Eger daha da duzgun bir cozum istiyorsan sunlari yap...
Max'i ac. Top gorus penceresinde cismini yarat. Ve 0,0,0 noktasina yerlestir. Safe frameleri onceden belirttigim gibi ac.
Ardindan camera sekmesine gir.(Kendisi kutuyu yarattigimiz menunun hemen 3 yanindaki menudur,zaten camera sembolu vardir uzerinde)
Free cameraya tikla. Gene top gorus penceresinde bir free camera yarat.
Modify panelinden (Cameranin bir ustundeki menu gurubu, ikinci siradaki ikon) cameranin ozelliklerinde orthographic projection'un yanindaki kutuyu tikla. Boylece kameramizi ortografik yaptik.
Viewportlardaki perspective yazan (Ya da user herhangi bir kullanmadigin pencere olabilir) yazinin uzerine gelerek sag tus ile tikla. Cikan menude en ustteki view'e tikla ve Camera 01'i (Demin yarattigimiz) sec. Boylece onceden persfetkif olan viewportumuz camera 1'i gostermeye baslayacak.
Camerayi cismimizi gorus alanina sigdiracak sekilde sahneye yerlestir. Diger viewportlardan faydalanabilirsin yahut, kamera kontrolleri halini alan alt sagdaki navigasyon menusunu kullanabilirsin. Istedigin aciyi elde ettiginde render al. Unutma cisme camerayi yaklastirip uzaklastirman goruntude farklilik yaratmaz. Cünkü gercekte ortografik goruntuye zoom yapmak diye bir sey mevzu bahis degildir. Sadece fov'u (Field of view, modify sekmesinden veya navigasyon panelindeki aci sembolunden degistirebilisin) veya target distance'i (Gene modify paneli) degistirerek, render edebilecegin aciyi daraltip genisletebilirsin. Bu zoom gibi gorunse de aslinda sadece koordinatlar arasindaki mesafelerin esit miktarlarda artmasi-azalmasi sonucu olusan bir yanilsamadir(Genisleyen evren modeli gibi:))
Bu yontemin avantaji, yanlislikla viewportta oynama yapma gibi sacma durumlara yer birakmadigi gibi, istedigin acidan render alabilecek olman.
Mesela gercek izometrik acida rendar almak istedigini farzedelim.
(izometrik aci bir tanedir, diger persfektif icermeyen acilar ortografiktir)
Top gorus penceresindeki kameramizi sec. Rotate buttonuna sag tusla tikla ve Rotate Transform type-in kutucugu cikacak ekrana. Burada aci olarak absolute world paneline sunlari gir.X=45 Y=0 Z=45. Simdi fov'u ayarlayarak cismini camera icine yerlestir ve render al. Bu izometrik bir render oldu.
Bu sekilde kamera ile calismak daha profesyonel bir yoldur.