the scene > demoscene

opengl demo

<< < (2/5) > >>

Hydrogen:
Toparlayayim.

Motor kullanmayin.
Open Gl, Direct X serbest.
mesh bu, material bu, ışık bu, kamera bu....  şeklinde olay bitmiyor.

ssg:
herkese acik olan motoru kullanmanin kotu tarafi baskalarindan daha iyi kod cikarmak mumkun olmamasi. yoksa sen motor kullanip baskalarindan daha iyi is cikarabiliyorsan kullan yine motoru? ya da seni tatmin edecek is cikarabiliyosan her tur motor kullan. tek sorun scener'lar "hmm motor kullanmis" deyip burun bukeceklerdir. halbuki farb rausch bir kere motor yazmis 10 senedir ayni motoru kullanip 500 tane demo cikartmis kimsenin laf ettigi yok. o yuzden gruba motor yazan birini alip motoru ona yazdirip ustune kat cikmak bu isin hilesi gibi. niyeyse o zaman lamer grubuna girmiyon, bence super sacma.

gunumuzde basarili demo grubu olmanin arkasinda basarili motor sahibi olmak, ozellikle farb rausch gibi seri uretim icin, sart gibi bir sey.

tesla:

--- Alıntı yapılan: Infect;20285 ---peki arkadaşlar ogre motoru kullanmak caizmidir..yada bu tip bişi..
--- Alıntı sonu ---

Bence ortaya çıkardığın ürüne bağlı. Yeterince emek verip, güzel bir şey yaptıysan neden olmasın? Ama bu pek geçerli olmuyor ne yazık ki. Ogre'nin o dokusu, kokusu adeta üzerine siniyor. (yada kullanılan hazır şeyin) Hele ki scener'lar hazır motor olduğunu sezdiği anda ister istemez bir antipati ile yaklaşıyorlar demoya.

Sonuçta insanlar az çok eşit şartlarda kapışmak istiyorlar. Eee herkes kullansın o zaman hazır motorlar, bu sefer de herkesin demosu aşağı yukarı aynı tadı, kokuyu verecek. Zaten scene ruhuna da biraz aykırı, scene'de sınırarı zorlama, mücadele mihenk taşları gibi. şuan ki ortamda bu tarz motorlar kullanmak hoş karşılanmıyor. Yalnız ilerde işin rengi değişebilir, beraber göreceğiz bakalım ;)

Belki benzer tartışmalar DirectX ve OpenGL'in ilk yaygınlaştığı zamanlarda da olmuştur. Delikanlı scener software render kullanır hoca, diyenler olmuş olabilir. Ama bir şekilde herkes bu API'lere geçti ve şartlar eşitlendi.

skate:
@ssg: Farbrausch ile ilgili yorumuna tek bir nedenden ötürü katılmıyorum. Farbrausch sürekli engineini geliştirip yeni özellikler ekliyor. Debris'deki parçalanma efekti gibi.
 
Diyelim ki elimizde bir framework yok. Daha önce yaptığımız software rendering 3d bir demo var sadece ve library kıvamında yeterince modüler yazılmamış. Yeni demoda da polygonlar olacak. Ne yaparsın? Eğer bir memnuniyetsizlik söz konusu değilse eski kodu copy paste ile alırsın. Ya da beğenmeyip yenisini yazarsın. Farbrausch da bunu yapıyor işte. Önceden yazdıklarını kullanıyor, eğer beğenmezse (zamanla gelişen ekran kartlarına göre güncelliğini yitirmişse) o modülleri baştan yazıyor. ıstediği efekt enginede mevcut değilse kodluyor.
 
Eğer engine'i başka bir coder yazmış, bu adam sonradan gelmiş kullanıyor diyorsan normal şartlarda (birçok istisnasına şahsen şahit olmuşumdur gerçi) bir grup içersinde coderlar arası %100 code paylaşımı olmalıdır. Önemli olan grubun imajıdır. Grupta bir kişi bile birşeyi yapmayı biliyorsa olay bitmiştir.
 
Dolayısıyla ben kendi yazdığın enginei uzun süre kullanmakta ters bir taraf göremiyorum. "Seri üretim demo" kavramında da yanlış birşey yok. Kedi ciğer olayına döner bunun sonu. :)

ssg:
ben motor kullanmanin yanlis oldugunu soylemedim hatta tam tersine tavsiye ettim. sadece scene'in public motorlara burun bukup internal motorlara laf etmemesini tutarsiz buluyorum dedim o kadar. yani ogre midir nedir onun coder'ini gruba alsam lamer'liktak kurtuluyor muyum? boyle sacma bir mantik iste.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git