evet ben özellikle bizi örnek veriyormuşsun gibi algıladım. genelleme yapacak olursak doğru söylediğin. ancak internet insanları birbirinden çok tutoriallara yakınlaştırdı. herkesin ulaşabildiği veri de eskisi kadar önemini yitirdi.
bakın ben ilk ray casting engine'imi şu tutorial'ı okuyup yapmıştım.
http://www.permadi.com/tutorial/raycast/index.html 1996'dan beri hala ortalıkta aynı tutorial (ben 1999 gibi okumuştum ilk). download etmemiş olsam bile çat diye elimin altında. ama hadi 1992 senesine gidelim. Wolfenstein yeni çıkmış, mal gibi bakıyorum ekrana. O zaman bunun nasıl yapıldığını öğrensem çok farklı olabilirdi. Benim ray casting engine'in mantığını çözmem 7-8 sene almış ilk yayınlandığı tarihten itibaren. Günümüzde yeni çıkan bir teknik 1 saatimizi alıyor temel mantığını öğrenmek baabında. Kodlamaya kalksak da en fazla birkaç gün harcarız eğer zor bir teknikse. Bahsettiğim demolarda kullanılan teknikler, advanced seviye image processingden bahsetmiyorum elbette ki. Yani ben olayda "olgunlaşmış bir scene" değil "kişisel bilginin değerinin zayıfladığı bir scene" görüyorum.