Gönderen Konu: polygonising a scalar field..  (Okunma sayısı 9355 defa)

polygonising a scalar field..

« : 26.02.2007 18:11:23 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
1994'de yazilmis bir yazi ve 13 sene sonra tesadufen karsilastim..

guzel bisi;
http://local.wasp.uwa.edu.au/~pbourke/geometry/polygonise/

polygonising a scalar field..

« Yanıtla #1 : 26.02.2007 18:37:54 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
bundan güzel bir efekt fikri çıkmıştı bende zamanında ama uygulamaya gelince patlamıştım hatırlıyorum. belki birkaç senenin ardından bir daha denerim :)

polygonising a scalar field..

« Yanıtla #2 : 26.02.2007 20:35:57 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
pc demo coding'te en çok bilinen yöntemlerden biri :) asd'nin neredeyse tüm demolarında var. (planet risk'te göremedim.) medical imaging'te de çok kullanılıyor ki yanlış bilmiyosam çıkış kaynağı da orası.

polygonising a scalar field..

« Yanıtla #3 : 26.02.2007 22:00:28 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
@anesthetic: Nested'daki meta-ball efekti de böyle değil mi? Ben böyle yaptığını sanıyordum.

polygonising a scalar field..

« Yanıtla #4 : 26.02.2007 22:45:00 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
evet bu algoritma. aynısı digital paper'da da var. ama metaball yapmak gerçekten algoritmayı kullanmanın en sıkıcı yolu :) 64klarda mesh packlemek için işe yarıyor bi de.

polygonising a scalar field..

« Yanıtla #5 : 27.02.2007 00:16:49 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
metaball efekti için x²+y²+z²'lerden bulunan değerleri (a1,a2 diyelim) a1+a2 > a1*a2*kat_sayi ise çizdir diyerek bu mantıkta metaball yapılıyor ama kalitesi yeterince iyi olmuyor. iyi olursa da kasıyor. hem hızlı, hem de kaliteli yapmak işin püf noktası. anes'in metaballs efekti de yalnızca çözünürlükden dolayı eleştirilmişti hatırladığım kadarıyla. Herhalde en mantıklısı efekti biraz düşük çözünürlükte (küçük grid parçalarından oluşacak şekilde) hazırlayıp üzerine bir smooth filtresi geçmek. Tabii bu metodu kullanıyorsak eğer...