the scene > demoscene

ephemera by Approximate

(1/2) > >>

scg:
Ephemera , 2009 un en iyi 64k sı sanırım.

skate:
kesinlikle bir 64k için normalin çok üstünde yüksek kaliteli içerik var. başlangıçtaki konfigürasyon ekranının arkaplan grafiğine kadar adamlar sanki hiç sınırları yokmuş gibi davranmışlar, helal olsun. Hala bile 2 kb arttırmışlar :)
 
yine de benim için tek negatif olan yönü artık bu demoları izlerken "demo efekti" değil de "shader efekti" izliyor olmamız. olay tamamen texture generation, mesh generation, maksimum sayıda shader efekti v.s.ye döndü. objeler döne oynaya geziniyor sahnede. sanırım artık demo kavramını bu şekilde algılamak lazım.

Hydrogen:
Demolar artik makinelerin sinirlarini zorlayacagina hardware ureticilerinin sinirlarini zorluyorlar. Cogunu izlerken, 3dmark testi yapiyormus izlenimine kapiliyorum.

Video olayina fazla mi guvenmeye baslaniliyor nedir?

Cogu gayet siradan goruntuler, asiri yuksek sistem gereksinimi istiyorlar. Bu demo 64 kb. Ve bir cok sinirlama iceriyor. Ok. Ama gorsellik misal Debris'den cok daha mi ustun ki, onun 1/10 hizinda calisiyor.

Bence performans, hala, pc'de dahi olsa, iyi bir demo ile, super bir demoyu ayiran bir kriterdir:) Kim ne derse desin.

skate:
@hydrogen: benim ekran kartımda (NVidia GTX 260) her iki demo da gayet smooth çalıştığı için bu noktayı hiç düşünmedim. haklısın, aslında bunu da yakın dönemde çıkan demolar arasında bir kıyas kriteri olarak değerlendirmeliyiz.

scg:
Benim ekran kartım (8800 GTS ) 2.5+ yaşında. Bende akıcı çalışıyor.

Intro nun shading i gayet kaliteli. Mesela:

 - ılk sahnede , teleskop gölgeleri soft.
 - Büyük ihtimal texture lar sıkıştırılmamış ( bir intro da gördüğüm en kaliteli
   texture lardan )
 - Hatırı sayılır miktarda post processing efekti var ( mesela depth of field )
 - per pixel lighting , normal / bump mapping

Bu intro büyük ihtimal debris e göre daha GPU ya bağlı bir intro. Mesela debris te shadow mapping kullanılmıyordu. CPU tabanlı shadow volumes tekniği kullanılıyordu gibi gibi..

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git