4k da gpu tercih edilmesinin 3 sebebi var:
- gpu pipeline uzerindeki pekcok fixed function (yani programlanabilir olmayan) unitelerin yeteneklerini hic kod yazmadan kullanabilmek (ornegin rasterizer'in herseyi pikseller arasinda bedava interpole etmesi, texture lookupta bilinear filtering, anisotropic filterin, fog, alpha blending vs. gibi goruntu kalitesine cok etki eden ozellikler)
- programlanabilir unitelerde bir shader kodu komutunun genel olarak bir cpu komutundan daha cok is yapabilmesi. Ornegin, iki matrisi tek shader satirinda zart diye carpabilirsin, bir instruction'da linear interpolation yapabilirsin.
- raytracing'de ve raymarchingde kullanilan bazi ekstra matematiksel trikler var, piksel shader'da kolay yapilan, bunlar hakkinda iq'nun sitesine bak orada bi presentasyon var.
sonuc olarak sunu da unutmamak lazim. Su anda artik PC 4K'lardan beklenen goruntu kalitesi (cozunurluk, renk sayisi, post processin vs acisindan) cok ileri bir noktaya geldi. 256b'larda kullanilan dos grafik modlari bugun pc scenerlarini kolay kolay tatmin etmez.