Aklıma birşey takıldı bunu çözmek için bir trick var mı diye merak ediyorum.
256 byte yerimiz var autorun yapıyoruz.1 adet te sprite datamız var.
$0801 autorun
$080d code basla
$08c0 23.bank sprite datasını mecburen buraya koyuyoruz.
$08ff code sonu
Elimizde 64 byte'lık sprite datamız olsa herhangi bir sorun yaşamayacağız. Ama elimizdeki data 45 byte. Yani 19 byte'lık bir kayıp olacak.
$08ec civarlarında datamız bitiyor ve 0,0,0... diye gidiyor....
Soru şu ki... sprite datasını bir şekilde $08d3 civarlarında bir yerden başlatarak okutabilir miyiz.
Aslında ben bir trick buldum fakat orada da autorun ile ilgili sorun çıkıyor.
Aslında autorun'ı $0801 'de değilde daha ilerde yapabilsek böyle bir sorun oluşmayacaktı. Çünkü code u önce çekerek 256.byte'ı 45byte'lık sprite'ın son byte'ı yapıp programı kapatırdık.
Yani benim aklıma gelen trick şöyleki autorun edemediğim için trick'cik oluyor kendisi
$08ed code başlangıcı ($0900'den 19 byte önce başlatıp)
$09c0 de bank'ın başlangıcını yakalayıp 45 byte'ımızı dizerek
$09ed 'de code u bitirmek. Geri kalan 19 byte 0 olacağı için de herhangi bir sorun teşkil etmeyecek.