the scene > demoscene

Snapshot by Glance

<< < (11/12) > >>

spritus:
11.Turn Disk: Gfx:Hydrogen

Demonun ilk yüzünün bittiğini ve disketi çevirmemizi söyleyen bir grafik. ıki ekran büyüklüğünde yukarı aşağı kaydırılıyor. Ayrıca burda müzik değişiyor, “Storm” (Fırtına) isimli parça yine Hydrogen tarafından yapılmış. Buradaki müziği dinlemeye devam ederseniz ikinci yüzde kullanılan enstrümanlara çok yakın sesler duyacaksınız. Bu müziği de breakpoint’de hiç dinleyemedik, ama evde keyfini bolca çıkardım.



B YÜZÜ
ıkinci yüz Nightlord’un “tears from a blind eye” (kör gözün yaşları) müziği eşliğinde yavaş yavaş başlıyor. Müzik yaklaşık 6 dakika. B yüzü ilk yüze göre daha derli toplu ve ritmi A yüzünden birazcık daha yüksek.

12. selamlar: code skate, gfx hydrogen (1:25 dak.)

Yine ilk defa bir c64 demosunda gerçek zamanlı ters kinematik kullanılmış. Kemik yapısı basit olduğu için etkisi hissedilmiyor ama ters kinematik’e greetz bölümünde yer verdiklerine göre bunun sonraki demolarda devamı gelebilir. Bu kadar hesaba girişmişken bunu bir hayvanat animasyonuna çevirebilirlermiydi diye merak ettim bir taraftan. Buradaki selamlar arasında benim anladığım kadarıyla dört türk grubuna yer verilmiş, Crescent, Bronx, Ascereus ve Resident. Kısaltmalardan çıkaramadıklarım da olabilir. Bir crescent üyesi olarak selamı alıyorum ve en kısa zamanda iade etmeyi umuyorum :)

13. Focus (vector announcement): code norvax, gfx hydrogen (40 saniye)
Bu bölümde ise bir sonraki bölümün reklamı yapılıyor.



14. vector küp: code norvax (45 saniye)

Yine bir ilk, norvax bu tür kodu ilk defa yazıyor olmasına karşın yüksek çözünürlükte 50 kare hızda boyama yapabilen bir küp döndürme efekti yazmış. Bu bölüm benim en sevdiğim bölümlerden. Herşeyin başında c64 gibi görünmüyor :D Amiga gibi. Ayrıca solid 3d’ye özel bir düşkünlüğüm var, texture işlerini pek sevmiyorum. Temiz bir bölüm olmuş.

15.Kelebek: Fli gfx: datura (25 saniye)

Bir kelebek grafiği, kanatları incelerseniz ince işçiliği görebiliyorsunuz.

16.Gezegen: code nightlord, gfx datura (35 saniye)

Bir başla ilk, 3 eksenli dönen, kaplamalı küre. Burda gözüm kürenin gölgesini arayıp duruyor. Aslında polar efektine benziyor. Hani bir resmin üzerinde gezinen büyüteç efekti vardır ya, bu büyüteci merkezde tutup alttaki resmi evirip çevirir gibi birşey.

17.Fotograf kareleri:

Burada The Black Lotus’un Ocean Machine, silkcut ve Starstruck’dan alınma kadın, robot örümcek ve tünel grafikleri gösteriliyor ve bir sonra gelecek bölümün tanıtımı yapılıyor.


Gerçek bir demo düşkünü Poyraz, “Snapshot”u her seferinde ilgiyle izliyor.

18.Serbest kamera tünel (TBL efekti): code nightlord, gfx hydrogen ve datura (1:05)

Yine c64′de bir ilk, bol renkli bir tünel efekti. Bu kısım demonun en vurucu kısmı, müzikle birlikte girişi de çıkışı da güzel olmuş. Diğer bölümler de müzikle bu kadar uyumlu olabilseydi keşke. Tünel konusunda trailblazer benzerlerinde kalmış bir bilgisayarın, aniden çok kaliteli bir tünel efektine sahip olması yine nightlord sayesinde olmuş. Bu tünel efekti spectrumda birkaç kere denendi, fakat hiçbiri bu kadar hızlı ve renkli olmamıştı. Yanlız bu efektin etrafında garip bir grafik var. Demodaki grafiklerin tamamı için söyleyecek birşeyim var aslında. Bu konuya daha sonra döneceğim.

19.Gözler:

“Glance” grubunun imzası “gözler” ayrılmadna önce son bir kere izleyiciye göz gezdiriyor.

20.Pil bitme: gfx hydrogen

Kameramızın pili bitiyor artık fotograf çekemeceğiz. Kapanma vakti geldi.

21. Kapanış (the end): code skate, gfx+dizayn hydrogen

Son efekte geçmeden önce arada bu demoyu Vigo’ya atfetikleri yazısını görüyoruz. Bir ay önce cümlemize fisting yapmak isteyen vigo biraz sakinleşir umarım :) Bu mesajın sonrasında bence demodaki en güzel efektlerden biri geliyor. Sürekli zoom-out yapılarak demo boyunca geçen tüm efektlere bir bakış atılıyor. Film karesinde her efekti fotograflamış oldukları gösteriliyor. Bence bu bölüm güme gidiyor, pekala demonun içine kaydırılabilirdi. Ama Edge of disgrace’de daha önce yapıldığı için sona atılmış olabilir. Ha bir de unutmadan, burada çalan müzik bence bu demodaki en güzel müzik. Müziğin adı “Big Fucker” ve yine Hydrogen tarafından bestelenmiş bir harika.

SON

Bu demo hakkında genel olarak söyleyebileceğim bir kaç eleştiri var. Birincisi süre: Demo yaklaşık 15 dakika. Bu uzunluğı sağlam efektlerle doldurmaya çalışsalar da Snapshot düşük ritimli geliyor. ıkincisi pixel art: Demodaki efektlerin neredeyse tamamı newschool. 3dler, vektörler vs. Yani eski scrollar, checkerboardlar, sprite top rekoru falan yok. Fakat grafiklerin neredeyse tamamı (turn-it hariç) bayağı bir oldskool, hatta medieval :) Hydrogen ve datura’nın daha auteur bir yaklaşım sergileyip modern demolardaki yüksek kontrastlı yeni boyama tekniklerini kullanmaları daha iyi otururdu. Grafikler çok güzel, çok ince işlenmiş ama konsepte oturmamışlar. Bir şey daha, birdahaki sefere demo bittiğinde bitirin :) Demo bitti dedik, glance gözleri çıktı, yine bitti dedik pil bitti çıktı, hah bu sefer bitti dedik yetmedi yeni bir müzik başladı efekt girdi. Elbette ne dersek diyelim snapshot breakpoint birincisi, onaylanmaya ihtiyacı olmayan bir demodur.

Bu başarının devamı olmasını umuyorum, scene dediğimiz şey çok nankör, eğer bu başarıyı tekrarlamazlarsa yine unutulacaklar. “Snapshot” Glance’in ikinci demosu, ilki “Living” 2005 yılında çıkmıştı. şidi arayı kapatıp seneye easter’a bir demo yetiştirmeliler bence. Her seferinde bir bomba patlatmalarına gerek yok, bazen aktif olduğunu göstermek için daha az teknik, daha çok artistik bakışa sahip göreli olarak kolay demolar yapabilirler.

Snapshot, Türkiye’nin çıkardığı en iyi c64 demosu. Glance ekibini gönülden kutluyorum.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Z8trliwndrU&feature=player_embedded[/ame]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=PEmf4FBakBE&feature=player_embedded[/ame]

Download (Csdb):
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=90336

Download (Pouet):
http://www.pouet.net/prod.php?which=54562

Türkiyeden yorumlar (tr-demoscene):
http://tr-demoscene.info/showthread.php?t=3190&page=3

Gance Web Sitesi:
http://www.glance.ws/

Breakpoint 2010 Sonuçları:
http://breakpoint.untergrund.net/results.php

skate:
Lobi faaliyetlerine girişiim biraz ;)
 
http://www.cactus.jawnet.pl/attitude/?action=voter
 
Vote for Glance! :)

ssg:
ref'in review'unu cok begendim. boyle demo review'lari okumak istiyor insan.

nightlord:
http://awards.scene.org/awards.php?year=2010&cat=12
 
Gururluyuz :)
 
PS: Public choice'ta da 10 demo arasindan 3. siraya yerlesmemizi saglayan butun oy veren arkadaslara cok cok cok cok cok tesekkurler

ssg:
well deserved!

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git