the scene > 7dx
7D9 Parti Raporu
(1/1)
doMiNO:
7DX partilerine ilk kez geçen yıl katılmıştık. 7D8'e Zonguldak'tan 350km yol yapıp gidecektik ve partiye katılmaya karar veren tüm Zomco ekibinin Cumartesi günü işi gücü olması nedeniyle, "parti nasıl olsa iki gün sürüyor, biz de pazar günü katılırız" dedik ve Cumartesi gecesi yola çıkıp, Pazar sabahı saat 6 civarında parti mekanına ulaştık. Bilgisayar laboratuarından içeri girdiğimizde herkes uyuyordu! "Ulen, parti parti dedikleri bu mu" diye düşünürken, Skate ve daha sonra bizi gören diğer herkes, "siz yanlış yaptınız, partiye Cumartesi günü gelmeliydiniz" deyince, biz de "bu kez acemiliğimize geldi, bir hata yaptık, ama seneye mutlaka Cumartesi gününden parti mekanında olacağız" diyerek, 7D8 Demo Party'nin kalan kısmının tadını çıkardık...
7D8 bitti ve 7D9'u iple çekmeye başladık. Bu kez Zomco ekibi olarak bir karar aldık ve 7D9'a katılacak ve bu kez sadece olan biteni izlemeyip, en az bir release ile kendimizi gösterecektik... Bu kararı 7D8 dönüşü yolda almıştık ve hemen ardından, daha 365 günümüz var rehavetine kapıldık... 300 küsür günümüz var, ooohooo daha 200 küsür gün var, amaaaan daha 100 küsür gün var nasıl olsa rahat rahat birşeyler hazırlarız, 90 küsür, 80 küsür, 50 küsür derken 7D9 için son iki haftaya girdiğimizi ve henüz hiçbirşey yapmadığımızı fark ettik!
Partiye 15 gün kalmıştı ve oyun kategorisinde bir ürünle partiye katılmaya karar verdik. 15 gün içerisinde eli yüzü düzgün bir Shoot'em Up yazılabilirdi. ılk gün parallax star scroll rutini ve birkaç satır kodu tamamladım. Ertesi gün de bir miktar kod yazdım ve artık oyunun %20'lik bir bölümü hazırdı. Sonraki gün oyunu hazırladığım bilgisayarın harddiski bozuldu ve yedeği de olmayan kodlar diğer tüm arşivimle birlikte yok oldu! Bilgisayara yeni bir harddisk taktım ve ertesi hafta sonu, tüm Pazar günümü oyunu kodlamaya ayırmaya karar verdim. Ancak o hafta Cumartesi günü anneannemi kaybettim ve apar topar Balıkesir'e cenazeye yetiştim. O hafta da bu nedenle hiç birşey yazamayınca, parti haftası Cuma gününe kadar, Arda'nın oyun için hazırladığı birkaç sprite dışında elimizde hiç birşey yoktu...
Cuma akşamı evde toplandık ve oyunu yeniden yazmaya başladım. Star scroll rutini, birkaç satır kod ve tüm spritelar hazırdı. yatuyu son gün aklına gelen bir fikirle Wild Compo'ya da katılmaya karar vermişti. Bir mengene ile sıkıştırılmış Amiga disketlerini oldukça güzel bir şekilde fotoğraflamıştı. Ardından bunun gösterimi sırasında arkaplanda çalınmak üzere kısa bir chiptune hazırladı. Cuma akşamı bu müziğin son rötuşları yapılırken, daha önce partiye katılması için epeyce ısrar ettiğim, eski C64 coderı, müzisyen arkadaşım Yaren beni aradı ve partiye katılacağını söyledi. O anda aklıma bir fikir geldi. Yaren'in yıllar önce hazırladığı ve bazılarını dinlemem için bana da internet üzerinden gönderdiği müzik introları vardı. Bunlardan birini yatuyu'nun Wild Compo'ya katılacağı fotoğrafın fon müziği olarak kullanabilir miyiz diye Yaren'e sorduğumda bana Wild Compo'ya katılacak ürün için yeni bir müzik hazırlayabileceğini söyledi. Adam o gece uyumadı ve sıfırdan çok çok iyi bir müzik hazırladı.
Gecenin bi saatinde bana mesaj gönderip "kayıtları az önce bitirdim, sabah hızlıca bir mix ve mastering yapacağım" dediğinde şaşırmadım dersem yalan olur. Yaren bizden daha fazla gaza gelmişti. :)
Cuma akşamı geç saatlere kadar ayakta kaldıktan sonra, 2-3 saatlik uykunun ardından Cumartesi günü sabah 7'ye doğru partiye katılmak üzere yatuyu ile birlikte Zonguldak'tan yola çıktık... Geçen yıl yaptığımız gibi, ızmit yakınlarındaki üst geçit McDonald's'da mola verip (bu artık bizim 7DX geleneğimiz oldu sanırım) bol transyağ içeren kahvaltımızı yaptıktan sonra yola devam ettik ve saat 12 civarında parti mekanına ulaştık. Geçen yıl katıldığımızda partinin gerçekleştirildiği bilgisayar laboratuarını bulmakta oldukça zorlanmış, binaya arabayla yaklaşamadığımız için arabayı kampüs dışına park etmiş ve getirdiğimiz cihazları parti mekanına taşırken oldukça zorlanmıştık. Bu yıl arabayı binanın giriş kapısının önüne kadar yanaştırabildik ve işin en zor kısmını atlatmış olduk... :)
Navigasyon
[0] Mesajlar
Tam sürüme git