Gençler OpenGL'den doğrudan 3DS dosyalarını kullanacak birkaç hazır library var elimde ve kullanışlılar da. Ancak ben 3DS yerine XML gibi bir formatı tercih ediyorum. Kendi yazdığım bir MaxScript var bu işi yapan ama o da çok complete birşey değil henüz. Bana güzel bir formatta (mümkünse XML, INI, ya da doğrudan code şeklinde) 3DS export eden bir exporter tavsiye edebilecek bir arkadaş var mıdır? Export edilmesini önemsediğim şeyler:
* Mesh Object (Vertexler, Faceler v.s.)
* Material bilgisi ve texturelar (u,v,w koordinatları)
* Işıklar (şimdilik çok önemli değil, hardcoded çözebilirim ama olsa iyi olur)
Gerisi şimdilik çok da önemli değil.
Zamanında bir exporter vardı elimde bir türlü bulamadım, ismini de unuttum. Ancak onu sadece DirectX için kullanmıştım *.x dosyaları üretiyordu. Onun OpenGL için uygun bir formatı var mıydı hatırlamıyorum.
Merak edenler için: Yalnızca takılıyorum OpenGL'de. Ne yapmak istediğime gelince henüz ben de bilmiyorum. Önemli, acil bir soru değil bu anlayacağınız. Bilen varsa yanıtlasın.