGL, DirectX, FMod, Bass v.b. bunları elbette ki kullanabilirler. ancak demonun çarpıcı özelliğinin kendi grup elemanları tarafından yazılmış olması lazım. mesela ben 3d engine'i kendim kodlasam, sonra gidip fizik engine için ODE ya da benzeri bir library kullansam, demonun da en çarpıcı özelliği fizik olsa, bu durumda bir terslik var, o krediyi ben ya da benim grubum hak etmiyor. ancak tam tersi bir durumda hazır bir 3d engine kullansam fakat süper bir fiziği kendim yazsam, demonun çarıcı özelliği fizik ise yine bence kabul edilebilir bir durum söz konusudur. yani asıl neye emek harcandığı ve sonucun gerçekten bu yönde ne derece kaliteli olduğu / beğeni topladığı önemli.
birçok kişi bu ince çizgiyi kim nasıl anlayacak diye düşünebilir. yani adam fizik engineinin ne kadarını kendi yazdı, neyi nasıl yaptı v.s. bu tür şeylerin en ince detayına kadar sorgulandığı, incelendiği, tartışıldığı bir yer varsa o da scenedir zaten. her zaman kimin neyi nasıl yaptığı bilinir, bilinmediği taktirde de şüpheyle yaklaşılır.
Hydrogen:
Yani scene'i de 2 dk'da duzelttik ya, masallah diyorum :)
skate:
Scene'de bir bozukluk mu vardı ki? :) O bozukluk diye görünen şeylerin tamamını scenein parçası olarak kabul ediyorum ben. Tanrı Adem'i yarattı, kaburga kemiklerinden Havva'yı yarattı, sonra ilk çocukları Lamer'ı yarattı :)
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
[*] Önceki Sayfa
Tam sürüme git