"Turrican" bu konudaki efsanelerden biridir ki Aeg/Smash Designs yıllar sonra Turrican 3'ü bazı improvementlar da ekleyerek çıkarmayı başararak olaya scene'i de dahil etmiş oldu.
X-Out, R Type gibi bazı shoot'em up'lar da özellikle sprite multiplexer konusunda aşmışlardır.
Creatures, Another World (platform oyunu olan commodore 64 oyunu, amigadaki değil), Fred's Back serisi, Flimbo's Quest, Rolling Ronny, Shadow of the Beast, Myth gibi platform oyunları da scrolling, parallax scrolling gibi konularda farklı farklı rekorlar kırmışlardır.
Accolade'in Test Drive, Grand Prix Circuit tarzı oyunları 3d grafikler konusunda aşmıştır. Ancak bu konuda Fighter Bomber isimli uçak simülasyonunu tek geçerim. Free camera olayı dibine vurmuştur.
3d denince en eski örneklerden biri yavaşlığına rağmen Castle Master'dır. Bunun daha sonra birçok benzeri yapıldığı gibi 3d game construction set isimli bir de game makerı yayınlanmıştır.
Her konuda karşımıza çıkan George Lucas burada da karşımıza çıkıyor elbette ki. Lucas Film'in 1985 yapımı oyunu Eidolon manyak "3d cave rendering" algoritmasıyla dudak uçuklatır.
Elite hepimizin bildiği bir diğer ekoldür. Uzay simülasyonu konusunda Star Wars gibi diğer vektör grafikli uzay oyunlarını arka sıralara atmayı başarmıştır.
Last Ninja, Tusker türü oyunlarda da sprite masking teknikleri göze çarpar. Oyunların grafik, müzik kalitesi ve efsaneleşmesinden bahsetmiyorum bile.
Bir de Asteriks ve adını unuttuğum bir basket oyunu (hatırlatın lütfen) gibi birkaç oyunda kamera yakın plana geçtiğinde $d017 sprite stretching kullanıldığına tanık olmuşumdur.
ısimlerini hatırlayamadığım birkaç oyun daha var aklıma gelince bir post daha atarım.