crinkler, visual studio linker'in yerine geciyor. yani ld'nin yerine crinkler'i kullaniyorsun. bildigim kadariyla son 4-5 yilda yapilan hemen hemen butun 4k'lar crinkler ile yapiliyor. Ondan once de CAB dropping denilen bir teknik kullaniliyormus, ama bu baska abuk subuk pekcok problemi beraberinde getirmis ve Mentor ozellikle bu CAB dropping olayina kil oldugu icin crinkler'i gelistirmis.
asm ile ilgili problem su, procedurel jenerasyon yapmak asm ile C++ ile oldugundan daha zor. Ayrica kullanilan D3D/OGL kutuphanelerini C++'tan cagirmak daha kolay. ve handcrafted asm'den cok da fazla yer kaplamayacak sekilde C++ yazmak mumkun. Cok ozel durumlarda bazi seyler asm ile optimize edilebiliyor tabi hala.
http://iquilezles.org/www/ buraya bir goz at. Iq'nun ornek 4K ve 64K demo systemleri var. Crinkler ile linklenip/sikistiriliyorlar