Gönderen Konu: Tetris  (Okunma sayısı 9728 defa)

Tetris

« Yanıtla #15 : 06.07.2009 01:17:24 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
sanırım kürşat mekaniklikten şikayetçi :)
aynı his bende de var

Tetris

« Yanıtla #16 : 06.07.2009 01:42:00 »
Hızlı düğmeleri aç

hannibal

İleti: 17

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://site.mynet.com/arcokyazilim/
Ama deniyoruz işte elimizden geldiği kadar bişeyler anlatmaya, pek de bişey bilmeden :D Aslında problem ve didşmelerde burdan kaynaklanıyor sanırım. ateş ve plasma etkilerini yazdım ama gerçekte nasıl olduklarını değil kendi yolumu yazdım resmen :D. Gerçi gerçekte nasıl olur bunun referans noktası nedir bu da ayrı bir konu. Bu olayı düzeltmemiz lazım, hidrojenin balansı yerinde mi olmuş ne ? :)
c64 ile doğdum, amiga ile büyüdüm, x86 ile yıprandım...

Tetris

« Yanıtla #17 : 07.07.2009 14:56:48 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
hatirladigim kadariyla windows'ta vga.sys vbe kullaniyor. o yuzden de delicesine yavas. zira vbe acceleration fonksiyonlari sunmuyor. belki bitblt o kadar.

vbe'yi de o kadar abartmaya gerek yok en buyuk islevi bir tane framebuffer yaratmak, ekran karti suruculeri bu isi kendileri yaparlar uc bes tane register'a yazmak icin vbe'ye ihtiyac duymazlar.

Tetris

« Yanıtla #18 : 07.07.2009 17:57:47 »
Hızlı düğmeleri aç

hannibal

İleti: 17

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://site.mynet.com/arcokyazilim/
"So far all ATI cards does not support VESA 3.0, it still stucked with VESA 2.0 standard, ATI recommended Scitech Display Doctor to use VESA 3.0 in software."

   En son böyle bir ibare buldum. Sanırım hata bu yüzden oluyor. Ben direk 3.0 özelliklerini kullanım kolaya kaçtım. Bu arada oyunu indirip çalış çalışmadığını ve ekran kartı, işlemci yi rapor edebilirmiyiz ?
c64 ile doğdum, amiga ile büyüdüm, x86 ile yıprandım...

Tetris

« Yanıtla #19 : 10.07.2009 22:10:15 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
bir tatile gittik, ne muhabbetler dönmüş.
 
arkadaşlar, çoğumuz günümüz PCleri diye ifade edebileceğimiz bilgisayarlardan önceki platformlardan geliyoruz. yani 2009'da Atari, Commodore, Amiga, Amstrad, Spectrum kullanmak legal de PC'de realmode kullanmak illegal mi? bunun ne sakıncası var? modern hardware ve işletim sistemlerinde çalıştırmak için binbir türlü takla atmak gerekir ya da bu bile yeterli olmaz. Ancak eski PC'lerini saklayanlar, eski Commodore 64'lerini saklayanlar gibi bu programları çalıştırabilir. Kısacası "bu devirde PC'de bu yöntem kullanılır mı?" diyenlere scene'in "devir"den bağımsız bir olgu olduğunu ve böyle kalması gerektiğini hatırlatırım.
 
Hannibal arkadaşımız realmode kullanarak kaliteli bir ürün yayınlayarak Breakpoint gibi bir partide demo, oyun ya da benzeri bir compo'da derece alamayabilir ancak belki de birkaç seneye bu tür kullanımların azalmasıyla wild compo'da derece alabilir. Bu biraz işin espirisi ancak yanlış noktalara takılıyorsunuz. Hannibal herhangi bir iddia ile ortaya çıkmış olsa eleştiriler yerinde. Ancak "bir dil üzerinden kendi türkçe kütüphanemi oluşturup bununla da bir uygulama geliştirmek istedim" demiş ki bunu da birebir yapmış. Eline sağlık kardeşim.
 
Bundan sonraki projelerin için ben de diğerleri gibi modern bir library kullanmanı öneririm, yalnızca "tavsiye" olarak.

Tetris

« Yanıtla #20 : 04.08.2009 01:02:34 »
Hızlı düğmeleri aç

hannibal

İleti: 17

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://site.mynet.com/arcokyazilim/
VBE Return mode information, WINFUNCPTR& ile REAL modda ekran belleğinin bölünmüş parçalarını aktif hale getiriyoruz. 640x480x8 lik bir ekranı tek seferde adresleyemeyiz. Ancak bazı ekran kartlarında bu pointer null olarak döndüğünden kod hata veriyor. Bunun yerine INT 10h kullanan kod yerleştirdim. Onboard ekran kartında çalıştı ama pek deneyecek fırsatım olmadı. Birde 320x200x8 lik bir kütüphane çıkarıyorum ve 16 bit dos ortamını yeni başlayanlara Türkçe kaynak bırakarak terkediyorum. şimdi c++ ile dxd ye kasmaya başladım ama bakalım sonuç ne olacak ?
c64 ile doğdum, amiga ile büyüdüm, x86 ile yıprandım...

Tetris

« Yanıtla #21 : 04.08.2009 11:36:55 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
13h mode ne yazık ki modern ekran kartlarında çalışmıyor. bir ara nvidia driverları düzeltti, yeni versiyonlarda yine 13h mode çalışmaya başladı diye okudum, hatta verilen referans döküman da öyle gözüküyordu, ama kendim test ettiğimde yine çalışmadığını gördüm. sırf 13h mode çalşıtırmak için eski PC'imi sık sık açıyorum.
 
kısacası directX doğru karar olmuş derim :)