C64 coding bölümü uzun zamandır kullanılmamış. Hem biraz hareket gelsin hemde birşeyler paylaşayım ve sorayım dedim...
Kısıtlı alanlar kullanırken, hatta bu kısıtlı alanlarda sprite gösterirken örneğin 256 byte vb. interrupt kullanımı çok zahmetli oluyor. Yani sprite'a loop yapan bir hareket yaptırmayacaksanız, işin içine bi sürü kotroller giriyor ve yeriniz iyice daralıyor.
Fakat int. kullanmadığınız zamanda o güzel smooth'luğu yakalamak için satır yakalamakta(*) tek başına bir işe yaramıyor. Belki birkaç kez tekrar edilirse belli bir smooth'luk yakalanabiliyor. Aslında 256 byte ta müzik olmadığı için araya beklemeler koyarak ta bu iş yapılabilir.
Kısıtlı alanlar kullanırken sizin sprite'ların smooth hareket etmeleri için neler yaptığınızı merak ettim.
(*) gibi...
lda#$ff
dongu cmp$d012
bne dongu