Gönderen Konu: ASM Dokumani  (Okunma sayısı 10697 defa)

ASM Dokumani

« Yanıtla #15 : 07.09.2005 14:10:45 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
genelde asm ile scripting dilleri arasındaki temel fark şudur; asm herşeye temelden daldığından php'deki gibi yüzlerce library komutu yoktur. komut seti cpu'ya göre belirlidir; sana o komutlarla tüm istediğin herşeyi en temelinden yazmak düşer. aslında hamallıktır da; c++ / vb / .net gibi dillerde component ve library'lerin sağladığı imkanlara sahip olamazsın. ama buna karşın, makinanın anlayacağı ve ihtiyaca yönelik en optimize kodu yazmak da yapabielceklerin arasında. pek çok dil ve library'nin izin vermediği ölçülerde donanımın tüm nimetlerini kullanabilirsin -ki demoların ve oyunların çoğu bu gibi yöntemler üzerine kurulmuştur.

düşünce biçimi oalrak birden fazla dili kavradığında ise genel ortalamaları görmeye başlarsın; yani bunu şu dilde şöyle yapıyordum, bu dilde de ona benzer birşey olmalı diye yaklaşırsın. tabii burada devreye object-oriented ve runtime gibi terminolojiler girecektir devreye; ama zaten üst dillerin hepsinde bu gibi yapısal farklılıklar vardır. assembler'da hiç bunlar düşünülmez; interrupt'ların vardır, game ya da main loop adı verilen temel döngü etrafında herşeyi oluşturursun. haliyle bu yöntem biraz daha monotasking mantığındadır; ama multitasking ve windows ortamalrında çalışmak isteresen aracın asm değil üst diller olmalıdır. yani buradan dili, amacına uygun seçmek gerekir sonucu çıkıyor.

asm benim ilk göz ağrımdı; hala da lda, jsr gibi komutları oop'un cambazlıklarına, event ve trigger'lara tercih etmem. ama asm, purist bir dildir; herşeyi en temeliyle ele almak ve minimalist çalışmak için.

bence senin asm mi c mi diye tercihten ziyade ne yapmak istiyorum ben diye karar vermen ve ona yönelik yolu izlemen gerek. burada olduğuna göre dedemo olayında gözün var; ehh, asm'den ya da c'den kaçınamayacağın ortada. tabii basic'le de demo yazılır, yazılmaz değil; ama...

diğer bir mesele de compiler olayı; tabii ki üst dillerin hemen hemen hepsinin ürettiği makina kodu, optimize olmayacaktır. bunun da sebebi, compiler'ı yazan kişilerin tercih ettiği uyarlama yöntemleri. birebir aynı bir kod bu yüzden de a compiler'ında farklı bir filesize verir, b compiler'ında farklı bir size verir. haliyle dil seçiminden sonra bir de ide/compiler seçimin oluşacak (özellikle c++ gibi üst dillerde geçerli bu).

tüm yazıyı okuyunca aklıma gelenler bunlar. ama sayende sitede bu konuyla ilgili biraz bilgi birikmeye başladı.

ASM Dokumani

« Yanıtla #16 : 07.09.2005 14:43:53 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Originally posted by spaztica@Sep 7 2005, 01:10 PM
genelde asm ile scripting dilleri arasındaki temel fark şudur; asm herşeye temelden daldığından php'deki gibi yüzlerce library komutu yoktur. komut seti cpu'ya göre belirlidir; sana o komutlarla tüm istediğin herşeyi en temelinden yazmak düşer. aslında hamallıktır da; c++ / vb / .net gibi dillerde component ve library'lerin sağladığı imkanlara sahip olamazsın. ama buna karşın, makinanın anlayacağı ve ihtiyaca yönelik en optimize kodu yazmak da yapabielceklerin arasında. pek çok dil ve library'nin izin vermediği ölçülerde donanımın tüm nimetlerini kullanabilirsin -ki demoların ve oyunların çoğu bu gibi yöntemler üzerine kurulmuştur.

düşünce biçimi oalrak birden fazla dili kavradığında ise genel ortalamaları görmeye başlarsın; yani bunu şu dilde şöyle yapıyordum, bu dilde de ona benzer birşey olmalı diye yaklaşırsın. tabii burada devreye object-oriented ve runtime gibi terminolojiler girecektir devreye; ama zaten üst dillerin hepsinde bu gibi yapısal farklılıklar vardır. assembler'da hiç bunlar düşünülmez; interrupt'ların vardır, game ya da main loop adı verilen temel döngü etrafında herşeyi oluşturursun. haliyle bu yöntem biraz daha monotasking mantığındadır; ama multitasking ve windows ortamalrında çalışmak isteresen aracın asm değil üst diller olmalıdır. yani buradan dili, amacına uygun seçmek gerekir sonucu çıkıyor.

asm benim ilk göz ağrımdı; hala da lda, jsr gibi komutları oop'un cambazlıklarına, event ve trigger'lara tercih etmem. ama asm, purist bir dildir; herşeyi en temeliyle ele almak ve minimalist çalışmak için.

bence senin asm mi c mi diye tercihten ziyade ne yapmak istiyorum ben diye karar vermen ve ona yönelik yolu izlemen gerek. burada olduğuna göre dedemo olayında gözün var; ehh, asm'den ya da c'den kaçınamayacağın ortada. tabii basic'le de demo yazılır, yazılmaz değil; ama...

diğer bir mesele de compiler olayı; tabii ki üst dillerin hemen hemen hepsinin ürettiği makina kodu, optimize olmayacaktır. bunun da sebebi, compiler'ı yazan kişilerin tercih ettiği uyarlama yöntemleri. birebir aynı bir kod bu yüzden de a compiler'ında farklı bir filesize verir, b compiler'ında farklı bir size verir. haliyle dil seçiminden sonra bir de ide/compiler seçimin oluşacak (özellikle c++ gibi üst dillerde geçerli bu).

tüm yazıyı okuyunca aklıma gelenler bunlar. ama sayende sitede bu konuyla ilgili biraz bilgi birikmeye başladı.
[post=1625]Quoted post[/post]
[/b]

Bilgi icin tesekkur ederim.Benim ASM ogrenme durumuna girisim Demo ve Intro'lardan cok etkilenmem.Yani gorsel butun eserlerden etkileniyorum ama 4K'lik bir dosya icerisinde plasma efekti gormek ve muzik duymak beni cok cezbediyor.Belki bu demolardan daha guzel olanlari Flash ile daha kolay yapilabilir ama benim icin onemli olan CPU'nun kodu o anda grafige cevirmesi...O yuzden ASM ogranmek istedim.He ama ASM'yi kavriyamazsam ya daha baska bi dil ile gorsel birseyler yapmak istiyorum.

Amacim  PC DemoScene ve bu benim meslegim degil hobim olucak.(belki ilerde meslegim olur).Bu amaca ulasmak icin ASM ogrenmeye calisicam.Cok zeki oldugumu iddia atmiyorum eger ASM ogrenemessem baska bi dil baska bi tool kullanicam.Kucuck de birsey olsa PC DemoScene adina biseyler uretmeye calisicam.Amacim budur amacima giderken karsima cikan zorluklara ve seceneklere gore dil,plarform cb belirlerim ve tabiki bu asamada daha deneyimli coder arkadaslarimdan fikir alirim.

ASM Dokumani

« Yanıtla #17 : 07.09.2005 17:06:08 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Seni yanlış yönlendirmek istemem ancak ASM/C v.s. zor gelirse Pure Basic tavsiye ederim. Hem multiplatform'dur, hem de kullanımı oldukça basittir. 7D4'de yayınlanan Endo'nun 7D-Type oyunu Pure Basic'in yeteneklerine güzel bir örnek. Endo o oyunu 10-12 saatlik bir zaman diliminde yazdı partide.

Gelelim demo efekti olayına. 4KB'da plazma v.s. demişsin. Elbetteki ASM şart değil bunun için ama en ideali. Sonuç olarak aşağıdaki linke bakıver.

http://www.akaydin.com/javascript/cube3d_2.htm

Bu benim JavaScript ile hazırladığım bir küp ve toplamda 4KB bile değil ki size olayına hiç takılmadan yazmıştım.

ASM'yi bir dene derim, bol bol 256 byte örnekleri incele v.s. Ancak sakın sıkılıp bırakma, zor geldiği noktada başka alternatiflere sıçra...

ASM Dokumani

« Yanıtla #18 : 09.09.2005 09:46:42 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
http://rapidshare.de/files/774293/ASSEMBLY...YNAKLAR.rar.htm


Arkadaslar bi cogunuz biliorsunuzdur belki ama TR bir ASM kaynagi buldum paylasayim dedim.Henuz ASM bilmedigim icin ne kadar faydali ne kadar degil bilemiyorum.Umarim isinize yarar

 ;)

ASM Dokumani

« Yanıtla #19 : 09.09.2005 11:07:10 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Bakkada@Sep 9 2005, 08:46 AM
http://rapidshare.de/files/774293/ASSEMBLY...YNAKLAR.rar.htm


Arkadaslar bi cogunuz biliorsunuzdur belki ama TR bir ASM kaynagi buldum paylasayim dedim.Henuz ASM bilmedigim icin ne kadar faydali ne kadar degil bilemiyorum.Umarim isinize yarar

 ;)
[post=1638]Quoted post[/post]
[/b]

Lem uğraştıracaksın milleti password'ünü kırmakla RAR'ın :)

Şifre: Bilader

ASM Dokumani

« Yanıtla #20 : 09.09.2005 11:09:45 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Bu adreste Türkçe dökümanların daha fazlasını da bulabilirsiniz.

http://www.pcnet.com.tr/modules.php?name=F...wtopic&p=325553

ASM Dokumani

« Yanıtla #21 : 09.09.2005 11:58:53 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Originally posted by skate+Sep 9 2005, 10:07 AM-->
QUOTE(skate @ Sep 9 2005, 10:07 AM)
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t
<' + '/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t