the scene > demoscene
opengl demo
Hydrogen:
Scene'de begensek de, begenmesek de baska pek cok boyle kurallar var. Bunlari dogmatik bulabiliriz. Tartisadabiliriz. Ancak araba kullanmayi ogrenmek icin kontak anahtarinin yerini soran birine, otomatik vitesin sehir trafiginde gerekli veya duz vitesin daha performansli oldugu tartismasini yapmak ne kadar fayda getirir, bilemiyorum.
+Pratik bir bilgi: Scene'e yeni baslayacaklar icin scene'i degistirme cabasi icine girmek anlamli bir sey degil. Senelerin sonunda ortaya cikmis kurallar butunlugunu degistirmek oldukca zor bir ugras olurdu. Eger scene'i bu hali ile begenmiyorsak, hali hazirda bir cok hobi, gorsel sanat,plastik sanat vs. sey var, onlarla ilgilenebiliriz. Demoscene, scene adi altinda her seyin yapilabilecegi bir arkadaslik ortami da degil. Kendi kurallari olan ve zevki de boyle cikan bir hadise.
Dolayisiyla, asagida yazdiklarim kimseye cevap niteliginde degil, sadece yukarida yapilan bilimum tartismadan dolayi kafasi karisabilecek yeni scener adayina yonelik bir bilgilendirme...
Scene'de kabul gormeyen ve gormesi uzun yillar mumkun olmayacak sey
"Kendi grubunun urunu olmayan hazir motoru (ilk mesajimda da kastim buydu aslinda) kullanmak " Bu genel olarak "scenerlarin tasvip etmedikleri bir hadise" degil, "scenerlarin direk karsisinda durduklari" bir hadisedir. Bu sekilde yapilan urunler deger kazanmaz. Boyle bir urun yayinladigi tespit edilen kisilerin daha sonradan yayinladigi urunler de ciddiye alinmaz.
the_prodigy:
--- Alıntı yapılan: skate;20297 ---Scene'de bir bozukluk mu vardı ki? :) O bozukluk diye görünen şeylerin tamamını scenein parçası olarak kabul ediyorum ben. Tanrı Adem'i yarattı, kaburga kemiklerinden Havva'yı yarattı, sonra ilk çocukları Lamer'ı yarattı :)
--- Alıntı sonu ---
:) hic bu acidan bakmamistim. alayimiz dogustan lameriz tanrinin oyun motorunda.
yazin dostlar bu newbie sizi dinliyor. tsk.
skate:
ince bir noktayı kaçırmışsın prodigy. ilk çocukları Lamer dedim, tek çocukları değil ;)
Ragnor:
Bende şunu söylemek istiyorum ki biz racon kesmeyiz, baş keseriz! hmm olmadı neyse :).
O değilde bi ara hatırlıyorum pouet bbs'teydi sanırım yeni bi scener ya da grup tam hatırlayamıyorum irrlicht kullanarak demo yapıyorlardı ve bunun kabul görüp görmeyeceği tartışılmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam kimse taşlamamıştı onları irrlicht kullandıkları için ama demoları öyle ortalığıda inletemedi. çokta ilgi çekti diyemeyeceğim. Bu açıdan hazır motor kullanmak çokta büyük bir avantaj sağlamaz size. Ha ben coder değilim tasarımcıyım diyorsanızda ogre falan yerine direk werkzeug yada onun gibi diğer grupların hazırlamış oldukları demo motorlarını kullanmak daha akıllıca yani.
Ama coder adamsan rezilde olsa kodu sen yazmalısın, nedeni de bu işin raconunun böyle olması falan değil. demo yapıyorsan amacın zaten baştan kod yazmak ilginç güzel şeyler ortaya koymak, amaç kendini geliştirmek, daha iyisini becermek, öyle oluncada hazır motor kullanmak sana hiçbirşey katmaz, sadece bu sebebten bile scenede kendi motorunu yazman en doğrusu. Dandik olsun ama senin olsun, çünkü onu yazarken bişeyler öğreneceksin.
skate:
bu olayın bir diğer örneği Ragnor'un da çok iyi bildiği gibi GGJ'de yaşandı. Global Game Jam'de engine kullanımı serbest. Aslında hemen hiç kural yok. Yeter ki orada oturup 48 saatte oyun yapın, başka birşey istemiyorlar. GGJ birincisi hazır engine kullanmıştı. Benim ekipte ise C++/OpenGL kullandık ki bu konuda yalnız değildik, başka katılımcılar da vardı benzer durumlarda. Elbette ki 48 saat söz konusu olduğunda engine kullanmak çok daha akla yatkın ama ben 48 saatte bir oyun yetiştirdim ekibimle ve o oyun kod, grafik, müzik %100 bize ait. OpenGL'i biz mi geliştirdik? Elbette ki hayır. Hatta bazı ek fonksiyonlar için (fullscreen window, müzik çalma v.s.) SDL falan da kullandık. Yani elbette ki biz de temelde hazır birşeyler kullanıyoruz. Bir C/C++ compilerı bile "hazır birşey" sayılabilir çok tepeden bakarsanız. Ancak önemli olan %100 sana ait olduğunu hissetmek. Engine kullanmayın demiyorum ancak birçok scenerın paylaştığı duygunun bu olduğunu çok iyi biliyorum.
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
[*] Önceki Sayfa
Tam sürüme git