the scene > demoscene

Snapshot by Glance

<< < (5/12) > >>

spritus:


şimdi ekranımıza CAD programlarındaki gibi gridler beliriyor ve siyah üzerine gri yeşil çizgilerle bir robot kolunun projesi çiziliyor. Robot kolu gerçeğe dönüşüyor ve ekrana yazdığı grup isimlerinden bu bölümün greetings partı olduğunu anlıyoruz. ışte orjinal bir fikir daha. Fikirden öte çok iyi kodlanmış sağlam bir part. Robot kolunun her harfi geçiştirme olmayan ince bir şekilde çizişine dikkat edin. Ayrıca silme hareketi de çok sevimli olmuş. Bu bölümde müziğin tarzının da değiştiğini farkediyorum. Sanırım orkestranın başına nightlord geçiyor :) Bu partta sanırım birçok scener kendi gruplarının adını görmeyi istemiştir. Bakın bizimki de var hehehe...



Ve işte kritik partlardan birine geliyoruz. Ama önce izleyicinin ara bir bölümle hazır olması isteniyor. Çünkü sırada bir dünya rekoru var. Bu ara bölümde bilgilendirme yazısının üstünde odaklanmaya çalışan bir imleç görüyoruz. Odaklanılan bölüm netleşirken diğer bölümler bulanıklaşıyor. Daha sonra sağ üst köşede beliren WR imi ile beraber hires multicolor modunda 140x140 alan içinde 50 fps dönen 3d objeler gösterilmeye başlıyor. Bu bölüm diğer gruplara gerçekten gözdağı veren, düelloya davet eden teknik partlardan biri. Objelerin ekranda dönüşü çok yumuşak ve hızlı. Zaten bunu söylemeye gerek yok çünkü 50 fps :). Norvax'i bir kez daha tebrik ediyoruz ve sonraki parta bakıyoruz.



Karışımızda bu sefer bir FLI grafik. ışte benim hoşlandığım şeylerden biri. Borderlar hariç ekranın tamamını kaplıyor ve muhteşem bir çizim. Eminim Datura 7D9'daki grafik compo esnasında bıyıkaltından pis pis gülmüştür :) Renklerin kullanımı şahane. Kanatlara özellikle bayıldım. Bunun da ötesinde bu grafiğe savaş ilan ediyorum, daha iyisini ben çizmeliyim :D



şahane bir grafikten sonra beni ihya eden başka bir sanatsal part ile devam ediyoruz demoya. Glance logosunun da bulunduğu güzel bir grafiğin içinde textured bir küre dönmeye başlıyor. Gerçekten gözleri okşayan bir bölümdeyiz. Müzik de kulaklarımızı okşuyor tabi. Bu part benim tarzıma çok uygun. Güzel bir grafik eşliğinde gösterilen efektler bana nedense çekici geliyor. Ve bu part da bunun güzel bir örneği.



Hmm... Tanıdık bi görüntü geldi. The Black Lotus'un ünlü Ocean Machine demosundaki, uyurken birden gözlerini açıp yüreğimizi ağzımıza getiren gotik suratlı kadın değil mi bu? Nightlord'un bu demoya özel bir ilgisi var galiba :) Hatırlarsanız 7D8'deki sessiz demo yarışmasında bu demoyu taa amerika'dan birkaç saniye içerisinde doğru tahmin etmişti. Neyse, bize TBL'a ait bir efektin c64'de ne kadar güzel görüneceğini anlatıyor. Bir bakalım neymiş bu :)



Voooouuv... Tek kelimeyle şahane. O beklediğimiz ölümcül vuruş geldi işte. Sanatsal açıdan, teknik açıdan ve her açıdan dört dörtlük bir part. Daha başka ne denebilirki. TBL'nin demosunu (Silkcut) izleyip bu partı hatırlayanlar Snaphot versiyonunun ne kadar başarılı olduğunu hemen kavrayacaklardır. Tünelde ilerlerken aynı anda rotation yapıyoruz. Ekranda hatırı sayılır bir bölümü kaplıyor ve ful textured. Hızı da gayet iyi. C64'te bu tip efektleri görmeye alışık değilim. Benzerleri de çoğunlukla fake triklerle yapılmaya çalışılıyor. Ama burda öyle birşey yok. Uzun yıllar hatırlanacak bir kodlama örneği.



Demonun heryerindeki mükemmeliği son partta da görmeye devam ediyoruz. Yukarı doğru akan film şeridiyle demodan görüntüleri bir kez daha izlerken kredileri de yeniden hatırlatıyor Glance üyeleri. Bu arada her eklenen yeni görüntü ile uzaklaşma efektini de zevkle izliyoruz. Yine c64'te görmeye alışık olmadığımız bir çalışma.

Türk scene'i olarak herşeyiyle orjinal ve başyapıt olmaya aday bir demoya sahibiz artık. Bunu bize kazandırdığı için Glance'e bir kez daha teşekkürler. Umarım en az bunun kadar sağlam bir demo daha çıkarırlar. Çünkü c64 scene'i de artık böyle bir beklentiye girdi, bundan eminim.

stranger:
gerçekten çok iyi bir inceleme olmuş eline sağlık spritus.

spritus:

--- Alıntı yapılan: stranger;22830 ---gerçekten çok iyi bir inceleme olmuş eline sağlık spritus.
--- Alıntı sonu ---


teşekkürler :)

Aslında c64 mimarisi hakkında çok bilgili olmadığım için teknik açıdan yüzeysel bir inceleme oldu. Bu konuda daha bilgili arkadaşların da fikir belirtmesi iyi olur.

Norvax:
Spiritus, cok cok tesekkurler. Cok guzel bir yazı olmus ve cok ugrasmissin hazirlarken. Okurken keyiften kudurdum. :)  Ellerine saglik

spritus:
vigo'nun tabiriyle "afiyet bal şeker olsun" :D


--- Alıntı yapılan: Norvax;22832 ---Spiritus, cok cok tesekkurler. Cok guzel bir yazı olmus ve cok ugrasmissin hazirlarken. Okurken keyiften kudurdum. :)  Ellerine saglik
--- Alıntı sonu ---

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git