verdiğin linkte çok güzel anlatmış olayı. şöyle ki.
charObj.rect=new Rectangle(0,0,32,32);
rotationMatrix.translate(-16,-16);
rotationMatrix.rotate(angle_in_radians);
rotationMatrix.translate(16,16);
bu iki kod parçasına dikkat edersen adam 32x32 boyutunda bir quad oluşturuyor. Son matrisi oluşturup -16,-16'ya translate ediyor ki bu pivot'u ortaya almak demek, dediğim gibi boyutun yarısı kadar geri alıyor, bu halde rotate ettikten sonra tekrar 16, 16 ileri alarak ilk pozisyonuna geri getiriyor. Aslında rotate ettikten sonra tekrar eski pozisyonuna getirmek zorunda değilsin, istediğin başka herhangi bir world koordinatına koyabilirsin artık.
Flash benim işim olmadığı için kod örneklerini başka bir arkadaşa bırakıyorum ancak verdiğin linkteki örnek de oldukça anlaşılır gibi durdu bana.