Gönderen Konu: Directx Sorunum  (Okunma sayısı 3648 defa)

Directx Sorunum

« : 10.12.2009 20:13:28 »
Hızlı düğmeleri aç

paradox

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar kamere uzaklaştıkça mesh'ler bozuluyo..yani siyah kısımlar karışıyor nedense..ıki tane resim attım..birinde nesneler bozulmuş ötekisi normal hali..kamera yakınken bi problem yok yani..Kamera uzaklaştıkça siyahlı yerler birbirinin üzerine falan geçiyo..Neden oluyo Bu acaba???

Kamera rangesi yüksek ama onu değiştirdim gene düzelmedi..Ortama alpha kanalı uyguladım onu normal haline getirdim gene düzelmedi..

[img=http://img246.imageshack.us/img246/512/adszrh.th.jpg]

[img=http://img80.imageshack.us/img80/4829/adsz1q.th.jpg]

Directx Sorunum

« Yanıtla #1 : 11.12.2009 00:49:10 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Bu resimlerden pek bir sey anlasilmiyor. Coder falan degilim ama...
 
Arkadasla da konustuk. Bir kac sey geldi aklimiza. Ne kadar isine yarar bilmem.
 
1) Camera near degeri genellikle es gecilir, objeler kameraya yaklastiklarinda croplanmasin diye. Ama bu degeri "0" birakinca, uzaktaki objelerin sortingleri dagilir ve genelde 0 kullanilmaz. Bu degeri 10-15 falan gibi bir sey yapmak, sorunu cozebilir.
Belki biliyorsundur ancak gene de bir bakabilirsin...
http://www.sjbaker.org/steve/omniv/love_your_z_buffer.html
 
2) Bazi enginelerde (engine kullaniyormusun bilmiyorum) clip-size vs. gibi otomatik face azaltan optimizasyon zimbirtilari var. Bunlar genelde iyi calismaz. Uzaktan, zaten az poligonlu olan bir araba, poaca'ya donmeye baslar. Bu sebeple, bu tarz ne idugu belirsiz zimbirtilari kullanmamak gerekir.
 
3)Ancak senin ornekde lastiklerdeki normaller terse dondugu icin (En azindan ben oyle gordum), 2 numarali madde gecersiz gibi. Sanki alpha sortingde bir sorun var. Alphasiz da denedim demissin sanki ama pek anlamadim. 1 bit alpha denesene bir. En safe alpha.
 
4)Lastikler ayri obje mi? Eger lastikler ayri obje ise ve kendin bir sorting algoritmasi yazdi isen, ic bukey cisimler icinde kalan objelerde gayet garip, olagan disi sorting sorunlari olusabiliyor.
 
Kisitli veri ile aklimiza gelenler bunlar.

Directx Sorunum

« Yanıtla #2 : 11.12.2009 01:54:08 »
Hızlı düğmeleri aç

paradox

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
teşekkürler  sorunu çözdüm sayende..near 0.1 miş bende..5 yaptım:D

alpha dediğim şu olay

Device->SetRenderState(D3DRS_ALPHATESTENABLE, true);
Device->SetRenderState(D3DRS_ALPHAFUNC, D3DCMP_GREATEREQUAL);
Device->SetRenderState(D3DRS_ALPHAREF, 200);

bu 3'lü , siyah kısımları transparan yapıyor..telli çitler ağaçlar için falan kullanıyorum onuda..
« Son Düzenleme: 11.12.2009 02:03:35 Gönderen: paradox »