Gönderen Konu: Nuflı/muflı?  (Okunma sayısı 11033 defa)

Nuflı/muflı?

« : 06.10.2010 11:05:08 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
bu graphic compo birincisi oliver arkadasimizdan sonra merakimi celbetti.

http://www.studiostyle.sk/dmagic/gallery/gfxmodes.htm

adresinde baya bir aciklama buldum. hydrogen'in plazma yazisinin hangi sayida oldugunu unuttugumdan ona bakamadim. ama nufli/mufli'nin fli'ye gore farki nedir?

Nuflı/muflı?

« Yanıtla #1 : 06.10.2010 11:16:44 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
hydrogen'in yazısı yayınlandığında NUFLI modu henüz yoktu. aradığın herşeyi burada bulabilirsin.
 
http://noname.c64.org/csdb/forums/?roomid=13&topicid=68273
 
NUFLI'deki temel mantık şu. FLI'de sol 3 kolonda renkler göçüktür. Burada execute edilen opcode'un temsil ettiği renk görünür. Bu sorunu çözmek için MUFLI'de 1 sprite ayrılmıştı bu bölge için. Spriteların genişlikleri zaten 3 kolona denk gelir (3x8 = 24 pixel), yani bu alanı cover ediyor. MUFLI'de 1 sprite FLI bug alanı için, 6 sprite da ekran içinde kullanılabiliyordu. NUFLI'de ise FLI bug alanında 2 sprite üst üste (daha çok renk), iç ekranda da 6 sprite kullanılabiliyor. Sprite layerlarının üstünde masking ile 2 pixel genişliğindeki pixellerin çözünürlüğü yeniden 320x200'e getirmek için kullanılıyorlar. Ayrıca her iki raster satırında bir renk değiştirilebiliyor.
 
Özetle spritelar ve FLI mode bir arada kullanılarak 160x200 olan grafik çözünürlüğü 320x200'e çıkarken 8x8'lik alanda en fazla 3 renk + 1 arkaplan rengi olayı da fazlasıyla aşılmış oluyor. Neredeyse 8x8'lik alanda istediğimiz renkleri serbestçe kullanabiliyoruz. Neredeyse dedim çünkü bu o kadar basit bir iş değil ve yine sınırlarımız var. Ama tecrübeli grafikerler bu sınırları çok iyi handle edebiliyorlar ve mükemmel sonuçlar çıkıyor.